InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Ons leven terug in evenwicht: Polyenergetische therapie

Ons leven terug in evenwicht: Polyenergetische therapie

Ons leven terug in evenwicht: Polyenergetische therapie Voorkomen is beter dan genezen. Steeds meer landgenoten komen daarbij tot het besef dat preventie erg belangrijk is, en dat de oplossing van hun gezondheidsproblemen lang niet altijd in het medicijnkastje te vinden is. De verschillende alternatieve geneeswijzen en therapieën nemen hierbij ongetwijfeld een belangrijke palats in. De polyenergetische therapie (PET) hoort daar zéker bij. Wat is deze polyenergetsiche therapie en met welke gezondsheidsklachten kunnen we bij deze therapeut terecht?

Korte termijntherapie

De polyenergetische therapie is een alternatieve én actieve vorm van de klassieke psychotherapie. Deze alternatieve psychotherapie is gebaseerd op de meest werkzame aspecten uit de klassieke en de moderne vormen ervan. Het betreft hier een korte termijn therapie. Een gemiddelde behandeling bestaat uit een achttal sessie. De behandeling wordt iedere drie weken verdergezet. De patiënt heeft immers voldoende tijd nodig om zijn talrijke nieuwe ervaringen te verwerken, en te wennen aan de veranderingen in het inzicht van zijn problemen en aan zijn gewijzigde overtuigingen en gedragingen.

Zelfgenezend vermogen herstellen

Tijdens deze therapie worden we gestimuleerd ons zelfgenezend vermogen te herstellen en te activeren. Dit gebeurt zowel op lichamelijk als geestelijk en emotioneel vlak. Daarbij wordt veel aandacht besteedt aan onze verschillende denkpatronen.

Leven terug in evenwicht

Deze polyenergetische therapie wil ons meer inzicht geven in onze hoofdzakelijk psychische problemen.Deze theraopie sluit nauw aan bij onze leef- en belevingswereld. Deze therapeut wil ons de mogelijkheden bieden, nodig om ons leven die wending te geven die we altijd hebben gewild, maar waar we om de een of andere reden nooit in slaagden.

Therapie synoniem van begeleiding

Om dit uiteindelijke doel te bereiken, heeft de therapeut verschillende technieken tot zijn/haar beschikking. Door deze verschillende technieken met mekaar te combineren, is de therapeurt in staat een behandeling op maat van iedere patiënt uit te werken. Begeleiding van de patiënt staat hierbij centraal. De therapeut geeft de patiënt de nodige begeleiding, om zo antwoorden te bieden op vragen waar hij dikwijls gans zijn leven mee werd geconfronteerd. Al deze antwoorden moeten uiteindelijk van de patiënt zélf komen.

Verschillende technieken

De therapeut gebruikt hiervoor dus verschillende technieken. Deze polyenergetische therapie maakt gebruik van communicatie- en gesprekstherapieën, hypnotherapie, regressie- en reïncarnatietherapie, van de aura- en chakratherapie, van neurolinguïstisch programmeren (NLP), van allerlei emotionele technieken, Yye Movement en van innerlijk kindwerk. Men maakt eveneens gebruik van de Bachbloesemtherapie en van spagvriek, twee transformatietechnieken.

Therapie op maat van de patiënt

Het groot aantal technieken én ondersteunende werkvormen laat de therapeut toe een behandeling op maat van iedere patiënt uit te werken. Eens sessie bij de PET- therapeut duurt maximum zo'n anderhalf uur, en daarbij wordt ruimschoots aandacht geschonken aan de patiënt en zijn problemen en klachten. Wederzijds respect staat hierbij centraal.

Motivatie erg belangrijk

Voor wie de polyenergetische therapie wil aanwenden voor de oplossing van zijn gezondheidsklachten, is het erg belangrijk dat hij in de aanpak van deze therapeut geloofd en extra gemotiveerd aan de behandeling begint. De therapeut is diegenen die ons begeleid en stimuleert om onze problemen op te lossen.

Blokkades opruimen

De polyenergetische therapie helpt de patiënten hun problemen aan de basis aan te pakken. Daardoor worden allerlei, soms langdurige blokkades als oorzaak van onze klachten, verholpen. De polyenergetische therapeut wil in geen geval de klassiek geschoolde arts vervangen. Hij wil er in de eerste plaats nauw mee samenwerken.

Verstoord energieveld aan basis van klachten

Allerlei gezondheidsproblemen kunnen een belangrijke invloed hebben op ons energieveld. Het is deze verstoring van ons energieveld die aan de basis ligt van allerlei blokkades en/of energieknopen. Deze blokkades verstoren grondig onze energiedoorstroming in ons lichaam, en kunnen leiden tot zowel emotionele als mentale en fysieke gezondheidsklachten.

Gezondheidsproblemen voor de PET-therapeut

  • Psychische klachten
  • Allerlei chronische pijnen
  • Emotionele problemen
  • Lichamelijke aandoeningen
  • Bij gevoel van onbehagen
  • Angst
  • Stress
  • Burn-out
  • Depressie
  • Rouwverwerking
  • Onverwerkte trauma's
  • Slapeloosheid
  • Relatieproblemen
  • Migraine
  • Allerlei fobieën
  • Opvoedingsproblemen
  • Bij energietekorten
Gerelateerde artikelen
Therapie tegen angst en stress: biofeedbackTherapie tegen angst en stress: biofeedbackMet je eigen bewustzijn angst en stress onder controle krijgen! Na 7 sessies met de biofeedback zou in principe iedereen…
Verschil coaching en therapie: een vergelijkingVerschil coaching en therapie: een vergelijkingTussen coaches en therapeuten bestaan duidelijke overeenkomsten, beiden werken met mensen, werken met de problemen van a…
Hardlopen als therapie bij depressieHardlopen als therapie bij depressieHardlopen is effectief bij depressieve klachten en angststoornis. Door hardlopen komen er neurotransmitters vrij (seroto…
OntspanningstherapieOntspanningstherapieStress en vermoeidheid zijn veel voorkomende begrippen. Ontspanningstherapie kan hiervoor een oplossing zijn. Maar heeft…
Aviofobie / vliegangstVliegangst oftewel aviofobie is een fobie waarbij mensen angst hebben om te vliegen. Indien men wel een vliegtuig neemt…

Reageer op het artikel "Ons leven terug in evenwicht: Polyenergetische therapie"

Infoteur: Frantan
Gepubliceerd: 20-02-2011
Subrubriek: Alternatief
Medische informatie…
Schrijf mee!