InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > De Sleutel tot Zelf-Bevrijding, Christiane Beerlandt

De Sleutel tot Zelf-Bevrijding, Christiane Beerlandt

Steeds meer wordt er aandacht besteed aan de invloed van emoties bij ziekte. In de alternatieve geneeskunde houdt men er al langer rekening mee dat geest en lichaam met elkaar zijn verbonden. De Sleutel tot Zelf-Bevrijding geeft ons een kijk op de psychosomatiek en beschrijft meer dan 1300 ziekten en klachten. Het boek is al aan zijn dertiende druk toe en is reeds in verschillende talen uitgebracht.

De levensfilosofie van Beerlandt

De auteur van dit boek, Christiane Beerlandt, gaat ervan uit dat de mens zichzelf kan bevrijden van ziekte en andere lichamelijke klachten, zolang je trouw blijft aan jezelf. Naast medische behandeling vindt zij het belangrijk om te kijken naar de onderliggende psychische en emotionele oorsprong van een lichamelijke aandoening. Ze is ervan overtuigd dat dit nodig is om tot een fundamentele en definitieve genezing te komen.

Leven in geluk

In het eerste deel van het boek wordt uitgelegd hoe ziekte ontstaat. Ziekte is een signaal, een verwittiging dat kan leiden tot inzichten zodat je kan veranderen in je bestaan. Hier worden de onderwerpen besproken die belangrijk zijn voor een gezond en gelukkig leven. Geloof in jezelf, trouw zijn aan je ware aard, vertrouwen en liefde zijn hier enkele voorbeelden van. Belangrijk is je zelfbeeld en de manier waarop je in het leven staat. Ook ziekte bij kinderen en huisdieren wordt in dit deel besproken, evenals onderwerpen zoals erfelijkheidsziekten, voeding, seksualiteit en religie.

Gezondheid en genezing

De beschrijving van alle ziektes en aandoeningen vind je in het tweede deel, dat het grootste deel van het boek inneemt. Eerst en vooral wordt de psychologische symboliek van elk lichaamsdeel beschreven. Verder volgt een opsomming van de meeste ziekten en kwalen, samen met hun psychologische oorsprong en de kernoplossing. Hierdoor kan je je aandoening op een andere manier gaan bekijken en nagaan of er bij jezelf emotionele blokkades aanwezig zijn. Deze encyclopedie is heel uitgebreid en geef de boodschap weer van alle mogelijke kwalen, problemen en kwetsuren. Zo komen ook o.a. breuken, verslavingen, infecties en fobieën uitgebreid aan bod.

Een hulp voor gezondheidswerkers

Voor artsen en wetenschappers die verder willen kijken dan het rationeel-lichamelijke is dit boek een geweldige informatiebron, waardoor zij hun patiënten kunnen helpen op een diep psychosomatisch niveau.
© 2011 - 2019 Leniconsulting, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • De Sleutel tot Zelf-Bevrijding - Christiane Beerlandt

Reageer op het artikel "De Sleutel tot Zelf-Bevrijding, Christiane Beerlandt"

Infoteur: Leniconsulting
Gepubliceerd: 17-12-2011
Subrubriek: Alternatief
Medische informatie…
Schrijf mee!