InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Tips om menstruatiepijn te verlichten

Tips om menstruatiepijn te verlichten

Veel vrouwen hebben vandaag de dag last van pijnlijke menstruele krampen (dysmenorrhea), in sommige gevallen kan het zo erg zijn dat je je gewone dagelijkse taken niet kan uitvoeren. Het kan je zelfs depressief maken. Hier zijn enkele tips om gedurende deze lastige maandelijkse dagen met je pijn om te gaan

Warme kruik

Zout

Vermijd het gebruik van zout gedurende deze dagen. Wanneer je minder zout gebruikt zal je minder water ophouden en zo het typische opgezwollen gevoel vermijden. Hoe minder vocht je lichaam vast houdt hoe minder last je hebt van pijnlijke krampen in de lage rugstreek en buik. In extreme gevallen kan je je dokter vragen of een water afdrijvende pil goed zou zijn voor jouw. Zeer belangrijk: drink veel water om goed gehydrateerd te blijven.

Massage

Massage is ook altijd zeer nuttig om menstruatiepijnen te behandelen en verlichten. Masseer je buik met cirkelvormige bewegingen en vind een partner die terwijl je rug kan masseren, dit helpt onmiddelijk om het grootste ongemak te verlichten. Wanneer je het meeste pijn in je onder rug hebt, probeer dan daar druk op uit te oefenen.

Stretchoefeningen

Stretch om menstruatiepijn te verlichten. Stretchoefeningen en lichte gymoefeningen zorgen voor een goede doorbloeding van de onderbuik. Dit verlicht het zware opgeblazen gevoel dat zo typisch is voor deze dagen. Probeer dit: Lig op je rug en breng beide benen omhoog in een hoek van 90 graden. Herhaal een paar keer.

De pil

Verwen jezelf

Verwen jezelf eens met een goed stuk chocolade, wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat chocolade PMS symptonen zou verlichten. Dus indien je niet hoeft te werken, kleed je in de meest comfortable kleding die je hebt,plaats warme compressen op je buik en rug, lees een goed boek terwijl je geniet van een goed stukje chocolade.
© 2009 - 2019 Joie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Tips bij menstruatiepijn en veel bloedverliesTips bij menstruatiepijn en veel bloedverliesMenstruatiepijn en veel bloedverlies kunnen een vrouw iedere maand flink opbreken. Hoe kun je deze klachten verminderen?

Reageer op het artikel "Tips om menstruatiepijn te verlichten"

Reactie

Maria, 24-03-2015 21:57 #1
Behoefte aan chocolade kan een kenmerk zijn van een magnesiumtekort, een mineraal dat juist helpt te ontkrampen.

Infoteur: Joie
Gepubliceerd: 29-06-2009
Subrubriek: Aandoeningen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!