InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Leg de nadruk op de lippen

Beauty: Leg de nadruk op de lippen

Beauty: Leg de nadruk op de lippen Ook als de naturallook helemaal mode is of we moeten zoetig roze zijn, dan nog kan een mooi helder ingekleurde lip altijd. Is het niet voor een feestje dan toch wel voor een dagje “op chique” onderweg of gewoon omdat je een eyecatcher aan je gezicht toe wilt voegen. Wat niet wegneemt dat het met warmer weer altijd net iets lastiger is de lippen mooi ingekleurd te houden. Maar de cosmeticamerken zijn hier natuurlijk mee bezig, alles om het product te verbeteren.

De lippen in optimale vorm

Zowel de winter als de zomer kent problemen voor de lippen en eigenlijk is dat helemaal niet zo gek. Immers, de lippen zijn erg dun van structuur en het onderhouden is belangrijk om de lippen optimaal beschermd te hebben. Dit wil nog wel eens aan onze aandacht ontglippen.

Verzorging

De verzorging van de lippen hoeft niet zo ingewikkeld te zijn en natuurlijk zijn er speciale scrubs voor de lippen, maar als je met en schone tandenborstel af en toe over de lippen boent (een beetje voorzichtig uiteraard), haal je er ook de losse velletjes vanaf. Als je tijdens het herstel in de nacht dan nog een meer vettige lippencrème die ook nog verzorgend is neemt, dan krijgen de lippen tijdens de nacht voldoende kans te herstellen.

Ga je op een zomerse dag lekker de zon in en je gebruikt geen beschermende lippenstift, bescherm de lippen dan met een crème met een hoge UV-factor. De speciale lippencrèmes die ook vaak tijdens de skivakantie dienst doen, zijn prima.

Sprekende lippen

Helaas hebben de meeste mensen niet de sprekende lippen van Angelina Jolie en moet er met lippenstift een en ander “bijgewerkt” worden. Er zijn verschillende lippenstiften die meer doen dan alleen een kleurtje geven.

  • Zo is er de lippenstift waar een stofje vrijkomt op het moment dat je deze opbrengt, zodat de lippen ietwat opzwellen. Je voelt het ook, zodra je de lippenstift opgebracht hebt. Er zijn verschillende merken die deze lippenstift in het assortiment hebben.
  • Zo zijn er ook de lippenstiften die alleen optisch iets doen. Er zit een stof in die de kleur als het ware highlight en je lippen wat voller doet lijken. Er zijn verschillende merken die deze lippenstift in het assortiment hebben, maar meestal in een beperkt aantal kleuren. Op zich ook wel logisch, want niet iedere kleur leent zich hiervoor.
  • Dan is er ook nog de lippenstift met hyaluronzuur en zodra de lippen elkaar raken, komt er een beetje hyaluronzuur vrij, wat maakt dat de lippen niet alleen voller lijken maar ook super zacht zijn. Estee Lauder heeft op dit moment als enige dit product.

Bron: Luxstorm, PixabayBron: Luxstorm, Pixabay
Kleur
De kleur, om de lippen te laten spreken, is helder en fel. Mooi roze en rode tinten die allen helder en sprankelend van kleur zijn. Enkele hebben er zelfs een glimmertje in, wat de lippen nog meer glans geeft. Alleen past niet bij ieder gezicht een glimmertje, dus kijk goed of je het als vrouw kunt hebben of laat je adviseren. Mocht het niet staan, neem dan een mooie felle kleur in de juiste tint. Dat kan altijd.

Als je bang bent voor doorlopen van deze mooie felle kleur, gebruik dan een lippenpotlood in dezelfde kleur dan de lippenstift en kleur daarna de lippen in. Geen afwijkende kleuren gebruiken en vooral netjes op de rand tekenen.
Let vervolgens ook op als je een glans over de lippen gebruikt, ook deze kan een mooie kleur doen laten uitlopen.

Let bij de gewenste kleur altijd of de kleur je gezicht sprekender maakt. Zo heb je allerlei roodtinten met een koele blauwe ondertoon, maar ook genoeg roodtinten die een warme oranje/gele ondertoon hebben. Afhankelijk van het “type” wat je bent, doet de ene kleur meer voor je dan de andere.

Long stay

En dan hebben we ook nog de lippenstift die je lippen als het ware sealen, nadat je de kleur hebt opgebracht. Sommige merken laten erg droge lippen achter, als je het afgehaald hebt. Echter, er zijn ook merken die materialen gebruiken die prima voor de lippen zijn. Mocht je een merk hebben wat erg droge lippen nalaat, zorg dan dat je in de avonduren goed verzorgt.

Long stay kan ook door over je normale lippenstift een speciale spray te gebruiken die je make-up fixeert. Dus ook als je mascara of oogschaduw draagt. Deze fixatie wordt nogal eens toegepast bij bruidjes om de make-up lang mooi te laten zitten. Ook prima als het wat warmer is en je bang bent dat er door de warmte wat door kan lopen.

Tot slot

De lippen opvallend maken, kan altijd. Wat de mode ook is. Maar verzorging van de lippen, komt vaak op de tweede plaats. Neem het standaard mee in je normale gezichtsverzorging, mooie verzorgde lippen met of zonder kleur, is een eyecatcher.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Beauty: Verzorging lippen, een rode mondBeauty: Verzorging lippen, een rode mondDe verzorging van de lippen wordt door menigeen afgedaan als onzinnig, dit terwijl de lippen uiterst gevoelde huid betre…
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Hoe breng je lippenstift aan?Misschien herken je het wel: de la vol met lippenstift die nooit gebruikt wordt. Vaak omdat de kleur toch niet zo mooi u…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Leg de nadruk op de lippen"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 21-09-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!