InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Te snel klaarkomen, wat doe je er tegen?

Te snel klaarkomen, wat doe je er tegen?

Te snel klaarkomen, een vroegtijdige zaadlozing, premature ejaculation of de medische term ejaculatio praecox… het zijn allemaal uitdrukkingen om aan te geven dat er te snel een orgasme plaatsvindt bij de man. Sneller dan gewenst, waardoor het liefdesleven er onder te lijden heeft. Wat is er tegen te doen?
Vrijwel elke man overkomt het wel eens dat hij te snel klaarkomt en/of sneller klaarkomt dan hij wilde. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn als het zo nu en dan eens voorkomt. Het wordt een probleem, of het kan een probleem worden, als te snel klaarkomen altijd of zeer vaak voorkomt. Aan het echte vrijen kom je dan immers niet of nauwelijks toe en het feest is al voorbij voordat het goed en wel begonnen is. Snel klaarkomen is bijvoorbeeld binnen een halve minuut of binnen de eerste 2 minuten dat er seksuele stimulatie plaatsvindt. Er treed dan een vroegtijdige zaadlozing op.

Medicijnen tegen te vroege zaadlozing

Medicijnen om deze klacht te verhelpen zijn er niet, maar er zijn wel middelen die ervoor zorgen dat de penis tijdelijk een stuk minder gevoelig wordt waardoor je minder snel seksueel geprikkeld wordt met als gevolg dat er langer gevreeën kan worden. Deze middelen zijn er in crèmes of gel en bevatten dus stoffen die de penis minder gevoelig voor seksuele prikkeling maken. Goede middelen zijn Emla en Bull Power Delay: Emla en Bull Power Delay.

  • Emla Creme bevat twee middelen die plaatselijk een verdovend effect hebben. De twee verdovende stoffen maken de penis ongevoeliger voor seksuele prikkeling waardoor het allemaal langer duurt. De verdovende werking van de stoffen werken door op huid en slijmvlies. Klaarkomen kan hierdoor langer worden uitgesteld. Emla Crème is geschikt voor mannen die last hebben van pre-ejaculatie. De ervaringen zijn goed tot zeer goed.
  • The Ultimate Bull Power Delay Gel is een manier om een vroegtijdige zaadlozing te beïnvloeden. Dit middel is een gel. De gel wordt op de penis aangebracht en verdoofd deze licht. De werkzame stoffen gaat na ongeveer een kwartier werken en moet dus vooraf worden aangebracht. Lees altijd goed de aanwijzingen in bijsluiter of de verpakking.
  • Durex Performa condooms van Durex: dit zijn condooms waar het verdovende stofje al in zit. Als je met dit type condoom vrijt, zal het langer duren voor je klaarkomt.

De crèmes, zalfjes en sprays worden uitwendig gebruikt, direct op de penis aangebracht en daarna kan er seksueel contact zijn, mét condoom, omdat de partner anders ook met de verdovende stof in aanraking zou komen. Je kunt je penis na tien minuten ook schoonspoelen zodat de je partner niet in aanraking komt met de verdovende stof. Aanwijzingen staan in de bijsluiter, die altijd gelezen moet worden. Omdat er minder gevoel in de penis is, kan een zaadlozing met deze middelen, in meer of mindere mate worden uitgesteld.

Tips tegen te snel klaarkomen

Vooral jonge jongens komen vaak te snel klaar. Een orgasme uitstellen is ook iets wat je door ervaring leren kunt. Er zijn een paar bekende foefjes die daarvoor wel worden toegepast:

  • Kort voor het klaarkomen de seksuele stimulatie stoppen, zodat het orgasme wordt uitgesteld. (Dit vergt enige zelfbeheersing maar oefening baart kunst). Hiermee oefenen totdat het vertrouwd is
  • Aan dingen denken die niet seksueel opwindend zijn (lastig als je met iemand aan het vrijen bent)
  • Het aanspannen of juist ontspannen van de bilspieren
  • Met condoom vrijen
  • Een paar seconden op de top van de penis drukken

Zo zijn er nog wel enkele foefjes te bedenken, maar als het allemaal niet helpt en het gaat niet over, kun je overwegen om een middel tegen vroegtijdige zaadlozing te gebruiken. Omdat er met hulpmiddelen die de penis verdoven daadwerkelijk tijdelijk minder gevoel in de penis is, kan een zaadlozing met deze middelen effectief worden uitgesteld.

Lees verder

© 2010 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Seksualiteit (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Preforma Condooms, Seksuele aantrekkingskracht, Orgasme onder controle en Bull Power Gel.
Gerelateerde artikelen
Seksuele disfuncties: orgasmestoornissenSeksuele disfuncties: orgasmestoornissenDe orgasmestoornis is een vorm van een seksuele disfunctie. Orgasmestoornissen uiten zich bij de vrouw vaak in het gerem…
Behandelen premature ejaculatie - voortijdig klaarkomenBehandelen premature ejaculatie - voortijdig klaarkomenPremature ejaculatie, ook wel vroegtijdig klaarkomen genoemd, kan een bevredigend seksleven in de weg staan. Gelukkig ka…
Problemen bij de zaadlozingProblemen bij de zaadlozingEr zijn heel wat mannen die problemen hebben met de zaadlozing en het is een probleem waar niet graag over gesproken wor…
Voorkomen van een vroegtijdige zaadlozingVoorkomen van een vroegtijdige zaadlozingVeel mannen kampen met het probleem van een vroegtijdige zaadlozing. Niet alleen kan dit gênante momenten veroorzaken, h…
Hoe komt een meisje klaar?Hoe komt een meisje klaar?Wat gebeurt er met een meisje als ze klaar komt, hoe geef je haar een orgasme en hoe weet je of ze is klaargekomen? Klaa…
Bronnen en referenties
  • Netdokter.nl

Reageer op het artikel "Te snel klaarkomen, wat doe je er tegen?"

Reacties

Camfrog, 17-07-2014 16:46 #2
Ik heb meloxicam 15 mg voor tegen mijn rug maar dit werkt ook tegen de orgastme, als ik geen meloxicam neem kom ik ook binnen 3 minuten echt vervelend, maar als ik 1 tablet gehad hebt kan ik 6 uur non-stop zonder 1x te komen. best geniaal toch of toch juist niet, meloxicam is een spierverslapper tablet, waardoor ook in de penis de bloedsomloop anders gereguleerd wordt. best ideaal

Anoniem, 01-02-2010 20:36 #1
Ik zelf onder vind dit ook en ik voel mij altijd rot en beschaamd als het gebeurt. Daarom was ik dus eens aan het kijken. Maar ik kom tot de conclusie dat er altijd wel dingen staan als 'Kort voor het klaarkomen de seksuele stimulatie stoppen' of enkele trucjes zoals knijpen en weet ik veel. Maar als je nu voor hebt zoals mij dat je na dat je juist gepenetreerd bent je al direct klaar komt ben je hier toch niet mee? =S Kan iemand mij helpen want ik schaam mij dood =(

Infoteur: Kisses
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!