InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Kamasutra: Seksuele standjes en posities toegelicht

Kamasutra: Seksuele standjes en posities toegelicht

Kamasutra: Seksuele standjes en posities toegelicht De Kamasutra of Kama Sutra is een oud Indiaas boekwerk, dat alles vertelt over de seksuele relatie tussen man en vrouw. In de Kamasutra worden maar liefst 64 seksuele posities uitgelegd, die je kunt toepassen in je relatie om de fysieke liefde tot een kunst te verheffen. De posities uit de Kamasutra bijbel beloven ongekend genot voor beide partners, wanneer ze juist worden uitgevoerd. Dit artikel beschrijft enkele van de meest aansprekende en toch eenvoudige seksuele standjes uit de Kamasutra.
In de Kamasutra wordt naast over seksualiteit in het bijzonder erg veel verteld over het leven in India twee eeuwen voor Christus en is erg interessant, wanneer je meer wilt weten over hoe er werd aangekeken tegen de relatie tussen man en vrouw. Maar liefst tien hoofdstukken van de Kamasutra gaan echter in op de kunst van de fysieke liefde.

In deze bijbel van de seksualiteit wordt uitgebreid toegelicht hoe je kunt kussen, strelen, bijten en krabben om je partner te plezieren. Ook worden er complexe seksuele posities en orale liefdestechnieken toegelicht, die de beide partners fantastische hoogtepunten kunnen bezorgen. Hier worden een paar aansprekende en toch eenvoudige seksuele posities uitgelegd, die je eenvoudig kunt uitproberen op een rustige avond samen met je partner.

Kamasutra positie: Het doorboren van het oog

Hoe wordt de positie uitgevoerd?
De vrouw gaat rechtop op haar knieën zitten. De man gaat op dezelfde manier achter de vrouw zitten. Hij kan haar nu van achteren penetreren, terwijl hij de gelegenheid heeft om de borsten te strelen. De man kan tijdens het vrijen aan de voorzijde de clitoris van zijn partner stimuleren. Er kan zowel voor anale als voor vaginale gemeenschap worden gekozen.

Waarom is deze positie aangenaam?
De positie staat zowel anale als vaginale seks toe. Er is ruimte voor de man om de vrouw haar borsten aan te raken maar ook om haar clitoraal te bevredigen tijdens het vrijen. De penetratie is diep en de vrouw kan zich ontspannen tijdens een volledig passieve houding. Ook voor de man is niet een relatief gemakkelijke houding, die goed langere tijd vol te houden is zonder te moe te worden.

Kamasutra positie: De spil op de as

Hoe wordt de positie uitgevoerd?
De man gaat op zijn knieën zitten en leunt naar achteren. De vrouw gaat met de rug naar hem toe rechtop op de man zitten, waarbij ze de benen schrijlings naast hem op de grond plaatst voor evenwicht. De vrouw draait nu rondjes, zonder zich terug te trekken. Om deze reden wordt deze positie "de spil op de as" genoemd.

Waarom is deze positie aangenaam?
Bij deze positie kunnen de partners intiem blijven tijdens het wisselen van positie. Voor de man is dit een zeer ontspannen houding, die heel anders aanvoelt dan de traditionele positie, waarin de vrouw bovenop zit. Voor de vrouw is dit standje met name prettig omdat de G-spot tijdens de seks wordt gestimuleerd.

Kamasutra positie: De verborgen deur

Hoe wordt de positie uitgevoerd?
Dit is eigenlijk precies het omgekeerde van de missionaris positie. De vrouw ligt op haar buik en spreidt haar benen licht. Haar partner ligt bovenop en penetreert haar dan wel vaginaal dan wel anaal. De vrouw kan er ook voor kiezen om haar benen gesloten te houden, wat een iets andere sensatie biedt.

Waarom is deze positie aangenaam?
Dit is een dierlijke positie, die vaak door beide partners aangenaam wordt gevonden. De vrouw kan de partner dieper in zich trekken met haar arm en is in staat om haar partner te kussen, terwijl ze haar hoofd draait. Voor de vrouw is de positie ontspannen en voor man niet overdreven inspannend.

