InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigen

Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigen

Inovo is een apparaat dat op een zonnebank lijkt en dat biocompatibele infrarode stralen naar het lichaam zendt. Deze stralen verbeteren de microcirculatie (bloedsomloop), verminderen cellulitis en vochtophopingen, stimuleren de lipolyse of vetverbranding, ontgiften het lichaam, verstevigen de huid, vervagen striemen (striae), verminderen littekens, verbeteren de algemene gezondheid en geven een algemeen ontspannen gevoel. Inovo kan zowel voor het lichaam als voor het gezicht gebruikt worden.

Ontgiften, afslanken, verstevigen

Inovo kan gebruikt worden voor de volgende doeleinden:
  • Ontgiften van het lichaam
  • Afslanken
  • Cellulitis verminderen
  • Huidveroudering voorkomen
  • Striemen (striae) en littekens vervagen
  • Stralende huid
  • Recupereren na een sportieve inspanning
  • Ontspannen

Inovo is de naam van een apparaat dat op een zonnebank lijkt. Je moet eronder gaan liggen en dan zendt Inovo lange infrarode stralen naar het lichaam. Deze stralen hebben dezelfde elektromagnetische straling als onze huid en zijn dus biocompatibel wat wil zeggen dat ze tot de onderliggende huidlagen kunnen doordringen. De frequentie ligt tussen 4 en 14 micrometer. Bij deze frequentie gaan de vele watermoleculen in ons lichaam draaien en vibreren. Na enkele minuten zorgt dit voor een verhoging van de lichaamstemperatuur van 1,5° tot 2°. Hierdoor gaan de aders uitzetten (vasodilitatie), verbetert de microcirculatie, wordt het metabolisme op gang gebracht en worden er opmerkelijk meer afvalstoffen afgevoerd dan normaal. Doordat er een betere wisselwerking tussen de verschillende weefsels en intracellulaire stoffen ontstaat, verminderen vochtophopingen en cellulitis en wordt de lipolyse (vetverbranding) op gang gebracht. De huid gaat er stralender uitzien omdat er zoveel afvalstoffen worden afgevoerd en de microcirculatie verbetert. Ook de enzymatische stimulatie van elastine en collageen wordt opgewekt wat zorgt voor een stevige, meer elastische huid en dus minder rimpels. Striemen (striae) en littekens kunnen door dit effect op de collageen- en elastineweefsels voor een stuk vervagen (maar niet helemaal verdwijnen). Een behandeling met Inovo is volledig pijnloos. Door de warmte is een sessie met Inovo daarentegen erg ontspannend waardoor het ook ideaal is om te recupereren na sport.

Hoe verloopt een sessie met Inovo?

Een sessie met het Inovo Corps duurt tussen 30 en 45 minuten, afhankelijk van het gewenste resultaat. Het enige dat u moet doen is onder het toestel gaan liggen en ontspannen. Alvorens te beginnen, brengt de specialist ook een crème op basis van cafeïne aan.

Wilt u Inovo gebruiken om af te slanken of cellulitis te verliezen, dan zijn verschillende behandelingen per week een must. Wenst u Inovo daarentegen enkel te gebruiken om uw lichaam gezond te houden, dan volstaat één keer om de 14 dagen.

Inovo resultaten

  • 125 gram vetverlies per sessie
  • Vermindering van cellulitis
  • Stevigere en meer elastische huid
  • Ontspannen gevoel
  • Betere algemene werking van het lichaam
  • Stralendere huid

Tips

  • Drink veel water tijdens de kuur om hoofdpijn te vermijden
  • Geef uw lichaam een peeling na elke sessie
  • Eet en leef gezond
  • Combineer Inovo met Cellu M6 behandelingen
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigen"

Reacties

Natasja, 22-02-2016 12:14 #2
Ik zou graag willen weten waar in arnhem of omstreken ze Inovo behandelingen geven.
en mag je dit ook doen als je hartpatiënt met hartfalen met en een ICD heb?

Hierbij in afwachting
MVG Natasja

Celina, 02-08-2008 00:40 #1
Hallo

ik wou graag weten waar in rotterdam zo'n Inovo apparaat te vinden is.

alvast bedankt:-)

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-08-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!