InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Schoonheid: Wat persoonlijke luxe voor de huid

Schoonheid: Wat persoonlijke luxe voor de huid

Schoonheid: Wat persoonlijke luxe voor de huid De een laaft zich met enige regelmaat aan luxe en de ander kiest daar zo enkele momenten per jaar voor. Die luxe is dan net dat beetje extra en geeft menigeen een goed gevoel. Zo rond de feestdagen voelt een beetje extra luxe helemaal goed. De cosmeticafirma’s en sauna- en massagecomplexen spelen daar gretig op in en een aantal van deze luxe producten en behandelingen zijn in dit artikel bij elkaar gebracht.

Wat doet het?

De vraag is bij dit soort producten altijd of het echt meerwaarde heeft of dat een product met minder glamour dezelfde werking kan hebben. Dat eventuele stukje meerwaarde is voor een luxe moment eigenlijk helemaal niet zo interessant… laat het je gewoon overkomen én geniet er van.

Wat is er zoal?

Edelstenen

Dat edelstenen die heel lang in de grond hebben gezeten een bepaalde werking hebben, is een gegeven dat al langer bekend is en waar steeds minder mensen aan twijfelen. Of het echter in cosmetica ook een positieve werking heeft, is nog niet echt aangetoond. Toch zijn er een aantal merken die cosmetica met edelstenen hebben. Waxie en Rituals zijn er enkele die in hun producten vergruisde edelstenen (bijv. saffier) verwerkt hebben. Niet dat je daar iets van voelt op de huid, dat zou immers schadelijk kunnen zijn, maar oogschaduw blush en lipgloss met edelstenen is bij ondermeer deze merken te koop.

Rituals doet overigens ook aan edelsteen massage. Een Ayurvedamassage waar liefdevolle rozenkwarts en reinigende bergkristal gebruikt worden, is lekker ontspannend. Verder is er ook nog een zogenaamde diamant gezichtsbehandeling. Het ontspant en reinigt middels een licht schurende werking, een soort scrub. De huid met beperkte oneffenheden kan er zeker baat bij hebben. De doorbloeding wordt gestimuleerd en de huid gaat er frisser uitzien.

Parels

Van edelstenen naar parels is wellicht niet eens zo’n grote stap en heeft een werking die aangetoond effect kan hebben op het vermoeide lichaam. De vergruisde parels zitten verwerkt in een pakking die behalve energie geeft (de huid voelt een beetje warm aan na de behandeling), de huid ook weer laat glanzen. Behalve voor het hele lichaam zijn er ook speciale gezichtsbehandelingen met vergruisde parels. Verder hebben de vergruisde parels ook een licht ontgiftende werking.

Parels worden ook verwerkt in oogschaduw en blush. Het geeft een zijdezachte glans, maar kan iets te veel worden als je met nog meer glansproducten of -materialen gaat werken op het gezicht of in de kleding. Pas het subtiel toe.

Kaviaar

Kaviaar wordt ook verwerkt in cosmetica, maar met name in de verzorgingsproducten. Kaviaar is hydraterend en voedend. Het kan bijvoorbeeld in het voorjaar, om de winter achter je te laten en in het najaar, om de impact van de zon weg te werken, met succes toegepast worden. Verder wordt er ook aangegeven dat kaviaar een licht liftende werking heeft. Het zijn zacht geurende producten die je in professionele verpakkingen én particuliere verpakkingen kunt kopen.

Edelmetaal

Goud is een zacht edelmetaal wat al langer gebruikt wordt voor het gezicht. Het goudblad voelt zijdezacht aan, als het op de gezichtshuid wordt aangebracht. Het ontspant en laat de fijne lijntjes wat vervagen. Er zijn in Nederland slechts enkele saunacomplexen en schoonheidsspecialistes die hiermee werken. In het buitenland kan je overigens ook nog badderen in een bad waar goud aan toegevoegd is. In Zwitserland en Oostenrijk zijn enkele speciale kuuroorden waar je letterlijk in het goud kunt badderen.

Tot slot

De verschillende materialen hebben ongetwijfeld een werking, deze moet echter niet overdreven worden. Het mentale effect van een dergelijke behandeling is mogelijk groter en alleen daarvoor is het al leuk om een keer te doen, het jezelf te gunnen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Beauty: Gezonde huidBeauty: Gezonde huidWie wil er geen gezonde huid en eigenlijk lijkt het ook zo vanzelfsprekend. Je huid is je grootste orgaan en essentieel…
Sauna en afvallenSauna en afvallenLekker zweten in de sauna en hierdoor afvallen. Dit is de vraag die bij veel mensen afspeelt. Veel mensen geloven, dat j…
Beauty: Wat doet de sauna voor je?Beauty: Wat doet de sauna voor je?Dat de sauna goed voor ons is, is inmiddels wel bekend. Het maakt ons “schoon”, stimuleert de bloedsomloop en bovendien…
Sauna kopen: Infrarood sauna, stoomcabine of gewone sauna?Een eigen sauna is een droom voor velen. Wie wil er tenslotte geen wellness center in zijn eigen huis? Maar wat is nou e…
Sauna´s en thermen met badkledingdagen en damesdagenSauna´s en thermen met badkledingdagen en damesdagenDe jarenlange traditie in Nederland is dat het saunabezoek zonder badkleding, dus geheel naakt wordt gedaan. Steeds meer…

Reageer op het artikel "Schoonheid: Wat persoonlijke luxe voor de huid"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Huidverzorging
Schrijf mee!