InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Bath and BodyWorks

Bath and BodyWorks

Bath and BodyWorks is een Amerikaanse winkel die in 1990 is opgericht in New Albany, Ohio door Leslie Wexner. Het is een winkel die vooral bekend staat om zijn kwalitatieve en mooie geurkaarsen, maar verder ook zeep, parfum, bodysprays en dergelijke lichaamsverzorgingsproducten verkoopt.

Het begin…

Bath and BodyWorks werd in 1990 opgericht en lanceerde in 2006 voor het eerst een seizoensgebonden catalogus en een website. Ook verscheen er in dat jaar voor het eerst een Bath and BodyWorks advertentie op de nationale televisie in Amerika, waardoor de bekendheid van de winkel sindsdien alleen maar bleef stijgen. In juli 2008 kondigde Bath and BodyWorks vervolgens de opening van zes nieuwe winkels in Canada aan. Met The Body Shop als grote concurrent bleef Bath and BodyWorks het echter nog steeds ontzettend goed doen, waarop in 2010 de opening van een winkel in Koeweit volgde.

Geurkaarsen

Als je aan Bath and BodyWorks denkt dan denk je meteen aan de geurkaarsen. Het zijn mooie glazen potjes met een leuk etiket daarop, afgewerkt met een mooi dekseltje. Voor elk seizoen hebben ze ook een aantal specifieke geurkaarsen met gepaste namen en ontzettend lekkere geuren. Zo heb je voor de herfst bijvoorbeeld kaarsen met de namen ‘Leaves’, ‘Sweet Cinnamon Pumpkin’, ‘Sweater Weather’, ‘Warm Caramel Cider’… Afhankelijk van de grootte van de kaarsen branden ze tot 45 uur lang.
Qua prijs is het vooral wachten op een leuke actie. Een kaars met drie lontjes kost normaal 22,50 dollar (17,50 euro), maar tijdens acties is het vaak ‘Twee voor de prijs van één’.

Op dit moment (herfst 2014) zijn de meest verkochte geurkaarsen de volgende:
  • Eucalyptus Spearmint
  • Leaves
  • Sweet Cinnamon Pumpkin

Soorten geurkaarsen

  • Kaarsen met drie lontjes – 22,50 dollar (17,50 euro) – Brandt 45 uur lang
  • Mason Jar kaarsen – 12,50 dollar (9,60 euro) – Brandt tot 40 uur lang
  • Kleine kaarsen – 10 dollar (7,70 euro) – Brandt tot 30 uur lang
  • Mini kaarsen en mini Mason Jar kaarsen– 4,50 dollar (3,50 euro) – Branden tot 10 uur lang

Bad en Body

In the Bath and BodyWorks kan je ook terecht voor bodylotion, body cream, hand- en voetverzorging, body scrub, douchegel, zeep, parfum, body sprays en badaccessoires. De meest verkochte geuren in het bad en body gedeelte zijn momenteel (Herfst 2014):
  • Japanese Cherry Blossom
  • Warm Vanilla Sugar
  • Twilight Woods

Handzeep en handreiniger

Ook de handzepen en de handreinigers worden goed verkocht bij Bath and BodyWorks. De best verkochte geuren hiervan zijn momenteel (Herfst 2014):
  • Kitchen Lemon
  • Black Cherry Merlot
  • Carribean Escape

Waar kopen?

In België en Nederland zijn er helaas nog geen Bath and BodyWorks winkels. In Rotterdam is er echter wel een winkel waar je een klein deel van de Bath and BodyWorks producten kunt terug vinden. De winkel heet Collectors Company en bevindt zich op Weena-Zuid 142, 3012 NC Rotterdam.

Voor meer informatie over de producten van Bath and BodyWorks kan je altijd terecht op de website www.bathandbodyworks.com. Jammer genoeg kan je online niks bestellen omdat ze geen bestellingen naar Europa verzenden.

Op e-bay zijn er daarentegen wel verschillende mensen die Bath and BodyWorks producten aanbieden.
Gerelateerde artikelen
Feestelijke geschenken met een lekker luchtjeMet de feestdagen in het vooruitzicht zetten de cosmetica bedrijven hun beste beentje weer voor. Limited editions, fraai…
Investeren in valuta: de Bath brengt geld op!Investeren in valuta: de Bath brengt geld op!Het land van de glimlach Thailand is een toeristisch land, waarvan veel mensen van over de hele wereld jaarlijks geniete…
Niet-eetbare producten met honingHoning is vooral bekend als zoet boterhambeleg en als toevoeging aan allerlei recepten. Maar honing wordt ook verwerkt i…
Ice Shower van RitualsIce Shower van RitualsRituals is in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman. Je kunt de producten kopen bij de winkels van Rituals. Na het spo…
Lush Oxford Street en hun productenLush Oxford Street en hun productenLush houdt zich bezig met het bedenken en produceren van diervriendelijke en natuurlijke cosmetica-producten. Inmiddels…
Bronnen en referenties
  • http://www.bathandbodyworks.com/
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Bath_%26_Body_Works

Reageer op het artikel "Bath and BodyWorks"

Reactie

Anna Wurpel, 20-02-2016 10:56 #1
Hallo, Ik ben grote fan van Bath&Body Works. Vooral de Sea island cotton body cream.
Weet iemand waar ik deze mischien kan kopen in Nederland?
Thankszzz

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 17-09-2014
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!