InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Aloë vera: de wonderplant voor jong en oud

Aloë vera: de wonderplant voor jong en oud

Aloë vera: de wonderplant voor jong en oud Aloë vera wordt al van oudsher gebruikt omwille van zijn genezende functie. Toch kennen vele mensen deze plant nog niet. Deze wordt nochtans verwerkt in een breed gamma van producten: dranken, thee, tandpasta, gel, verzorgingsproducten, parfum, cosmetica, noem maar op. Maar hoed u voor namaakproducten! Deze hebben slechts een beperkte werking.

Waaraan kan men de originele producten herkennen?

Deze hebben een stempel waarop de plant staat afgebeeld. De nagemaakte producten zijn meestal goedkoper, maar bevatten slechts een kleine hoeveelheid van de plant, zodat de werking nagenoeg onbestaand is. De originele producten maken gebruik van de pure aloë vera gel.

10 unieke voordelen van aloë vera gel

  • Het dringt diep door in de huid.
  • Het heeft een antiseptische werking, waardoor virussen, bacteriën en schimmels geremd worden in de groei of gedood.
  • Het heeft een wondhelend effect.
  • Het heeft een kalmerend effect op de zenuwen.
  • Het heeft een gunstig effect op de spijsvertering.
  • Het kan pijn in spieren en gewrichten verlichten.
  • Het kan ontstekingsreacties onderdrukken.
  • Het kan jeuk onderdrukken.
  • Het is antipyretisch.
  • Het is natuurlijk en veilig.

Vandaag ziek, morgen genezen?

Aloë vera heeft een gunstig effect op het immuunsysteem. Het heeft vele bijnamen gekregen, zoals "wonderplant" en "plant van onsterfelijkheid". Maar het werkt niet direct op het lichaam in zoals een aspirientje. U moet dus geduld hebben en het product zijn werking laten doen.

Veel van de producten hebben een enorm groot toepassingsgebied. Enkele voorbeelden:
  • De tandpasta wordt gebruikt voor een frisse adem, maar ook tegen bloedend tandvlees, aften, tandsteen. Wat niet vermeld wordt in de boekjes, maar door vele mensen met kanker bewezen, is dat als je de tandpast doorslikt, je slokdarm bij bestraling niet verbrandt.

Aloë vera kan er dus toe bijdragen dat u gezonder door het leven gaat. Het wordt trouwens niet alleen door mensen met klachten gebruikt. Het helpt ook klachten voorkomen! De plant bevat immers maar liefst 200 verschillende werkzame stoffen.

extra informatie
© 2008 - 2019 Nathie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Aloë vera: de wonderplant voor jong en oud"

Infoteur: Nathie
Laatste update: 17-07-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!