InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Ram en Schorpioen

Overeenkomsten tussen Ram en Schorpioen

Overeenkomsten tussen Ram en Schorpioen Ram en Schorpioen zijn persoonlijkheden die weten wat ze willen en energiek uit de hoek kunnen komen. Vandaar dat ze op elkaar vallen en vaak een hechte band hebben, maar als beiden de neiging om de ander te domineren niet kunnen onderdrukken, duiken er aan de horizon zwarte wolken op.

Explosief maar harmonieus

Een samengaan tussen Ram en Schorpioen kan tot een explosieve relatie leiden. Deze kan bijzonder passioneel en pittig zijn omdat beide sterrentekens actief en dynamisch zijn. Beiden hebben ze een sterke persoonlijkheid en allebei zijn ze doelgericht en vastberaden van aard hetgeen een enorme boost aan hun relatie kan geven. Ze zijn ook passionele naturen. In een huwelijk kunnen ze zich gedragen als twee aparte individualiteiten en toch in perfecte harmonie en evenwicht met elkaar leven.

Oppassen

Toch moeten ze er zorg voor dragen dat ze een aantal emoties elimineren die aanleiding kunnen zijn tot het in gevaar brengen van de stabiliteit van hun huwelijk. Een Schorpioen heeft behoefte aan een sterke emotionele band terwijl een Ram meer praktisch denkt en intense emoties schuwt.

Een mogelijke kink in de kabel kan beider neiging tot boosheid en kibbelen zijn. Zijn onvrede onder controle houden is een zware opgave voor een Schorpioen omdat hij niet makkelijk onenigheid aangaande emoties en hartskwesties vergeet. Een Ram kan soms boos worden maar die bui waait snel over en hij of zij vergeet het na een tijdje omdat hij of zij veel makkelijker voor een bepaalde situatie begrip kan opbrengen.

Overeenkomsten

Toch kunnen Ram en Schorpioen een leuk koppel worden omdat ze doorgaans goed met elkaar over de baan kunnen. De Schorpioen kan de agressieve aard van de Ram wel pruimen terwijl de Ram op de terughoudende en passionele natuur van de Schorpioen valt.

Rammen zijn zelfbewuste, sterke en agressieve personen die een Schorpioenman of -vrouw makkelijk aantrekken. Schorpioenen zijn openlijk passionele en sexueel georiënteerde persoonlijkheden. De zin voor avontuur en het verlangen naar een opwindend leven van de Schorpioen bevalt de Ram bijzonder goed. Zelfs als er verschillen qua karakter tussen de twee zijn, kunnen ze een vredig leven opbouwen en de doelen die ze zich gesteld hebben bereiken. Alleen de mysterieuze aard van de Schorpioen valt niet in goede aard bij de Ram.

Dansen op een slappe koord

Liefde op het eerste gezicht is zeer goed mogelijk tussen een Ram en een Schorpioen, maar de uitdaging valt niet te onderschatten. De chemie tussen twee zonnetekens is geen garantie voor een probleemloze relatie. Ram wil graag controle over het leven houden terwijl Schorpioen passie en onafhankelijk predikt. Deze tegenstelling kan roet in het huishouden gooien. Een ander negatief punt in de verhouding is de jaloezie van Schorpioen met betrekking tot vele dingen die een Ram doet of onderneemt. Als beide partijen hun fouten rechtzetten en hun gebreken verzachten kunnen ze een stevig basis leggen voor een hechte relatie of zelfs een huwelijk.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Agressiviteit en jaloezie: deze twee karaktertrekken kunnen aan de relatie schade toebrengen. Beide partners moeten trachten deze negatieve invloeden onder controle te krijgen om de harmonie in het koppel te verzekeren.
  • Dominantie der beide partijen: zowel Ram als Schorpioen proberen in de relatie de dominerende factor te zijn. Dit kan de aanleiding tot een breuk worden. Daarom moeten beiden trachten hun dominerende neigingen opzij te schuiven om confrontaties met fatale afloop te voorkomen.

Bekende Ram-Schorpioenparen zijn Robert Kennedy (Schorpioen) en Ethel Kennedy (Ram) en Dennis Quaid / Russell Crow (Ram) en Meg Ryan (Schorpioen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Overeenkomsten tussen Schorpioen en VissenOvereenkomsten tussen Schorpioen en VissenAls perfectie bestaat, dan is dat het geval met Schorpioen en Vissen. De twee zijn voor elkaar gemaakt en er moet al een…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOvereenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOm tot een hechte relatie te komen zullen Weegschaal en Schorpioen zich op verschillen vlakken aan elkaar moeten aanpass…
Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)Het sterrenbeeld Schorpioen is een teken uit de astrologie welke geldt voor mensen die geboren zijn van 23 oktober tot e…
Twee Schorpioenen in een relatieTwee Schorpioenen in een relatieAls twee mensen van hetzelfde sterrenbeeld met elkaar optrekken heeft dat grote voordelen maar evengoed zijn er aan zon…
Overeenkomsten tussen Leeuw en SchorpioenOvereenkomsten tussen Leeuw en SchorpioenMakkelijk is een relatie tussen Leeuw en Schorpioen zeker niet en ze zullen elkaar vaak op de zenuwen werken, maar als z…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Ram en Schorpioen"

Reactie

Iris, 30-01-2017 20:22 #1
Hi, ik ben een schorpioen en heb sinds kort een relatie met een ram, ik ben 14 en hij 13. Ik ben erg geïnteresseerd in psychologie, en maak graag studie van iemands gedrag en de reden daar achter. In het begin van mijn relatie heb ik studie gedaan naar het gedrag van Aries(ram). Vaak als we afspreken of FaceTimen let ik op de details van het gedrag en omgang met situaties als Ram zijnde.

Ik zelf als schorpioen laat hem de leiding nemen. Als hij over mijn grens gaat geef ik dat subtiel maar duidelijk aan. Daar kan hij fel op reageren, omdat hij dan de controle verliest maar heeft er tegelijkertijd begrip voor.

De relatie met een ram is uitdagend, leerzaam, uniek. We begrijpen elkaar zonder dat we het duidelijk verwoord hebben. Ondanks dat de ram zijn gevoelens graag voor zichzelf houdt laat hij toch zien hoeveel hij om mij geeft.

Als schorpioen in onze relatie neem ik de moederrol over. Wat zo steun kan geven maar soms ook zeurend overkomen. Als mijn vriend verdrietig is ook al is dat bijna niet op te merken, merk ik het meteen, en probeer er subtiel er bij te komen en zo steun te geven.

Om een relatie aan te gaan als schorpioen met een ram is prachtig, uniek en vindingrijk, maar je moet er wel moed voor hebben en duidelijk je grens aangeven. En laat een ram nooit boven jou staan.

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 01-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Ram
Reacties: 1
Schrijf mee!