InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Een natuurlijke look voor overdag

Een natuurlijke look voor overdag

Een natuurlijke look voor overdag Niet iedereen heeft ís morgens veel tijd of zin om zich uitgebreid op te maken. Maar eventuele foutjes of een huid die niet egaal van kleur is te egaliseren kost niet al te veel tijd en moeite. Tevens vormt deze lichte, haast onzichtbare make-up een goede basis voor de avondmake-up.

De basis voor de oogmake-up

Veel vrouwen hebben last van rode oogleden of verkleuringen rond de ogen. Als basis tegen donkere kringen kan eerst bijvoorbeeld de oogcrème Even Better Eyes van Clinique worden aangebracht. Deze crème is hypoallergeen en de applicator heeft een verkoelend effect, waardoor eventuele zwellingen verminderen. Ook kan met de vinger een klein tipje boven op de oogleden worden aangebracht. Dan voorzichtig uitstrijken richting wenkbrauw en naar eventuele donkerdere gedeelten van de huid boven de ogen.

Natuurlijke ogen

Een natuurlijke, bijna onzichtbare, manier om de ogen op te maken kan met een oogschaduw die naturel van kleur is. Een goed voorbeeld is: Beige Shimmer 003 van Clinique. Dit is een lichte beige kleur, die een goede dekking geeft. Een voordeel van deze oogschaduw is dat deze verkleuringen egaliseert. Ook rode oogleden vallen hierdoor niet meer op. Wat mascara op de wimpers en deze naturel oogmake-up is klaar. Eventueel kan ook voor een bruine mascara worden gekozen voor een zacht en natuurlijk effect.

Kleuren afzwakken

Nog een voordeel van deze kleur oogschaduw: wanneer deze gebruikt wordt als basis, dan zal dit verzachtend werken op de volgende kleur oogschaduw die eroverheen wordt aangebracht. Zo kan een kleur die te hard is wat worden afgezwakt. Is de kleur nog wat te hard of te fel, dan kan de Beige Shimmer er ook nog overheen worden aangebracht. Ga wel steeds met schone sponjes en/of kwastjes in de verschillende kleuren oogschaduw, zodat deze helder blijven en zich niet met elkaar vermengen in de doosjes.

Concealer

Bij onregelmatigheden kan een concealer worden gebruikt. Kies voor lichte kleuren, die de eigen huidkleur benaderen. Een te lichte kleur kan er echter voor zorgen dat eventuele onregelmatigheden, zoals puistjes groter lijken en juist naar voren komen. Ook het gebruik van een camouflage die te donker is kan funest zijn. De kleurkeuze is daarom van groot belang bij het camoufleren van onregelmatigheden. De beste manier om het make-up product te vergelijken met de huidkleur is door de kleur te testen aan de binnenkant van de pols of bij de hals.

Foundation of BB cream

Kies voor een luchtige, vloeibare foundation in een kleur die de eigen huidkleur zo dicht mogelijk benaderd. Neem in geval van twijfel liever een kleur die iets lichter is dan een donkerder kleur. Deze laatste geeft een onnatuurlijk effect, maakt ouder en laat onvolkomenheden meer opvallen. Hou het licht en luchtig en gebruik liever geen zware lagen make-up en geen dikke lagen poeder. Liever geen make-up? Kies dan voor een BB cream. Deze crème egaliseert, hydrateert en verzorgt de huid in één stap. Ze zijn van diverse merken te koop, zoals bijvoorbeeld Garnier, Yves Rocher, Clinique, enz.

Naturel blush

Is de teint er bleek dan kan er nog wat blush op de wangen worden aangebracht. Neem geen opvallende, felle kleuren maar kies bij deze naturel make-up voor zachte tinten. Bijvoorbeeld perziktinten zijn hiervoor de beste keuze. Te hard roze of rood kan heel onnatuurlijk overkomen.

Lipgloss of nude lipstick

Voor de lippen kan een lipgloss worden gebruikt. Geen lipgloss bij de hand? Neem dan een tipje vaseline, deze houdt de lippen soepel en beschermt de tere huid. Ook kan worden gekozen voor een nude (huidkleurige) lipstick om de natuurlijke look compleet te maken.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een natuurlijke look voor overdag"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 28-07-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!