InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Desio gekleurde contactlenzen, maken bruine ogen licht

Desio gekleurde contactlenzen, maken bruine ogen licht

Desio gekleurde contactlenzen, maken bruine ogen licht Bruine ogen komen het meest voor op aarde. Veel mensen willen daarom wel eens een ander kleurtje. Blauw, groen of grijs. Veel mensen vinden lichte ogen mooi en willen dat eens proberen. Er bestaan veel soorten gekleurde contactlenzen, maar eigenlijk zie je bij gekleurde contactlenzen op natuurlijke bruine ogen, meestal toch het bruin er nog doorheen komen. Bij Desio lenzen is dit veel minder het geval, en bruine ogen lijken heel natuurlijk blauw of grijs met de contactlenzen in. Desio contactlenzen zijn speciaal ontworpen om zelfs donkerbruine ogen, helder blauw of groen of grijs te maken. Het resultaat is verbluffend. De ogen lijken echt blauw, groen of grijs. Desio contactlenzen zijn er niet alleen om cosmetische redenen, je kunt ook lenzen kopen die werken als contactlenzen voor bijziendheid of verziendheid. Desio gekleurde contactlenzen worden in Italië gemaakt, speciaal voor mensen met bruine ogen. Volgens menigeen zijn dit de beste gekleurde contactlenzen die er bestaan. De Desio gekleurde contactlenzen maken de bruine ogen zo ongelooflijk licht, dat ze nauwelijks nog van echt te onderscheiden zijn. Donkerbruine ogen kunnen met deze contactlenzen van kleur veranderd worden in:
  • Smoky Grey (grijs)
  • Forest Green (lichtgroen)
  • Creamy Beiger (lichtgrijs)
  • Caramel Brown (lichtbruin)
  • Icy Blue (ijsblauw)
  • Desert Dream (grijs)
  • Mint Touch (ijsblauw)
  • Innocent White (lichtblauw)

Hoe zien Desio gekleurde contactlenzen er uit?

Op de foto zie je alle kleuren Desio gekleurde contactlenzen die er verkrijgbaar zijn. Op de foto's is te zien hoe de gekleurde contactlenzen van Desio er uit zien op bruine ogen. Linksboven is het bruine oog zichtbaar in de originele kleur, dus zonder lens. Deze lenzen kan je uiteraard niet alleen op bruine ogen dragen, maar omdat bruine ogen moeilijk met een gekleurde contactlens van kleur zijn te veranderen (zonder dat het onnatuurlijk lijkt) zijn Desio contactlenzen bij uitstek populair onder mensen met bruine ogen. Ook geschikt voor negroïde mensen.

Gekleurde contactlenzen op lichte ogen

Ook als je van jezelf al blauwe of groene ogen hebt, kan je met Desio lenzen je ogen alsnog van kleur veranderen. De kleur van je ogen wordt dan wel anders als op de foto's. Blauw wordt zeer helder blauw en groen wordt gifgroen. Het is afhankelijk van je eigen oogkleur hoe de kleur van je ogen met gekleurde contactlenzen wordt weergegeven. Dat komt omdat Desio gekleurde contactlenzen echt speciaal voor donkerbruine ogen zijn ontworpen.

Je ogen blijvend van kleur laten veranderen?

Je kunt tegenwoordig ook bruine ogen blijvend van kleur laten veranderen, door je ogen grijs of blauw te laten laseren. Mensen met bruine ogen kiezen dan meestal voor blauwe ogen, grijze ogen of hazelnootkleurige lichtbruine ogen. Helder blauw en grijs zijn bij het meest geliefd.

Bijziend of verziend?

Desio heeft ook gekleurde contactlenzen voor mensen die normaal gesproken een bril moeten dragen. De kleuren van de lenzen zijn exact hetzelfde maar Desio verkoopt deze lenzen alleen als je ze op doktersvoorschrift krijgt voorgeschreven.

Doen gekleurde lenzen pijn aan je ogen?

De lenzen zijn zo goed ontworpen dat je weinig klachten hebt van de lenzen. De lens zelf is zacht, en zit in speciaal lenzenvocht verpakt. In je ogen doen gaat vrij eenvoudig. Een paar keer knipperen en de lens zit op zijn plek en eventueel traanvocht blijft zeer beperkt. Even later voel je niets meer van de lenzen. De lenzen moet je 's avonds uitdoen, en dan in een speciaal bakje voor contactlenzen, met lenzenvloeistof bewaren, om ze zacht en schoon te houden. Je mag ze s' nachts dus niet inhouden. Als dit wel gebeurt is het geen ramp, maar het is slecht voor de kwaliteit van de lenzen en ook niet erg goed voor je ogen. Je ogen kunnen er rood van worden en geïrriteerd door raken. Als je niet zorgvuldig omgaat met het gebruik kunnen je ogen van contactlenzen natuurlijk wel ontstoken raken.

Hoe lang gaan de lenzen mee?

Bij correct gebruik kunnen de lenzen 3 maanden meegaan. Beschadig je een lens dan is deze niet meer bruikbaar.

Wat kosten Desio gekleurde contactlenzen?

Deze contactlenzen kosten tussen de 25,- en 39,- dollar. Afhankelijk of je gewone lenzen nodig hebt of lenzen met een speciale sterkte, als vervanging voor een bril.

Waar zijn deze lenzen te koop?

Alleen bij de officiële Desio website, in Italië. Maar ze verzenden ze wel wereldwijd.

Andere gekleurde contactlenzen

Naast deze gekleurde contactlenzen bestaan er natuurlijk nog verschillende andere merken gekleurde lenzen. Zoek op internet naar 'gekleurde lenzen' en je vindt vele gekleurde lenzen. Ze gaan niet allemaal lang mee, maar dan zijn ze vaak wel een stuk goedkoper.
Gerelateerde artikelen
Gekleurde contactlenzen worden steeds populairderGekleurde contactlenzen worden steeds populairderVeel mensen veranderen van kleding en haarstijl afhankelijk van het seizoen of van hun stemming, maar hoe zit het met de…
Aandoening: AstigmatismeAandoening: AstigmatismeAstigmatisme is een cilinder afwijking van het oog. 'a' betekent niet, en 'stigma' betekent punt of stip. Astigmatisme i…
Contactlenzen, zijn ze gevaarlijk?Contactlenzen, zijn ze gevaarlijk?Mensen die slecht zien zijn afhankelijk van een bril of contactlenzen. Een andere optie is ooglaseren. Maar is het niet…
24-uurs lenzen (dag- en nachtlenzen): Is dat schadelijk?24-uurs lenzen (dag- en nachtlenzen): Is dat schadelijk?24-uurs lenzen zijn een relatief nieuw soort lezen die dag en nacht gedragen kunnen worden. Ideaal wanneer je een hekel…
Harde en zachte lenzenWie slechte ogen heeft en geen bril wil dragen kiest vaak voor contactlenzen. Er bestaan echter twee soorten lenzen: har…
Bronnen en referenties
  • https://www.directlens.be/Freshlook-Colors.278
  • http://www.desiolens.com/

Reageer op het artikel "Desio gekleurde contactlenzen, maken bruine ogen licht"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 18-09-2017
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!