Kamasutra positie: Samen op de wip

Hoe wordt de positie uitgevoerd?
Dit is een andere variant van de traditionele zittende "hondjes manier", waarbij de vrouw zich iets voor haar partner plaatst. Doordat ze op deze manier gaat zitten is er sprake van een iets minder diepe penetratie. Elk van beide partners heeft invloed op hoe diep de coïtus precies is.

Waarom is deze positie aangenaam?
Bij deze positie kan de man gemakkelijk in en uit de vagina bewegen. Hij kan zo de spanning tussen de partners verhogen; het liefdesspel wordt spannend voor de vrouw, doordat hij het tempo kan variëren. Ook de dame kan spelen en experimenteren met de afstand tussen hen beiden.

Kamasutra positie: De Nijptang

Hoe wordt de positie uitgevoerd?
De man gaat op de knieën zitten en leunt naar achteren op zijn armen. De vrouw gaat op de man zitten met haar gezicht naar hem toe en leunt naar achteren op haar armen. Zo nemen de beide partners bijna identieke posities in. Bij deze positie kan één van de partners of kunnen beide partners bewegen. Traditioneel gezien heeft de vrouwelijke partner het initiatief maar het is raadzaam om te experimenteren en erachter te komen wat voor beiden het meest prettige is.

Waarom is deze positie aangenaam?
Ook dit is een ontspannen positie, die bovendien erg intiem is doordat man en vrouw elkaar kunnen aankijken tijdens het liefdesspel. Ook kunnen de partners de beweging afwisselen, zodat er variatie optreedt en één partner de gelegenheid krijgt om te rusten wanneer de ander is uitgerust. Een prettige positie dus die niet heel inspannend is voor beiden.
© 2009 - 2014 Sterretje999, gepubliceerd in Seksualiteit (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kamasutra: Oude wijsheden over seks tussen man en vrouwDe oude Indiase wijsheden uit de Kamasutra ofwel Kama Sutra dateren uit de tweede eeuw voor Christus maar zijn nog steed…
Standjes in bed, wat zijn dat?Standjes in bed, wat zijn dat?Soms hoor je mensen wel eens fluisteren of grapjes maken over bepaalde standjes in bed. Ze bedoelen daarmee de verschill…
Favoriete seksstandjes'Verandering van spijs doet eten' en dat geldt voor meer dingen. Voor veel koppels wordt het uitvoeren van de coïtus op…
Kamasutra: Tips voor je liefdesleven uit de KamasutraDe Kamasutra biedt eeuwenoude Indiase wijsheid over hoe je het liefdesspel tot een kunst kunt verheffen. De Kamasutra is…
Seksualiteit binnen het Jodendom: do's en don'tsWat is wel en wat is niet toegestaan op het gebied van seks binnen het Jodendom. Seksualiteit wordt binnen het Jodendom…
Bronnen en referenties
  • Kamasutra: Sir Richard Burton's English Translation
  • Manual for your seksuality: Sex Positions in the Kama Sutra

Reageer op het artikel "Kamasutra: Seksuele standjes en posities toegelicht"

Reacties

Lidy, 17-08-2012 12:13 #5
Het zijn hele fijne standjes. Ik mag dan een dame zijn maar dit is werkelijk een genot.
Het is pure liefde en geen grove sex.

T. Hebing, 12-06-2012 09:41 #4
Het zou een mooie aan vulling van ons sex leven meer genieten, daarom nieuwsgierig over Kamasutra gaarne info hierover.

Doiknowyou?, 18-07-2011 20:34 #3
Bedankt voor de info, ik ben er blij mee want mijn vriendin voelt weinig als ik haar penetreer. bij een aantal van deze standjes kan ik ook bij haar clitoris wat ze wel heel fijn vindt.

Nuttige info ik ga er zeker wat mee doen!

Groeten

Mijndert, 18-01-2011 10:07 #2
Goede informatie

Okker, 31-12-2010 13:08 #1
Vind het zeer interessant om er mijn voordeel mee te doen

Infoteur: Sterretje999
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!