InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Essie nagellak; een echte hype

Essie nagellak; een echte hype

De Essie nagellakjes bestaan al meer dan 30 jaar en worden de laatste jaren meer en meer gedragen. De nagellak wordt hoog aangeschreven omwille van haar superieure lak die lang blijft zitten en bovendien chip-resistant is.

Essie?

De meeste mensen denken bij het woord Essie meteen aan nagellak. De oprichtster en tevens boegbeeld van dit merk heet echter ook Essie. In 1981 investeerde Essie Weingarten 10.000 dollar in haar twaalf eerste nagellakjes. Ze ging speciaal naar Las Vegas, waar perfecte nagels een must zijn, om haar nagellak te promoten. Al snel bleek daar dat de Essie lakjes een schot in de roos waren. De bestellingen bleven binnen rollen en de nagellak werd wereldberoemd. Celebrities van Britney Spears tot Angelina Jolie, Jennifer Aniston en Rihanna, ze werden allemaal al gespot met een Essie manicure.

100 must-haves

Essie selecteerde in totaal 100 absolute must-have kleuren voor iedere vrouw. Er is dus zeker voor elk wat wils. Deze perfecte 100 kleuren worden daarbovenop ook nog eens elk seizoen aangevuld met een exclusieve collectie met kleuren die op dat moment erg in trek zijn. De seizoen collecties bestaan vrijwel altijd uit zes nieuwe kleuren die tijdelijk beschikbaar zijn.

Lentecollectie van 2013

Voor de lentecollectie van 2013 liet Essie zich inspireren door de zes mooiste modesteden ter wereld. Ze bracht zes lentefrisse kleurtjes op de markt met namen die doen denken aan vakantie.
  • Avenue Maintain: Een lichtblauwe kleur, geïnspireerd op Parijs.
  • Hip-anema: Oranjerood, geïnspireerd op Rio de Janeiro.
  • Maximillian strasse her: Grijsgroen, geïnspireerd op München.
  • Madison ave-hue: Een Barbie-roze kleur die geïnspireerd is op New-York.
  • Bond with whomever: Lila, geïnspireerd op Londen.
  • Go ginza: Kersenbloesem, geïnspireerd op Tokyo.

Laatste nieuwe collectie

De laatste nieuwe collectie van Essie is de Essie Resort collectie. Deze bevat vier nieuwe lakjes.
  • Come here: Een bijna neon, koraalrode kleur.
  • First timer: Een frisse, lichtgroene kleur.
  • In the cab-ana: Een frisse aquablauwe kleur.
  • Under where?: Een pastel paarse kleur.

Modeaccessoires

Nagels zijn één van de beste modeaccessoires van het moment. Zorg er dus voor dat je handen en nagels goed verzorgt zijn. En met een mooie kleur op je nagels ben je helemaal mee met de mode.

Prijs en verkooppunten

De nagellakjes van Essie zijn in Nederland en België te verkrijgen bij Kruidvat, Etos en DA voor een kostprijs vanaf €9,99.
Gerelateerde artikelen
Een snelle manicureNagels maken uw outfit compleet. En het is belangrijk dat u ze goed verzorgt. Hoe kan u een manicure geven?
Bronnen en referenties
  • http://chitchatontherocks.com
  • http://www.essie.com

Reageer op het artikel "Essie nagellak; een echte hype"

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 08-04-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!