InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Bachbloesems - drie bloesems die helpen bij eenzaamheid

Bachbloesems - drie bloesems die helpen bij eenzaamheid

De vierde van de zeven categorieën van Bachbloesems is de kleinste. Drie bloesems helpen mensen die eenzaam zijn. Sommige mensen voelen zich doodongelukkig als ze alleen zijn en doen er alles aan om onder de mensen te zijn. Anderen daarentegen verkiezen net om gezelschap te ontwijken, ze stellen zich moeilijk open voor contact. Een derde groep is te druk bezig met vaak honderd dingen tegelijk om te merken dat ze de voeling met anderen aan het verliezen zijn. Bachbloesems helpen.

Heather (Struikheide)

Voor sommigen is alleen zijn een nachtmerrie. Altijd hebben ze behoefte aan gezelschap om zich heen. Het liefst praten ze over zichzelf. Mensen van dit type beginnen zowat elke zin met hetzelfde woordje: 'Ik'. Hun gesprekspartners worden gedwongen om lange verhalen te aanhoren en zullen doorgaans na een poosje de neiging krijgen 'die zeur' te ontwijken. En dit is een drama voor wie net zoveel nood heeft aan aandacht.

Heather helpt om ook af en toe te luisteren naar anderen in plaats van zich met navelstaarderij bezig te houden. Het wordt makkelijker om zelf steun te bieden in plaats van steeds opnieuw vragende partij te zijn.

Impaties (Reuzenbalsemien)

De eenzaamheid van de mensen die Impatiens kunnen gebruiken, ligt in het feit dat hun levenstempo veel hoger ligt dan de gemiddelde persoon. Ze denken snel, doen snel, zijn ongeduldig en kunnen moeilijk verdragen dat anderen niet kunnen volgen. Impatiens-mensen hebben vaak de onhebbelijke gewoonte de zinnnen van anderen af te maken en laten niet snel een klusje aan een ander over 'want als ik het zelf doe, dan is het al gebeurd voor jij eraan begonnen bent'.

Impatiens helpt om geduld te leren opbrengen en aan een lager tempo door het leven te gaan.

Deze bloesem kan ook een uitkomst bieden bij baby's die niet goed in hun vel zitten omdat ze meer willen dan ze al kunnen. Tijdens het eerste levensjaar maken baby's fysiek en mentaal enorme sprongen voorwaarts. Soms kunnen ze enorm gefrustreerd raken als ze beseffen dat iets binnen handbereik is, maar toch nét nog niet lukt.

Water Violet (Waterviolier)

Er zijn mensen die het moeilijk hebben om echt in contact te treden met anderen. Hun houding komt afstandelijk over. De oorzaak ligt vaak in een gevoel 'anders' te zijn dan de rest. Het kan met trots te maken hebben, maar dat kan ook alleen maar zo lijken. Deze mensen zijn het liefst alleen, sluiten zich af van de buitenwereld en lossen hun problemen liever in hun eentje op.

Water Violet helpt de cocon open te breken en uit het negatieve imago te treden. Er komt dan een rustige, bedaarde persoonlijkheid naar voren. Nog steeds is er niet veel behoefte aan veel gezelschap, maar de aard is zachter. De scherpe kantjes lijken afgevijld.

Lees verder

© 2007 - 2017 Mamalies, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Burn-out behandelen met BachbloesemsBurn-out behandelen met BachbloesemsVeel mensen ervaren (veel) stress en ze vragen daardoor te veel van hun lichaam. Dit kan lange tijd goed gaan, maar de k…
Vlijtig liesje of Impatiens: hele zomer kleur in de tuinVlijtig liesje of Impatiens: hele zomer kleur in de tuinImpatiens walleriana is het oorspronkelijke vlijtig liesje en komt uit Oost-Afrika. Al vele eeuwen wordt vlijtig liesje…
BachbloesemtherapieEdward Bach (1886 - 1936) was een Engelse arts die een natuurgeneeswijze ontwikkelde op basis van bloemen. De Bachbloese…
Bach bloesems bij huisdierenBach bloesems bij huisdierenBach bloesems zijn een zeer gekend gegeven in de wereld van de homeopathie. Deze Bach bloesems pakken emotionele en fysi…
Angsten verminderen met BachbloesemsAngsten verminderen met BachbloesemsDe arts Edward Bach ontdekte in de jaren dertig van de vorige eeuw, dat bepaalde soorten bloesems de menselijke geest op…

Reageer op het artikel "Bachbloesems - drie bloesems die helpen bij eenzaamheid"

Infoteur: Mamalies
Gepubliceerd: 13-05-2007
Subrubriek: Alternatief
Special: Bachbloesems
Medische informatie…
Schrijf mee!