InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Pfeiffer: Herstel sneller van de ziekte van Pfeiffer

Pfeiffer: Herstel sneller van de ziekte van Pfeiffer

Pfeiffer: Herstel sneller van de ziekte van Pfeiffer Herstellen van de ziekte van Pfeiffer. Is sneller herstel mogelijk? Omdat Pfeiffer een virusinfectie is, valt het niet met medicijnen te behandelen. Maar wat kun je er zelf wel aan het herstel doen? Kun je alleen maar uitzieken en het over je heen laten komen of kun je zelf ook actief een bijdrage leveren aan herstel? Hier kun je lezen wat je moet doen en wat je moet laten om het herstelproces zo goed en snel mogelijk te laten verlopen. Enkele tips bij herstel van de ziekte van Pfeiffer

Sneller herstel van Ziekte van Pfeiffer

Het meest gegeven advies, en vaak ook het enige advies, dat je van de huisarts zult krijgen is: je kunt niets doen behalve ‘uitzieken’. Niets is vervelender dan zelf geen bijdrage kunnen leveren aan herstel van ziekte. In het geval van herstellen van Pfeiffer is dit helaas wel degelijk het geval. Toch is er wel een aantal zaken dat je kunt doen of dat je juist moet laten om sneller te herstellen. Hoe kun je het herstel proces bevorderen?

Herstelproces van ziekte van Pfeiffer

Voor we beginnen aan de tips voor herstel is het belangrijk om te beseffen dat Pfeiffer zich bij mensen erg verschillend manifesteert. Waar de één feitelijk alle symptomen heeft, maar bijna geen vermoeidheid, kan de andere een paar symptomen hebben, maar helemaal doodmoe zijn. Zo kan het voorkomen dat de eerste persoon denkt dat hij gewoon even ziek is en pas later toevallig een keer verneemt dat het de ziekte van Pfeiffer was. Zowel de lengte van ziek zijn als de nasleep kunnen erg verschillen. Het valt daarom niet te meten hoe snel mensen precies herstellen, maar de meeste mensen herstellen tussen de 4 tot 8 weken. Dit artikel probeert in ieder geval jouw individuele herstel zo goed en snel mogelijk te laten verlopen.

Tips voor sneller herstel van ziekte van Pfeiffer

Er vroeg bij zijn wanneer symptomen van de ziekte van Pfeiffer zich manifesteren

Het herstel van Pfeiffer heeft veel te maken met hoe snel je door hebt dat je Pfeiffer hebt. Wanneer je dit niet door hebt en vervolgens je normale levensstijl door zet (met alcohol drinken, vet eten en laat slapen) is de impact van Pfeiffer vele malen groter. Aangezien je lever ontzettend kwetsbaar is wanneer je Pfeiffer hebt, krijgt je lichaam een gigantische opdonder, met als gevolg dat je lichaam zich niet snel herstelt en ook vatbaarder is om andere ziektes op te lopen. Vandaar dat het belangrijk is om de symptomen te herkennen en vervolgens naar de huisarts te gaan of een Ziekte van Pfeiffer test te doen.

De symptomen van de ziekte van Pfeiffer:
Ten eerste ben je bij de minste inspanning vaak al erg vermoeid, maar naast vermoeidheid voelt het vaak eerst als een gewone griep met koorts, keelpijn en hoofdpijn. Maar in het geval van Pfeiffer zet de keelpijn vaak langer door dan een week. Echt kenmerkend is verder de opzwelling van je lymfeklieren in je hals oksels en liezen. Er kan huiduitslag of geelzucht ontstaan.

Naar je lichaam luisteren tijdens herstel van pfeiffer

Dit is een van de meeste gehoorde en ook meteen een van de meeste vage adviezen. Toch is het wel de belangrijkste factor in goed herstellen. Wanneer je de ziekte Pfeiffer hebt zul je beseffen dat je wel degelijk naar je lichaam kunt luisteren, want het zal bijzonder duidelijke signalen afgeven. Dit betekent natuurlijk wel dat je er ook naar moet handelen. Als je voelt dat je lichaam rust nodig heeft, pak die rust aan ook. Je kunt beter te voorzichtig zijn dan te roekeloos, omdat terugval en andere ziektes altijd op de loer liggen. Dus zorg altijd dat je voldoende rust krijgt Als je een echte sporter bent, bouw het dan weer heel langzaam op en doe niets te veel want je spieren zijn er nog niet klaar voor. Te veel lichamelijk inspanning is nu echt een aanslag op je lichaam.

Geen alcohol drinken bij herstel van ziekte van Pfeiffer

Aangezien je lever bijzonder kwetsbaar is geworden, is alcohol drinken echt uit den boze. Alcohol drinken staat nu bijna gelijk aan het lichaam vergiftigen. Omdat je lymfeklieren niet helemaal goed functioneren, gaat de alcohol bijna meteen naar je lever. Bij regelmatig veel drinken is de kans groot dat je ogen geel worden. Alcohol staat een snel en gezond herstel van de ziekte van Pfeiffer echt in de weg.

