InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Maagd en Waterman

Overeenkomsten tussen Maagd en Waterman

Overeenkomsten tussen Maagd en Waterman De combinatie Maagd-Waterman is niet meteen de meest voor de hand liggende, aangezien deze sterrentekens elkaars volkomen tegengestelde zijn. Er zal dus veel goede wil en doorzettingsvermogen nodig zijn als ze het werkelijk met elkaar willen aanleggen.

Niet compatibel

Maagd en Waterman zijn bijzonder intelligent en rationeel, de enige karakteristiek die ze gemeenschappelijk hebben. Waterman vindt Maagd koud en afstandelijk omdat ze van nature de tijd wil nemen uit angst te snel emotioneel betrokken te raken.

Waterman wil de wereld verbeteren en alles rondom hem heen perfect maken. Maagd wil het beste uit zichzelf halen en financiële stabiliteit verwerven. Waterman wil altijd op reis, is bijzonder creatief en heeft iets don quichotachtigs in zich terwijl Maagd verlegen, gereserveerd en praktisch gericht is.

Het is duidelijk dat een samengaan tussen deze twee weinig kans op slagen maakt, zelfs enkel op vriendschappelijk vlak. Waterman leeft doorlopend in een droomwereld alsof het leven een film is. Als praktische persoon kan Maagd dit nooit goedkeuren.

Het karakter van de Maagd

Maagd is perfectionist en wil alles tot in de puntjes verzorgen. Ze heeft een afkeer van inefficiëntie en slordigheid en is kieskeurig. Maagd is uitermate ambitieus en doet haar werk goed en zal nooit toelaten dat het verknoeid wordt.

Maagden zijn maatschappelijke werkers: ze houden ervan mensen te verzorgen en te dienen, hetgeen hen gelukkig maakt. Problemen oplossen schenkt hen voldoening.

Maagden zijn uitermate geestig en intelligent, maar ze maken zich vaak zorgen wat dan weer een nadeel is. Maagd is streng op specifieke dingen als zindelijkheid en netheid en wordt wrevelig als mensen rondom haar dezelfde regels niet volgen.

Het karakter van de Waterman

Waterman heeft een opwindende persoonlijkheid, hij is meeslepend en onvoorspelbaar omdat hij constant in een droomwereld lijkt te vertoeven. Hij voelt zich ongebonden en is zich niet bewust van zijn omgeving en de personen die hem omringen. Voortdurend is hij op zoek naar iets nieuws. Hij wil de wereld verbeteren en deze een betere plaats maken om in te leven. Waterman wil een relatie die hem zowel voldoening schenkt op fysiek als geestelijk vlak terwijl Maagd helemaal niet in romantiek gelooft.

De jaloezie van de Maagd komt bij Waterman bedreigend over omdat hij gehecht is aan vrijheid en ruimte. Een waterteken is daar allergisch voor en zal daarom afstand bewaren tegenover een Maagd.

Tips voor een betere verstandhouding

Een relatie kan alleen slagen als er begrip, liefde, een goede communicatie en vertrouwen is tussen twee mensen. Op astrologisch vlak zijn Maagd en Waterman geboren vijanden. Ze kunnen nooit vrienden worden omdat de ene te praktisch is en de ander constant loopt te dagdromen. De comptabiliteit is dus miniem en een eventuele relatie problematisch. Het enige wat ze samen kunnen doen is misschien een tandartsbezoek voor een vulling. Waterman voelt zich niet meteen aangesproken door het overdreven emotionele van de Maagd terwijl Maagd vindt dat Waterman niets serieus presteert omdat hij enkel loopt te dagdromen. Op een one night stand na is om het even welke relatie voor hen dus een straf.

  • Besluiten ze het toch om het met elkaar te proberen moet Maagd meteen stoppen met zeuren over pietluttigheden en zich focussen op de dingen die er wél toe doen als de LIEFDE eerder dan zindelijkheid of netheid. Als Waterman dat vaststelt, zal alles beter verlopen.
  • Waterman moet zich op zijn partner toespitsen en Maagd perspectieven bieden.
  • Het leven zal pas echt makkelijker worden als ze elke dag tijd voor elkaar uittrekken en lange nachten pratend met elkaar doorbrengen zonder ruzie te maken. Een goede communicatie verricht wonderen en is de enige oplossing om naar elkaar toe te groeien.

Een bekend koppel Maagd-Waterman zijn Richard Gere en Carey Lowell.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)Wanneer je twee Watermannen met elkaar vergelijkt, zal je waarschijnlijk grote verschillen zien. De Waterman of Aquarius…
Sterrenbeeld Maagd (Virgo)Het sterrenbeeld Maagd is van toepassing op mensen die geboren zijn van 23 augustus tot en met 22 september. De Latijnse…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is jouw Ascendant? Zoek het hier op ! Iedereen weet wel wat zijn sterrenbeeld of zonneteken is, maar welke ascendant…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Maagd en Waterman"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 21-05-2013
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!