InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Bestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLU

Bestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLU

Bestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLU Heeft u regelmatig behoefte aan extra licht tijdens donkere dagen? Heeft een donkere dag invloed op uw humeur? Lijdt u aan een winterdip of een lichte winterdepressie? Reist u en heeft u daarbij last van jetlag? Dan is de Philips goLITE BLU misschien een oplossing. Deze handzame, draagbare daglichtlamp met LEDs kunt u gemakkelijk meenemen op reis of naar uw werk. Na een lichtsessie met deze lichttherapielamp voelt u zich weer energieker.

Veiligheid

Voordat u dit apparaat in gebruik neemt dient u altijd eerst de gebruiksaanwijzing te lezen en deze te allen tijde op te volgen. Bekijkt u de paragraaf "Veiligheidsmaatregelen" of u dit apparaat veilig kunt gebruiken. Houdt u er rekening mee dat vormgeving of details veranderd kunnen worden om de functionaliteit te verbeteren. Het is een elektronisch apparaat, dus u dient altijd voorzichtig te zijn met vocht. Indien u vragen over uw gezondheid of lichaam heeft, is uw behandelend arts altijd het eerste aanspreekpunt. Dit artikel is geen vervanger voor de gebruiksaanwijzing doch geeft slechts een beeld van de functionaliteiten van de Philips goLITE BLU oplaadbare energielamp.

Contra-indicaties

Volgens de gebruiksaanwijzing dienen met name de volgende groepen niet zomaar zonder contact met hun medicus deze energielamp te gebruiken: u bent gevoelig voor depressies, u heeft een bipolaire stoornis of u bent door medicijngebruik gevoeliger voor licht geworden. Van een aantal medicijnen is bekend dat ze een verhoogde lichtgevoeligheid veroorzaken. Denkt u hierbij aan malariatabletten, psychotropische medicijnen of antidepressiva. Deze lijst is aan verandering onderhevig dus u dient bij medicijngebruik altijd contact op te nemen met de behandelend arts.

Algemene informatie

De Philips goLITE BLU die ook wel Philips energy light genoemd wordt zendt een speciaal soort licht uit, dat lijkt op het licht dat uitgezonden wordt door een helder blauwe hemel in de zomer. er zitten zogenaamde daglichtlampen in. Deze lamp zorgt ervoor dat u minder last ondervindt van de zogenaamde 'winterblues'. U voelt zich energieker. Daarnaast kunt u deze draagbare, compacte lamp gebruiken bij het bestrijden en voorkomen van vermoeidheidsverschijnselen bij jetlag.

Handzaam

Bij normaal gebruikt hoeft u de Philips goLITE BLU slechts 15 tot 45 minuten te gebruikten om al een positieve uitwerking op uw algeheel welbevinden te merken. Het apparaat is makkelijk te vervoeren, zodat u het zelfs naar uw werk of op reis mee kunt nemen. Dan kunt u zich sneller aanpassen aan een tijdzone. Indien u de lamp slim inzet kunt u overdag na het gebruik van deze energielamp een klein dipje te boven komen. De Philips goLITE BLU weegt maar vierhonderd gram en meet slechts vijftien bij vijftien centimeter. Deze handzame energielamp heeft een dikte van 2,5 centimeter. Hij is dus makkelijk te vervoeren. De lampen in dit apparaat zijn LEDs. Philips vermeldt dat de gebruikte LEDs die het 100% UV-vrij blauw licht uitzenden een levensduur hebben van vijftig jaar!

Hoe werkt de Philips goLITE BLU

Het is niet de bedoeling dat u rechtstreeks in het licht van de Philips goLITE BLU kijkt. De energielamp dient in uw blikveld opgesteld te worden. U bent in het bezit van speciale receptoren in uw ogen die gevoelig zijn voor dit blauwe licht. Deze receptoren zitten niet in het centrum van uw netvlies, maar meer aan de rand. Indien het licht van de Philips goLITE BLU op deze speciale gevoelige gebieden valt, wordt het blauwe licht geabsorbeerd. Dit heeft het gevolg dat u zich energieker gaat voelen. Indien u de energielamp tijdens de donkere periodes in de winter in de ochtend gebruikt, verminderen over het algemeen de klachten van de winterblues. Uit klinisch onderzoek bleek dat bij zeventig procent van de gebruikers na twee weken gebruik van de Philips goLITE BLU hun energieniveau is verbeterd.

Bediening van de Philips goLITE BLU

Met behulp van een dimmer kunt u de keuze maken uit vier verschillende helderheidsniveau. Daarnaast kunt u de behandeltijd bepalen door de timer. U kunt tussen de een en zestig minuten instellen. Daarnaast kunt u in de Philips goLITE BLU ingeven wanneer u attent dient gemaakt te worden dat het tijd is voor een nieuwe behandeling. Dan kunt u geen enkele sessie vergeten.
© 2012 - 2019 Blackbeauty, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Daglichtlampen; Ook op donkere dagen de zon in huisDaglichtlampen; Ook op donkere dagen de zon in huisMensen die werken in een ruimte waar een lamp brandt en geen daglicht kan toetreden, voelen zich aan het einde van de da…
Winterdip: Voorkom vermoeidheid en aankomenWinterdip: Voorkom vermoeidheid en aankomenWe hebben al veel nieuwe inzichten verworven over de winterdip, ook wel herfstmoeheid of winterblues. Maar waarom wachte…
Winterdepressie: Lichttherapie tegen de winterdipLichttherapie is een goed middel om van een winterdepressie of winterdip af te komen. De depressie ontstaat door een tek…
Winterdepressie of winterdip voorkomen & behandelen: tipsWinterdepressie of winterdip voorkomen & behandelen: tipsHet winterdipje of de winterblues is een fenomeen waarbij je onder meer symptomen van lusteloosheid, vermoeidheid en som…
Bronnen en referenties
  • www.philips.nl
  • http://www.philips.nl/c/light-therapy/golite-blu-oplaadbare-stroomadapters-hf3330_01/prd/nl/

Reageer op het artikel "Bestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLU"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 02-06-2016
Subrubriek: Aandoeningen
Medische informatie…
Schrijf mee!