Geen vet eten bij herstel ziekte van Pfeiffer

Vet eten is echt af te raden. Met vet eten wordt niet alleen junk-food bedoeld, maar ook zware eiwitrijke maaltijden. Het is belangrijk dat je lichte, maar substantiële maaltijden met veel vitamines en mineralen tot je neemt. Ook kan natuurlijk fruit (vooral met veel vitamine C) een goede bijdrage leveren aan je herstel. Net zoals bij alcohol, staat vet eten een spoedig herstel van pfeiffer in de weg.

Wat te drinken bij herstel van ziekte van Pfeiffer

Om goed te herstellen van Pfeiffer is het essentieel dat je voldoende vocht tot je neemt. Dit kan gewoon door middel van bronwater, maar als je niet een echte waterdrinker bent, kun je er ook voor kiezen om versgeperste vruchtensappen met water te vermengen. Ook is het dagelijks drinken van kruidenthee een erg goede stimulans voor herstel.

Alternatieve geneeswijzen voor herstel bij ziekte van Pfeiffer

Hoewel hier natuurlijk nog steeds weinig concrete bewijzen voor zijn geleverd, zijn er mensen die wel degelijk voelen dat ze er baat bij hebben. Zo zijn er mensen die bij een homeopaat lopen, maar ook mensen die voelen dat acupunctuur en acupressuur kunnen helpen. Het kan eventueel een goede werking hebben op het herstel van pfeiffer en het op peil houden van het immuun systeem. Het is echter maar de vraag of het werkt, en of je de tijd er voor wilt nemen. Zo kun je na bepaalde acupunctuur en acupressuur behandelingen je eerst ook weer even ontzettend moe voelen.
Gerelateerde artikelen
Infectieziekten bij kinderen – De ziekte van PfeifferIedereen heeft wel eens wat over de Ziekte van Pfeiffer gehoord. Kinderen kunnen deze ziekte ook hebben. Wat houd het in…
Ziekte van Pfeiffer bij een kindZiekte van Pfeiffer bij een kindDe ziekte van Pfeiffer is een virale infectieziekte. Het meest in het oog springende verschijnsel van de ziekte is een e…
De ziekte van PfeifferDe ziekte van Pfeiffer is een infectie ziekte. Het wordt ook wel 'kissing disease' genoemd, omdat het virus veroorzaakt…
Test op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftestTest op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftestU kunt tegenwoordig eenvoudig en snel testen op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftest. Deze zelftest test op…

Reageer op het artikel "Pfeiffer: Herstel sneller van de ziekte van Pfeiffer"

Reacties

Luuk, 30-09-2015 16:53 #4
Er zijn medicijnen voor Pfeiffer. Bij een homeopaat kan je deze krijgen.

Deze pillen bevatten een lage dosering Pfeiffer. Je lichaam merkt deze slecht cellen op, en zal deze slechte, Plus meteen de andere slechte Pfeiffer cellen opruimen.

Deze geneeswijze werkt bij de meeste mensen. Niet bij iedereen, maar proberen kan geen kwaad. Ga voor meer informatie naar een homeopaat.

Hoop op een spoedig herstel voor iedereen die last heeft van Pfeiffer!

Ernesto, 26-03-2015 16:06 #3
L.S.
Mijn Vriendin is voor de tweede keer in haar leven gediagnoseerd met pfeiffer en volgens haar huisarts "had ze allang beter moeten worden". Daarbij heeft ze nu ook last van bloedarmoede, en zegt haar arts… omdat ze niet beter wordt is er misschien iets ergers aan de hand, en deze ' dokter' opperde vervolgens dat het misschien ziekte van Hodgkins, i.e. Lymfklierkanker, zou kunnen zijn. Is er iemand die weet of die hypothetische diagnose "uberhaupt mogelijk en/of waarschijnlijk is, of gewoon een bijzonder slechte vorm van ' bedside manner' van de huisarts?

Cheyenne, 01-06-2014 14:29 #2
Goedemiddag,
Een jaar geleden ben ik getest op de ziekte van pfeiffer en de uitkomst ervan was positief. Nu voel ik me al een jaar lang constant extreem moe, ik heb altijd zin om te slapen, geen energie en geen levenslust meer. Ik ben 18 jaar en ik wil weer van mijn leven kunnen genieten! Nu vraag ik me af wat hier aan kan doen. Ik heb al veel geprobeerd, gezond eten, vitamine pillen slikken en homeopathische behandelingen. Maar niks helpt! En ik word hier ook erg moe van, het is zo teleurstellend. Wel zorg ik ervoor dat ik altijd minimaal 8 uren per nacht slaap. I NEED HELP!

Martin, 24-04-2014 15:11 #1
Ik geloof niet dat je er ooit van af komt. Zelf heb ik het al 26 jaar last van. Volgens mijn bedrijfsarts moet je voldoende sporten of wandelen-fietsen 2x per dag 30 minuten.

ik heb 2,5 jaar gewerkt in Eemshaven (visboten laden-lossen) en heb zelfs op de sportschool gezeten (kracht sport) maar dat heeft dus niets geholpen.

Infoteur: Euromark
Laatste update: 31-10-2011
Subrubriek: Ziekten
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!