InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cellu M6 - Endermologie / Lipomassage / Rolmassage

Cellu M6 - Endermologie / Lipomassage / Rolmassage

Eén van de bekendste methodes om cellulitis te verwijderen is endermologie. Via een LPG-toestel dat Cellu M6 heet, wordt een lipomassage of rolmassage uitgevoerd (palper-rouler). Dit zorgt ervoor dat de verkleefde cellulitis wordt losgemaakt en dat opgestapeld vet en vocht gemakkelijker wordt afgevoerd. De plaatselijke bloeddoorstroming verbetert en de productie van collageen wordt gestimuleerd zodat de huid steviger wordt en eventuele striemen (striae) en littekens vervagen.

Behandeling Cellu M6

Alvorens de behandeling te beginnen moet je een strak zittend pakje aantrekken, de LPG Bodywear. Daarna moet je op de behandeltafel gaan liggen, afwisselend op je buik en op je rug. De twee gemotoriseerde computergestuurde rollen van het LPG-toestel Cellu M6 gaan vervolgens uitrollende bewegingen (palper-rouler) uitvoeren zodat het lijkt alsof er een stofzuiger over je huid glijdt. Naargelang het huidtype, de zone en het probleem zijn er verschillende protocollen uitgewerkt. Zo zal de behandeling van cellulitis enigszins anders verlopen dan het vervagen van littekens of het voorbereiden van het spierweefsel. Na de behandeling die ongeveer één uur duurt, word je huid ingesmeerd met een anticellulitiscrème op basis van essentiële oliën.

Het aantal endermologiebehandelingen dat u nodig heeft, hangt af van de graad van uw cellulitis. Reken zeker tien lipomassages aan een tempo van twee à drie sessies per week. Om het resultaat te behouden, is een maandelijkse onderhoudsbeurt een aanrader.

Indicaties endermologie

  • Verminderen en losmaken van cellulitis
  • Vervagen van striemen (striae)
  • Vervagen van littekens
  • Verstevigen van de huid
  • Voorbereiden van het spierweefsel om opnieuw sportieve prestaties te leveren na ziekte of verwondingen

Nevenwerkingen en pijn

De behandeling met het LPG-toestel Cellu M6 is volledig pijnloos. Af en toe een blauw plekje behoort wel tot de mogelijkheden. Dit zal enkel in het begin voorkomen omdat de huid dan meestal slecht doorbloed is. De ervaringen met endermologie zijn meestal zeer positief.

Resultaten endermologie

Na tien sessies zijn je billen en dijen zichtbaar gladder en steviger geworden. Striemen zijn lichtjes vervaagd. Cellulitis is minder geworden, maar zal met endermologie (lipomassage of rolmassage) niet helemaal verdwijnen. Daarom zal de specialist u vaak aanraden de Cellu M6 met een andere behandeling te combineren (Lipolyse, Thermodermie, Mesotherapie). Heeft u het geld om dit te doen, dan raden wij u eerder enkele behandelingen met de Velashape aan. Dat is een toestel dat naast lipomassage ook gebruik maakt van infrarood licht, bipolaire radiofrequentie en depressomassage.

Prijs endermologie / lipomassage / rolmassage

Tussen 40 en 50 per behandeling.

Gerelateerde artikelen

Striae Verminderen en Verwijderen: De ultieme methode om striemen (striae) te verwijderen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Cellu M6 - Endermologie / Lipomassage / Rolmassage"

Reacties

Pantha Haring, 03-10-2012 21:09 #3
Mijn ervaring is dat bij jonge vrouwen zo'n 10 behandelingen voldoende kan zijn. Maar als de vrouw wat ouder is dan heb je beslist meer behandelingen nodig. Het hangt er ook van af of je met een harde cellulite of een molle (zachte) cellulite te maken hebt. In het laatste geval ben je eerst bezig met drainage om het ingekapselde vocht vrij te maken en dan kan het hele proces ook wat langer gaan duren. Verder heb je ook te maken met andere factoren als gewicht, eventuele medicatie, leefstijl. Belangrijk is dat dit allemaal meegenomen wordt in het behandelplan.

Beautysalon Anita, 19-08-2011 21:14 #2
Graag zou ik willen weten waar ik een curcus kan volgen voor de lipomassage?
graag ho k van U
met vriendelijke groet Anita Meijer

Diana Muitjens, 29-08-2008 13:18 #1
Kunt u mij vertellen waar dit apparaat te koop is?

Infoteur: Avalon
Laatste update: 11-08-2008
Subrubriek: Beauty
Special: Afslanken
Reacties: 3
Schrijf mee!