InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Welke olie past bij jouw huid?

Welke olie past bij jouw huid?

Welke olie past bij jouw huid? Wil jij graag een huidolie gaan gebruiken? Wat zijn de voordelen van olie? Is een olie beter dan een crème of bodylotion? Is een huidtherapeut aan te raden om deskundig advies in te winnen welke olie goed bij jouw huid past? Kan een olie goed werken bij een ander en bij jou niets doen? Is een natuurlijke olie beter? Wat is het beste begin van goede huidverzorging?

Olie

Hoe werkt olie op de huid? Hoe werkt een huidolie? Wat zijn de voordelen van het gebruik van een olie op de huid?
  • Een olie werkt voornamelijk verzorgend,
  • Een olie houdt het vochtgehalte van de huid op peil,
  • Een olie zorgt voor een zacht en comfortabel gevoel van de huid.

Beter dan een crème?

Is het gebruik van een olie beter dan een crème of bodylotion? Huidexperts zijn het er niet over eens: een goede olie kan voor de een wonderen doen, terwijl voor een ander een goede crème uitstekend werkt. Een olie hoeft dus niet perse beter te zijn dan een crème of bodylotion. Het gaat er voornamelijk om hoe jouw huid zich onder de dagelijkse behandeling van of een olie of een crème toont.

Natuurlijke huidolie

Is een natuurlijke huidolie beter dan andere oliën? Veel mensen hebben de neiging aan te nemen dat een olie waar op vermeld staat dat het een “natuurlijke” huidolie is, van betere kwaliteit is. Een natuurlijke huidolie betekent niet direct dat deze olie beter is voor jouw huid.

Huid deskundige

Hoe kunnen we er achter komen wat het best bij jouw huid past? Deskundige voorlichting van een huid specialist met verstand van oliën en huidolien is het beste. Hij of zij kan bepalen wat echt het beste is voor jouw huid. Waarom is het inschakelen van een huid deskundige noodzakelijk? Wat zijn de voordelen van de adviezen van een huidtherapeut? Omdat hij of zij jou kan vertellen welke olie goed is voor jouw huid. Wat goed is voor jouw huid, hoeft niet te betekenen dat de olie goed werkt bij een ander.

Behoefte van de huid

Een afspraak maken bij een huidtherapeut is heel verstandig. De huidtherapeut gaat onderzoeken waar jouw huid behoefte aan heeft. Een huid met veel cellulite heeft een andere behoefte dan een huid die dagelijks in de zon ligt. Een goede huidverzorging start bij een deskundig advies over de behoefte van jouw huid op dit moment. Op deskundig advies kan gekozen worden om over te stappen naar een goede huidolie.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://danydiop.com/node/93
  • http://beauty.blog.nl/gastcolumn/2008/09/22/gastcolumn-huidexpert-marjo-horn-over-de-slappe-nek
  • http://www.beautyjournaal.nl/2011/03/tips-voor-de-vochtarme-huid/
  • http://www.sante.nl/sante-columnisten/beautyconsultant-en-huidexpert-dany-diop.php

Reageer op het artikel "Welke olie past bij jouw huid?"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 09-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!