InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Stappenplan schaamhaar scheren voor vrouwen

Stappenplan schaamhaar scheren voor vrouwen

Stappenplan schaamhaar scheren voor vrouwen Veel vrouwen hebben moeite met het scheren van schaamhaar, wat een bijzonder gevoelig gebied is. Een stap voor stap begeleiding kan helpen bij het scheren van dit gebied. Een paar handige tips en opmerkingen zullen het scheren versimpelen. De duidelijke uitleg kan een hoop gedoe en problemen voorkomen.

Schaamhaar scheren

Het scheren van schaamhaar is voor vrouwen een stuk lastiger dan het scheren van armen en benen, waar simpelweg een scheerapparaat op gezet kan worden. Er is meer geduld vereist en het moet met beduidend meer zorg gedaan worden. Niet alleen is het een gevoelig gebied, maar het is ook een dikker haar type. Neem hiervoor de tijd, zeker als het de eerste keer is. Hier een duidelijke uitleg van hoe je dit het beste kan doen, zonder complicaties te veroorzaken of tegenkomen.

Het is niet moeilijk, maar kost wel rond de half uur als je dit goed en voorzichtig wilt doen.

Stappenplan

Stap 1.
Kies goede scheerschuim of gel, absoluut geen zeep of shampoo gebruiken. Bij het scheren van armen en benen is scheerschuim nog geen vereiste, maar bij het scheren van schaamhaar is dat het wel. Lees voor gebruik altijd goed de verpakking, sommige zijn niet geschikt voor schaamhaar. Dit staat dan vermeld op de verpakking.

Stap 2.
Zoek een goed scheermesje uit. Er zijn veel goedkope scheermesjes in de winkel te vinden en voor armen en benen maakt dit niet heel veel uit. Zorg bij het scheren van je schaamhaar echter wel voor een goed scherp mesje. Bij goedkope mesjes is er veel meer kans op sneetjes, iets wat je in dit gebied liever niet wilt hebben. Kies voor een scheermesje met meerdere mesjes. Natuurlijk hoef je niet de duurste te kiezen, kies gewoon voor kwaliteit.

Stap 3.
Om te beginnen moet je jouw schaamhaar knippen met een schaartje, doe dit zo kort mogelijk. Probeer de lengte wel gelijk te houden. Hoe minder haar je over houdt, hoe minder gebruik je hoeft te maken van het scheermesje. Dit knippen hoeft niet echt secuur te gebeuren, het is enkel voorbereidingswerk.

Stap 4.
Het is een goed idee om een warme douche te nemen of in een warm te gaan liggen voor minsten vijf of tien minuten. De warmte zal jouw huid zachter maken en de voor ontspanning zorgen.

Stap 5.
Het is een goed idee om scheerolie op je schaamhaar te deppen, dit zal de huid beschermen. Ook zal het scheermesje beter over de natte huid glijden. Dit zal allemaal helpen bij het voorkomen van irritatie van de huid of eventuele sneetjes. Als scheerolie niet beschikbaar is, kun je deze stap eventueel overslaan, maar het is handiger om dit dan gewoon aan te schaffen.

Stap 6.
Breng nu de scheerschuim of gel aan. Zorg ervoor dat je huid niet te nat is, maar wel vochtig. Wrijf het scheerschuim in rondjes in, dit zal zorgen dat de haren iets meer rechtop gaan staan. Dat zal het scheren makkelijk maken.

Stap 7.
Bij deze stap kun je beginnen met scheren. Gebruik een scherp mesje. Ga eerst in dezelfde richting als je haargroei, maar ga daarna weer de andere kant op. Om irritatie te voorkomen moet je niet te vaak over dezelfde plek heen gaan. Maak tussendoor je scheermesje vrij van haren. Haal tussendoor ook af en toe de losse haren tussen je overige schaamhaar uit.

Stap 8.
Gebruik een lotion om je schaamstreek vochtig te houden en de gevoelige huid iets te kalmeren.

Tips

  • Hou de producten aan de buitenkant van je lichaam
  • Scheer niet tijdens je menstruatie, dan is de huid gevoeliger
  • Gebruik een kleine spiegel voor beter zicht
  • Als je ervaring hebt kun je zelf een patroon aanbrengen
  • Waxen kan de haren voor weken verwijderen
© 2011 - 2019 Sfinx, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Schaamhaarmode en trendsSchaamhaarmode en trendsHet scheren van schaamhaar is geen taboe meer. Het lijkt erop dat alle vrouwen het schaamhaar scheren. Het is niet lange…
Schaamhaar verzorging bij vrouwenSchaamhaar verzorging bij vrouwenSchaamhaar is het haar wat zich bevindt op de geslachtsdelen, in het kruis en bovenaan tussen de benen. Meestal begint d…
Jeuk in je schaamhaarJeuk in je schaamhaarJeuk is heel erg vervelend. En helemaal als het op een intieme plek zit waar je niet steeds kunt krabben. Wanneer je jeu…
De bikinilijn scheren, tips om irritatie te voorkomenDe bikinilijn scheren, tips om irritatie te voorkomenVooral in de zomermaanden vinden veel vrouwen het prettig om een mooie gladde bikinilijn te hebben. Helaas gaat het sche…
Bikinilijn scheren zonder wondjes of jeukBikinilijn scheren zonder wondjes of jeukJe bikinilijn scheren is niet gemakkelijk, het is een hele opgave om sommige stukjes perfect glad te scheren. Dikwijls o…

Reageer op het artikel "Stappenplan schaamhaar scheren voor vrouwen"

Infoteur: Sfinx
Gepubliceerd: 10-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!