InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe donkere kringen onder de ogen te verwijderen

Hoe donkere kringen onder de ogen te verwijderen

Hoe donkere kringen onder de ogen te verwijderen Veel vrouwen hebben regelmatig last van donkere kringen onder de ogen. In de praktijk hebben 9 van elke 10 personen op de een of andere manier last van donkere kringen onder de ogen. Deze situatie wordt vaak gewijd aan een gebrek aan nachtrust of een verkeerd dieet. In werkelijkheid komt het echter door één van de drie volgende redenen:
  • Een ontsteking aan het vaatstelsel wat wordt veroorzaakt door vergrote bloedvaten onder de dunne huid onder de ogen. Laat op bed gaan en allergieën kunnen deze ontstekingen veroorzaken.
  • De structuur van de beenderen van het gezicht en de schaduw daarvan onder de ogen, zorgen ervoor dat deze nog donkerder lijken dan dat ze al zijn. Hiervan hebben mensen met diepliggende oogkassen het meeste last.
  • De derde reden is hyperpigmentatie, iets wat door middel van genen wordt doorgegeven.

Laten we eens kijken wat er aan te doen is om van deze donkere kringen onder de ogen af te komen, of op zijn minst hoe we ze kunnen camoufleren.

Zorg voor voldoende rust

Dit klinkt als een cliché, maar een goede nachtrust is noodzakelijk om er goed uit te zien. Probeer in ieder geval om minstens 7 uur slaap per nacht te krijgen .

Eet gezond en drink veel water

Denk hierbij aan voldoende vers fruit en groente, vis en mager vlees. De vitaminen mineralen welke in gezond voedsel zitten zullen de situatie verbeteren, meer energie geven en voor een algeheel gevoel van welbehagen zorgen. Dit zal ook zichtbaar zijn bij de ogen. Combineer dit met het drinken van ten minste 8 glazen water en de huid zal elastischer blijven wat helpt voor de conditie van de huid onder de ogen alsmede voor veel andere huid problemen.

Theezakjes van zwarte thee zijn bij uitstek geschikt voor de ogen

De zwarte thee helpt om de huid rond de ogen iets strakker te maken, en het geeft de ogen zelf een mooie glans. Maak een kopje zwarte thee en gebruik het theezakje op de ogen. Zorg er voor niet te verbranden, maar probeer het zo heet als goed te verdragen is te gebruiken.

Rasp een paar plakjes aardappel met een kaasschaaf

En plaats de aardappelplakjes onder de ogen. Laat ze ongeveer 15 minuten intrekken, om vervolgens met voldoende warm water na te spoelen.

Als al het andere faalt

Verberg de donkere kringen dan onder wat lichte camouflage. Kies voor een tint welke net iets lichter is dan de make-up. Plaats iets op de wijsvinger en tip het voorzichtig onder de ogen. Gebruik een sponsje om het uit te smeren. Vermijd het gebruik van de vingers of een camouflagestick bij het aanbrengen. Anders zien de kringen er juist erger uit.
Gerelateerde artikelen
Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen verwijderen is gemakkelijker dan je denkt. Als je verschillende jaren last had van wallen en donkere kringen onde…
Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder de ogen zijn voor veel mensen een storende factor. Ze zien er niet fris en uitgeslapen uit, wat ku…
Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Donkere kringen onder je ogen. Hoe verwijder je die? Als je last hebt van donkere kringen onder je ogen, wil je daar mee…
Last van wallen? Verminder ze met smoothiesLast van wallen? Verminder ze met smoothiesHeb je last van wallen en donkere kringen onder de ogen? Hebben de vele feestjes hun gevolgen voor de huid? Gelukkig kan…
Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Iedereen vind ze vervelend, wallen. Van die donkere kringen onder je ogen die je blik een stuk minder fris maken. Er zij…

Reageer op het artikel "Hoe donkere kringen onder de ogen te verwijderen"

Reacties

Tamerlan Bachaev, 23-09-2014 21:12 #5
Als je je wallen wilt verwijderen, eet gezonde voeding (appel, ), drink voldoende water (minstens 2 liter per dag), doe een leuk sport (bv. Lopen, voetballen, joggen, ) en slaap minstens 7 uur lang. Het geeft een effect na 4 dagen!

4ce, 26-01-2010 04:37 #4
Ik zag laatst op tv een reclame dat ze iets onder de ogen kunnen spuiten. Dit weekend 30 of 31 gaan ze het uitzenden. Weet niet welke zender of programma het is. Maar het is wel een nederlandse makeover programma met liposuctie, borstvergroting etc. Reactie infoteur, 26-01-2010
4ce,

Bedankt voor je reactie.

Jansen, 21-01-2010 05:01 #3
Ik ben 45 jaar oud en heb last van donkere kringen onder mijn ogen. Heb heel veel last van tranende ogen en dat ik ook regelmatig aan mijn ogen zit.Een keertje stond ik voor de klas, wou een meisje niet naar me toe komen omdat zij me eng vond. Maar ja zelfs volwassenen blijven naar me staren. Wil echt dat het ooit goed komt. Reactie infoteur, 21-01-2010
Emely,
Breng eens een bezoek aan de huisarts, misschien kan hij je doorsturen naar een specialist, zodat de reden voor het probleem kan worden geconstateerd, zodat er naar een oplossing kan worden gezocht.

Sterkte!

Shabnam, 20-07-2009 20:44 #2
Ik ben 15 jaar oud en heb erg last van donkere kringen onder mijn ogen. Ik ben sinds mijn 12 jarige leeftijd begonnen met foundation op doen. Ik heb vaker gehoord dt het slecht is voor je, maar ik kan er niks doen zonder dat ziet het echt niet uit.

Aartie, 13-01-2009 12:15 #1
Ik ben pas 27 jaar en heb al jaren last van donkere kringen en vlekken onder mijn ogen. Ik vind het niet prettig. Als ik naar buiten ga moet ik altijd make up op doen anders ziet het er niet uit. Toen ik nog naar school ging had ik iets geflikt en toen was mijn vader boos en had mij toen een klap gegeven op me oog. Sindsdien is het een beetje blauw zwart.

Infoteur: Costaric
Laatste update: 11-07-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 5
Schrijf mee!