InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Maak je voeten klaar voor de zomer!

Maak je voeten klaar voor de zomer!

Maak je voeten klaar voor de zomer! Wie wil er nou geen mooie voeten in slippers? Lees snel dit artikel waarin leuke en makkelijke tips staan om je voeten te verwennen, en zomerklaar te maken!

Mooie voeten

Bijna iedereen heeft wel wat te klagen over zijn/haar eigen voeten. Te veel eelt, te lange nagels, zere voeten, droge voeten enz. Wat kan je zelf doen om je voeten te verzorgen?
Hieronder uitleg daarover.

Verzorging

Net zoals je je lichaam verzorgt is het ook belangrijk om je voeten te verzorgen. Iedereen wast zijn haar, gebruikt soms
wel eens een bodylotion of een lekker olie, maar wat gebruik je voor je voeten? De meeste mensen slaan de voeten over of ze worden vergeten, terwijl ze juist zo belangrijk zijn! Zoals in mijn andere artikel over voeten: we lopen de wereld 4x rond!
Dus wat gaan we doen om onze voeten lekker te verwennen?!
  • scrubben: je zal vast wel een bodyscrub in de douche hebben staan. Gebruik deze ook eens voor je voeten!
  • Je mag 2x per week je lichaam scrubben (mits in gezonde conditie) neem dan gelijk je voeten mee. Je zult merken dat ze na het scrubben heerlijk aanvoelen.
  • eelt verwijderen: ook dit kan met een vijl het makkelijkst onder de douche. Het eelt is dan zacht en makkelijk te verwijderen. Het beste is om een vijl te gebruiken zodat je niet teveel weg haalt. Heb je een eeltrasp of eeltschaaf in huis wees dat voorzichtig tijdens het weghalen. Haal je teveel weg dan krijg je hier last van!
  • nagels knippen: als je uit de douche komt zijn je nagels week. Je kunt ze dan het beste knippen. Belangrijk is hierbij om dat recht te doen! Als je ze nl. rond knipt dan heb je de kans dat ze gaan ingroeien! Dit is zeer pijnlijk!
  • Niet vergeten dus recht knippen!!!
  • crème: als je nagels geknipt zijn, dan komen de voeten weer aan de beurt. Ze zijn nu lekker gescrubd en het eelt is verwijderd. Nu is het tijd om een lekkere crème aan te brengen. Dit kan een speciale voetencrème zijn, maar je kan natuurlijk ook je bodycrème of bodylotion pakken.
  • Breng voldoende crème aan en masseer je voeten. Vergeet niet om ook lekker tussen de tenen te crème aan te brengen. Je voeten zullen als nieuw aanvoelen!

Versieren

Het is natuurlijk leuk als je in de zomer open schoenen draagt dat je teennagels er mooi en verzorgt uitzien. Als je met bovenstaande aan de slag gaat, komt dat zeker goed. Maar er is meer wat je kunt doen! Je kunt bijvoorbeeld:
  • nagels lakken: alle kleuren kunnen, en wat dacht je van op elke teennagel een andere kleur? Gegarandeerd een zomerse look! Zorg er voor dat de als de nagellak eraf gaat/bladdert dat je dan weer een nieuwe laag aanbrengt.
  • Voor mensen die van rode nagellak op de tenen houden, doe er eerst een base-coat onder. Deze beschermt je nagel en voorkomt dat de rode kleur in je nagel gaat. Als je dit niet doet en je haalt de rode kleur eraf dan zijn je nagels geel/oranje. Niet mooi dus.
  • nagelring: net zoals voor je vingers heb je ook speciale ringen voor je tenen! Erg leuk als je open schoenen draagt.
  • nagelversieringen: in de drogisterij zijn er stickers te koop die je op je nagels kunt plakken. Dit kan je dus ook op je teennagels doen! Dat ziet er extra mooi uit.
  • kunstnagels: mocht je echt geen mooie teennagels hebben, maar je wilt wel open schoenen aan? Dan zijn er in de (betere) drogisterij kunstnagels te koop. Het werkt hetzelfde als de kunstnagels voor je handen, alleen zijn deze gemaakt voor teennagels!

Tot slot

Ga dus nu al aan de slag en zorg ervoor dat je voeten mooi verzorgd zijn. Dus:
  • 2x per week scrubben
  • elke dag incrèmen
  • om de 4 à 6 weken je nagels recht knippen
  • om de 4 à 6 weken het eelt verwijderen

Gegarandeerd dat je met de zomer mooie verzorgde voeten hebt!
© 2008 - 2019 Angel84, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Last van opgezette, dikke voetenLast van opgezette, dikke voetenVeel mensen hebben wel eens last van opgezette, dikke voeten, de voeten zijn erg dik en de schoenen passen niet goed. Ho…
Lichaamstaal: overduidelijk sprekende voetenLichaamstaal: overduidelijk sprekende voetenLichaamstaal vertelt veel over iemand; maar zijn/haar voeten verklappen alles! Onze voeten verraden onze gedachten waars…
Naar de pedicure voor mooie voeten!Steeds meer mensen gaan naar de pedicure voor mooie en verzorgde voeten. Maar wat doet een pedicure precies? Wat is zijn…
Beauty: Verzorgde voetenBeauty: Verzorgde voetenHet nieuwe seizoen waar de voeten weer meer getoond worden wil ook meteen zeggen, goed naar de voeten kijken en extr…
Snel en pijnloos van eelt en hielkloven afEelt en hielkloven op de voeten is niet alleen minder mooi, maar kan ook pijnlijk zijn. De voeten zijn ontzettend belang…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Maak je voeten klaar voor de zomer!"

Infoteur: Angel84
Gepubliceerd: 09-03-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!