InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Infraroodcabine - Ervaringen en resultaten

Infraroodcabine - Ervaringen en resultaten

De infraroodcabine Inovo staat vooral bekend om zijn positieve invloed bij het afslanken, draineren, ontgiften en verstevigen van het lichaam. De cabine kan echter ook gebruikt worden om komaf te maken met vermoeidheid en een gebrek aan energie, om te recuperen na het sporten, om te bekomen van een stressvolle dag of om de algemene gezondheid van ons lichaam te verbeteren. Wij probeerden de infraroodcabine Inovo twee keer uit bij Estheomed in België. Dit zijn onze ervaringen en resultaten.

Wat is een infraroodcabine?

De infraroodcabine Inovo zendt lange infrarode stralen met een frequentie tussen 4 en 14 micrometer naar het lichaam. Deze infrarode stralen kunnen tot in de diepste huidlagen doordringen waar ze de volgende resultaten veroorzaakt voor de gezondheid van ons lichaam en onze huid:

  • Stimuleren van de aanmaak van collageen en elastine
  • Verstevigen van de huid
  • Versnellen van de microcirculatie / bloedsomloop
  • Uitzetten van de aders (vasodilitatie)
  • Verbeteren van het metabolisme
  • Verhoging van de vetverbranding
  • Afvoeren van afvalstoffen
  • Verbeteren van de wisselwerking tussen de verschillende weefsels en intracellulaire stoffen
  • Verminderen van vochtophopingen en cellulitis

Voor meer informatie over de infraroodcabine Inovo verwijzen we je naar het artikel Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigen.

Infraroodcabine Inovo - Ervaringen en resultaten

Infraroodcabine

De infraroodcabine lijkt op het eerste zicht op een zonnebank, met de enige verschillen dat de stralen goed zijn voor de gezondheid en de huid, dat de onderkant van de Inovo geen straling uitzend en dat je je gezicht buiten de infraroodcabine kunt plaatsen.

Duur

In principe kan je zo lang in de infraroodcabine gaan als je zelf wenst. Je kunt er slechts 30 minuten onder gaan liggen, maar ook 3 uur is mogelijk. Je kunt erin slapen, maar je kan ook een boek lezen of naar een film kijken terwijl je van de warmte profiteert.

Warmte

De warmte van de infraroodcabine bouwt zich heel geleidelijk op. In het begin is de warmte nauwelijks voelbaar, maar na een uur ben je toch wel behoorlijk aan het transpireren. Omdat het gaat over stralingswarmte blijft de temperatuur op elk moment goed te verdragen. Bovendien kan je je geregeld omkeren in de infraroodcabine zodat de warmte goed gespreid wordt.

Ontgiften en ontspannen

De Inovo infraroodcabine is vooral geschikt is om zich te ontspannen. Na enkele minuten voel je hoe de lichte warmte je spieren ontspant en je lichaam opwarmt. Heel aangenaam na een lange werkdag tijdens de koude wintermaanden. Omdat je lichaam na verloop van tijd begint te transpireren, is ook de werking van de infraroodcabine op het ontgiften van het lichaam duidelijk voelbaar. Eén enkele sessie heeft al een duidelijke positieve invloed op de gezondheid van je lichaam, maar herhaalde sessies zijn noodzakelijk om dit gevoel van welbehagen te onderhouden.

Afslanken, cellulitis, striemen

Of de infraroodcabine merkbare resultaten oplevert op het vlak van afslanken, cellulitis en striemen is na twee behandelingen nog niet te zeggen. Waarschijnlijk zijn de resultaten sowieso beter in combinatie met endermologie of velashape.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Infraroodsauna: voordelen voor de gezondheidInfraroodsauna: voordelen voor de gezondheidDe infraroodsauna is een uitstekend middel om op een regenachtige dag eens lekker te ontspannen en de stress van je af t…
Infraroodwarmte is gezondHeb je last van spierpijn? Ben je stijf? Heb je net intensief gesport? Ben je verkouden of grieperig? Heb je last van sl…
Gezond zweten in een infraroodcabineGezond zweten in een infraroodcabineDe infraroodcabine, ook wel infraroodsauna genoemd, speelt een steeds grotere rol in het welness-gebeuren. Relatief lage…
Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenInspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenCrèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen ka…
Sauna kopen: Infrarood sauna, stoomcabine of gewone sauna?Een eigen sauna is een droom voor velen. Wie wil er tenslotte geen wellness center in zijn eigen huis? Maar wat is nou e…

Reageer op het artikel "Infraroodcabine - Ervaringen en resultaten"

Reactie

Jan, 06-10-2018 12:34 #1
Hallo,

Leuk artikel, ik heb zelf artrose en van had kennis gehoord dat de infrarood sauna daarbij kon helpen door de pijn vermindering. Verschillende opties overwogen en uiteindelijk een infrarood sauna gekocht. Bevalt zeer goed, er moet een paar keer per week gebruik van worden gemaakt, maar ik hoef nu gelukkig geen pijnstillers meer te slikken. Echt een aanrader voor reuma klachten.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 05-01-2010
Subrubriek: Alternatief
Special: Detox
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!