InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Astrologie: de terugkeer van Jupiter

Astrologie: de terugkeer van Jupiter

Astrologie: de terugkeer van Jupiter Er zijn een aantal belangrijke momenten in je leven volgens de astrologie. De terugkeer van Saturnus, of 'Saturn Return', is er één die veel mensen al kennen. Desondanks hebben nog maar weinig mensen gehoord over de terugkeer van Jupiter. Maar ook dit moment is een belangrijk punt in ons leven volgens de astrologie. Sterker nog: omdat Jupiter meerdere keren in je leven terugkeert is dit iets waar je vaak mee te maken zult krijgen. En hoe meer je erover weet, hoe meer je eruit kunt halen.

Wat is de terugkeer van Jupiter?

Jupiter draait in 12 jaar rond de zon heen. Daardoor staat Jupiter iedere twaalf jaar weer precies hetzelfde als toen je geboren werd. Dit wordt de terugkeer van Jupiter genoemd, omdat Jupiter terug is op dezelfde plek als in je geboortehoroscoop. Jupiter wordt geassocieerd met geluk, spiritualiteit, groei en zelfvertrouwen. Het wordt ook wel de 'geluksplaneet' genoemd. De terugkeer van Jupiter begint dus op je twaalfde, waarna je er elke twaalf jaar weer mee geconfronteerd wordt. De leeftijden waarop Jupiter terugkeert in je leven zijn: 23–24; 35–36; 47–48; 59–60; 71–72; 83–84.

Wat doet de terugkeer van Jupiter met je?

Als Jupiter terugkeert in je geboortehoroscoop ga je meestal een nieuwe fase van je leven in. De eerste terugkeer van Jupiter geeft dat heel duidelijk aan: vanaf je twaalfde ga je je tienertijd in. Als Jupiter terugkeert in je geboortehoroscoop, brengt dit vaak nieuwe kansen en mogelijkheden met zich mee om te groeien en ontwikkelen. Maar Jupiter wordt niet voor niets de ‘geluksplaneet’ genoemd: het is vooral bezig om te zorgen dat jij je geluk nastreeft. Wat is je ware passie? Waar word jij gelukkig van? Jupiter probeert je op deze gebieden een handje verder te helpen. Jupiter houdt van uitbreiden en mogelijkheden creëren. Dus als je op het pad bent dat bij je past en waar je gelukkig van wordt, dan zal je in deze tijd beloond worden. Je zult bijvoorbeeld meer gaan verdienen in de baan waar je zo van houdt of je gezin kunnen uitbreiden, maar wat Jupiter je brengt verschilt bij iedereen. Ook dromen en ambities waar je al tijden niet meer aan hebt gedacht, kunnen weer terugkomen in je leven. Jupiter wil je helpen om deze waar te maken en probeert je op het pad te krijgen dat het beste bij jou past. Astrologen zullen dan ook vaak de terugkeer van Jupiter aanraden als de juiste tijd om een nieuw project te beginnen. Je kunt je tijdens deze terugkeer zelfverzekerder en optimistischer gaan voelen, dat is typisch de invloed van Jupiter. Ook kun je de behoefte krijgen om nieuwe avonturen aan te gaan en grenzen te verleggen, bijvoorbeeld door te gaan reizen of een nieuwe studie te beginnen. Zoals gezegd, is Jupiter tevens een spirituele invloed. Dit heeft niet zozeer met religie, maar met 'het grote plaatje' te maken. 'Wat is mijn pad' en ' wat is echt belangrijk in het leven?', zijn vragen waar je over na kunt gaan denken in deze tijd. Maar ook dit gaat weer om geluk en vertrouwen: het zoeken van je eigen geluk en vertrouwen hebben in jouw pad en de toekomst.

Wat kun jij doen om het meeste uit de terugkeer van Jupiter te halen?

Dat klinkt allemaal heel goed natuurlijk, maar het is niet zo dat je alleen achterover hoeft te leunen en Jupiter alles in je schoot werpt. Voor de hulp van Jupiter zijn wel twee dingen nodig. Ten eerste moet je duidelijk voor ogen hebben wat je wilt in het leven en wat het beste bij jou past. Het liefst ben je hier heel open over. Ten tweede moet je open staan om nieuwe dingen te doen en misschien uit je comfort zone te stappen. Er kunnen nieuwe kansen, nieuwe mensen, nieuwe mogelijkheden op je pad komen, maar als je er niet voor open staat dan zul je ze niet zien. Hetzelfde geldt als je niet bezig bent met de dingen die jou gelukkig maken en je op het verkeerde pad zit. Dan zul je het niet doorhebben dat er op een ander gebied kansen liggen. Daardoor lijkt voor veel mensen de terugkeer van Jupiter niet zo speciaal. Maar Jupiter zorgt voor kansen, mogelijkheden, geluk en een dosis zelfvertrouwen en optimisme die je in andere tijden niet hebt, dus er is een heleboel uit de terugkeer van Jupiter te halen als je er voor open staat. Jupiter geeft je in ieder geval een duwtje in de rug.
© 2018 Arancha, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: NASAJPLUSGS, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • http://astroyogalove.com/faq/planetary-returns/jupiter-return/
  • https://www.thoughtco.com/your-luckiest-year-the-jupiter-return-207216
  • https://jotracey.com.au/diy-jupiter-returns/
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Jupiter_(astrologie)
  • https://debrasilvermanastrology.com/belikejupiter/
  • https://www.wellbeing.com.au/mind-spirit/astrology/tap-jupiters-cycles-abundance.html

Reageer op het artikel "Astrologie: de terugkeer van Jupiter"

Infoteur: Arancha
Gepubliceerd: 30-04-2018
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!