InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Schaamhaarmode en trends

Schaamhaarmode en trends

Schaamhaarmode en trends Het scheren van schaamhaar is geen taboe meer. Het lijkt erop dat alle vrouwen het schaamhaar scheren. Het is niet langer een ongewoon fenomeen wat alleen door modellen en atleten wordt gedaan. Ontdek waarom het scheren van het schaamhaar zo populair is en wat de nieuwe trends zijn vandaag de dag. Waarom is het scheren van het schaamhaar zo populair?

Rolmodellen

Meer en meer vrouwen worden geconfronteerd met het fenomeen schaamhaar scheren. Iedereen heeft het over het scheren van schaamhaar. Het hoe en wat betreffende het scheren van schaamhaar wordt gepubliceerd in de media. Modellen, actrices en andere beroemdheden die als rolmodellen functioneren scheren hun schaamharen en spreken zich hierover openlijk uit.

Apparatuur

Het scheren van het schaamhaar is meer geaccepteerd geworden. Speciale scheerapparaten en accessoires hier voor zijn verkrijgbaar in de meeste warenhuizen en cosmetica winkelketens en dat tegen redelijke prijzen. Het scheren van schaamhaar is eenvoudiger, sneller, en pijnlozer dan vroeger. De moderne apparaten zijn ontwikkeld om jaren mee te gaan voor het effectief verwijderen van het schaamhaar.

Het verwijderen van het schaamhaar geeft een gevoel van vrijheid en zorgt er voor dat je beter in je vel zit. Het is één van de vele cosmetische behandelingen welke in de laatste jaren aan populariteit gewonnen hebben zoals het tanden bleken, naaktzonnen enzovoort.

Wat is op dit moment in de mode voor wat betreft het scheren van de schaamharen?
Er zijn twee trends waar te nemen welke het meest populair zijn bij vrouwen die het schaamhaar scheren.

Brasilian wax

De eerste is de Braziliaanse Bikini wax. Bij deze vorm van schaamhaar verwijdering worden alle schaamharen verwijdert. Het wordt aanbevolen om deze behandeling door een professional te laten uitvoeren. Instituten waar deze behandeling wordt uitgevoerd kun je vinden in elke grote stad.

Modellen en vormen

De tweede trend zijn de verschillende uitvoeringen en vormen waarin het haar kan worden gemodelleerd. Als voorbeelden kunnen we hier noemen, de ster, de pijl, het hartje, de vlinder of de traditionele opwaartse of neerwaartse driehoek. Veel vrouwen zorgen voor een aangename verassing voor hun vriend of man door telkens e andere vorm te presenteren.

Welkom bij de club.
Gerelateerde artikelen
Reactie

Amsterdamse, 12-06-2008 03:40 #1
Nou taboe… in de Islam is het al 1400 jaar zo. Velen weten dat helemaal niet. De Islam schrijft voor dat voor zowel mannen als vrouwen schaamhaar weg dient te verwijderen uit hygiene. Reactie infoteur, 12-06-2008
Dat klopt, zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/20069-schaamhaar-verzorging-bij-vrouwen.html

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 07-06-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!