InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Crème, het tovermiddel voor een mooie huid

Crème, het tovermiddel voor een mooie huid

Een mooie huid willen we allemaal. Al van jongs af aan leren wij van ouders, kennisse, vrienden en vriendinnen en reclames dat crème de weg is naar een mooie huid. Wat doet crème eigenlijk met onze huid en wat voor een soort crème moet je gebruiken.

De taken van een dagcrème

Waar zorgt een dagcrème nou precies voor

Bescherming

Overdag krijgt u huid heel wat te verduren, luchtvervuiling, kou of juist warmte, centrale verwarming, airco, UV stralen en stress hebben allen een schadelijke invloed. Door een goede crème te gebruiken zorgt uw huid beschermd wordt tegen deze schadelijke invloeden.

Vochtbalans

Naast de bescherming zorgt een dagcrème dat de vochtbalans in uw huid op peil blijft

Voeding

Dagcrème bevat vitaminen en andere stoffen (dit is afhankelijk van de crème die u gebruikt) die uw huid voeden

Door regelmatig crème te gebruiken zorgt u voor een huid die straalt, er gezond uitziet en soepel en zacht aanvoelt. Het is hierbij echter wel van belang dat de crème aansluit bij uw huidtype. Een vette huid vraagt om een andere aanpak dat een droge en gevoelige huid.

Huidtypen

Als u nog niet precies weet wat voor een huidtype u heeft kunt u dit aan de hand van onderstaande kenmerken makkelijk bepalen. Als u uw huidtype heeft bepaald dan kunt u de crème die u gebruikt hierop aanpassen.

Droge huid

  • Voelt vaak trekkering aan
  • Neemt crème zeer snel op
  • Ziet er dof en vaal uit
  • Poriën zijn niet of nauwelijks zichtbaar
  • Voelt na het wassen vaak onplezierig en strak aan
  • Is vaak gevoelig

Normale huid

  • Is zacht en heeft een gezonde blozende teint
  • Poriën zijn fijn en regelmatig
  • Is nergens echt gevoelig voor

Vette huid

  • Glimt
  • Heeft overmatige talgproductie
  • Poriën zijn wijd en duidelijk zichtbaar

Gecombineerde huid

  • In het midden van het gezicht en op het voorhoofd is de huid vet
  • De rest van het gezicht is droog

Nachtcrème

Naast de dagcrème is het verstandig een nachtcrème te gebruiken. Waar de dagcrème beschermd en voedt zorgt de nachtcrème er juist voor dat het natuurlijk zelfherstellend vermogen van uw huid wordt gestimuleerd. Nachtcrèmes voor de oudere houd bevatten bovendien ingrediënten om veroudering van de huid en rimpelvorming tegen te gaan.
Gerelateerde artikelen
De donkere huid en zonnebrandOmdat een donkere huid juist voorkomt in landen waar de zon erg sterk is en vaak schijnt, denkt men al snel dat dit huid…
Beauty: Met een gezonde huid de zon inBeauty: Met een gezonde huid de zon inIedereen weet inmiddels dat de zon, zeker onbeschermd, funest voor je huid kan zijn. We weten vaak ook wel ongeveer wat…
Beauty: zin en onzin creme voor decolleteBeauty: zin en onzin creme voor decolleteJe hebt tegenwoordig overal crème voor, dus zo gek is het niet dat het decolleté ook een ‘eigen’ crème krijgt. Hoe zinvo…
Welke factor zonnebrandcreme moet ik gebruiken?Welke factor zonnebrandcreme moet ik gebruiken?Verbrand! Even genieten van de zon kan resulteren in een pijnlijke verbrande huid. Zonnebrandcrèmes kunnen dit voorkomen…
Zonnebrand (verbranden)Zonnebrand (verbranden)Als je verbrandt krijg je een rode pijnlijke reactie op de huid. Dit ontstaat wanneer de huid teveel UV-straling (ultrav…

Reageer op het artikel "Crème, het tovermiddel voor een mooie huid"

Reactie

Tina, 12-07-2011 16:48 #1
Plz kunt U me helpen?
Weet U toevallig ongeveer hoe oud je moet zijn voor en dag en nachtcreme en voor een gewone creme, want mijn dochter van 10 wilt dat zo graag gebruiken.
En wat moet een kind van 10 voor der gezicht gebruiken om een jonge huid zolang mogelijk te houden?
Bedankt alvast

Infoteur: Dsvh13
Laatste update: 15-12-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!