InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Nail art ‘Bubble nails’

Beauty: Nail art ‘Bubble nails’

Beauty: Nail art ‘Bubble nails’ Het is niet eenvoudig om iedere keer iets nieuws te verzinnen, als het om cosmetica – en specifiek om de nagels - gaat. Meestal beperkt het zich tot een ander soort kleuren, snellere droging, een glimmertje etc. Zo’n enkele keer komen ze met iets wat wellicht niet de tand des tijds zal doorstaan, maar wel een grappige nieuwigheid is, welke goed toe te passen is. De bubble nails is er zo een.

Nagellak

Nagellak is al eeuwen oud, niet in de huidige vorm uiteraard, maar rond 5000 voor Christus waren vrouwen al bezig met het verfraaien van de nagels en de vingertoppen. Enkele eeuwen later bedachten de Chinezen een soort lak die gemaakt was van gom, gelatine, bijenwas en eiwitten. Om het een kleurtjes te geven werden er rozenblaadjes en orchideeën gebruikt. Weer enkele eeuwen later was het meer voor de rijkere vrouwen, want er werd versierd met goud en zilver.

Toch duurde het tot de Renaissance tijd om de nagellak weer te ontdekken en in de afgelopen twee eeuwen kwam de schoonheid in combinatie met hygiëne om de hoek en nam de nagellak weer een vlucht.
Pas halverwege de vorige eeuw kwamen de “nepnagels” in beeld en dat bracht weer een heel nieuw spectrum voor de nagelverzorging en – verfraaiing met zich mee. Vanaf dat moment proberen de fabrikanten ieder jaar iets nieuws op de markt te brengen, waarbij de ene “uitvinding” meer succes heeft dan de andere.

Bubble nails

De bubble nails is weer een soort vernieuwing op het gebied van verfraaiing van de nagels. Misschien niet helemaal nieuw, immers de opzetstukjes in de vorm van kralen, strassteentjes of plakplaatjes zien we al langer op de nagels. Het ene gaat rechtstreeks op de blanke nagel, het andere druk je met wat speciale lijm als het ware in/op de nagellak. Bubble nails is daar een variant op.

Hoe werkt het?

Er zijn inmiddels enkele merken die complete setjes hebben tegen een redelijke prijs, ondermeer Pupa. In zo’n setje vind je:
  • Flesje bubbles
  • Flesje gewone nagellak
  • Plastic schaaltje (om de bubbles op te vangen en weer in het flesje te doen)
Er zijn verschillende kleuren beschikbaar.

Toepassen

Als de nagel goed schoon is, ook als je eerder geen nagellak op gehad hebt is het goed nog even wat remover over de nagels te halen, breng je een laagje basislak op. Daarna de gewone lak uit het setje. En deze kleur breng zoals met de meeste lakken, in twee lagen op (niet noodzakelijk, maar de kleur lijkt dan meestal net iets intenser). Neem wel iedere keer genoeg tijd tussen het opbrengen van de lagen. Ze moeten goed droog zijn, dus minimaal vijf tot acht minuten wachten is aan te raden.

In de tweede laag nagellak uit het setje, strooi je de bubbles over de nagel waar je de bubbles op wilt hebben en dat bepaal je zelf. Alle nagels, alleen de ringvingers, de pink aan een kant … bedenk zelf hoe je het hebben wilt. Let er wel goed op dat de betreffende nagel(s) helemaal bedekt worden met de bubbles, de zijkanten worden nog wel eens vergeten.
Zodra je de bubbles over de nagel strooit, moet je het bijgeleverde bakje onder de nagel houden. De bubbles strooi je rechtstreeks uit het flesje en het spreekt voor zich dat er van alles naast valt. Maar met dat bakje is het niet erg. Je vangt alles wat er naast valt weer op en gaat terug het flesje in.

Als de nagel helemaal bedekt is, klop je de nagel goed af door met je vingertop ergens op te kloppen. Te los liggende bubbles vallen er dan vanzelf af. Daarna druk je voorzichtig de bubbles op de nagel een beetje aan en zo komen de bubbles wat dieper in de nog natte nagellak te liggen. Een topcoat over de bubbles maakt het af, maar doe het wel voorzichtig. Het is een beetje lastiger dan normaal een topcoat aanbrengen.
Laat het tenslotte goed drogen en dat is niet even een paar minuten, zet een film op, pak een boek of doe iets waar je je nagels gedurende een langere tijd niet bij hoeft te gebruiken.

Tot slot

Hoe lang dit een productief leven beschoren is, is maar de vraag. Maar dat geldt voor iedere trend. Vooralsnog is het een grappige manier om de nagels te verfraaien en niet erg moeilijk om aan te brengen. Als je het toch als lastig ervaart, er zijn enkele salons die de bubbles ook aan willen/kunnen brengen. Informeer vooraf even of ze het product voeren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Alles over nagellakAlles over nagellakEen leven zonder nagellak, bestaat dat nog? Tegenwoordig heeft bijna iedereen nagellak op, je kunt het zo gek niet beden…
Nail Art, hét boek voor de creatieve nail artistrecensieNail Art, hét boek voor de creatieve nail artistMisschien is het nog wel leuker om te doen dan om te dragen: kunstwerkjes op je nagels. Hoe gek kun je het maken! In het…
Krant-nagels, super gave en originele manier van nailartEen nieuwe en populaire trend onder de nail arts is Newspaper Nail Art, oftewel krantnagels! Probeer het nu en en ga ori…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Nail art ‘Bubble nails’"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 01-01-2013
Subrubriek: Beauty
Special: Handen en voeten
Schrijf mee!