InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Wimpers verlengen

Beauty: Wimpers verlengen

Beauty: Wimpers verlengen We kunnen van alles aan onszelf laten veranderen, dus het was een kwestie van tijd dat ook de wimpers aan de beurt waren. Er zijn verschillende manieren om een extra accent te geven aan de wimpers. Verlengen is er een van. De wimpers zijn functioneel belangrijk voor het gezicht, de ogen. Maar de wimpers zijn ook, in het gehele plaatje van het oog, de blikvangers van het gezicht. Vandaar ook dat bij make up altijd wel iets aan de ogen wordt gedaan. Is het niet een mooie kleur oogschaduw dan is het wel de te lichte e/o korte wimpers met een mascara de wenste diepe kleur gegeven en optisch verlengen.

Maar een mooi oog met erg korte of dunne wimpers mist net datgene wat het geheel afmaakt. Nu zijn er weliswaar mascara’s die de wimpers iets doen verlengen of in ieder geval het idee geven dat de wimper wat langer is en aan de kleur kan van alles gedaan worden, maar als je erg korte e/o dunne wimpers hebt dan vind je dit over het algemeen niet verfraaiend.
Zit je er dusdanig mee dat je er iets aan wilt laten doen, dan zijn er mogelijkheden.

Kunststof wimpers

Natuurlijk zijn er al jaren de kunststof wimpers die je op de rand van je bovenooglid plakt. Een grote strook of alleen een randje aan de buitenkant van je ooglid om lange donkere wimpers te creëren. Toch moet dit heel zorgvuldig gedaan worden, wil het niet een “nep” effect krijgen. Daarnaast moet je ze voor het slapen gaan verwijderen en iedere dag opnieuw opdoen is dus een tijdrovende klus. Er is een andere oplossing nl. de verlenging.

Wimper verlenging

De verlenging van de wimpers die de schoonheidsspecialiste opbrengt is anders. Tussen de eigen wimpers worden kleine lossen kunstwimper-haartjes geplaatst. De schoonheidsspecialiste plakt deze met lijn heel voorzichtig tussen de eigen wimpers. Dit resulteert in langere en vollere wimpers die de diepe gewenste kleur hebben (ze zijn er in zwart, bruin en blauw) en kunnen blijven zitten. De eerste 24 uur niet aan de wimpers komen en geen make up op de ogen doen. Ook onder de douche de eerste dagen uitkijken met water.

Mascara is niet meer nodig maar mag ook niet gebruikt worden, dit moet immers voor het slapen gaan verwijderd worden en de remover op oliebasis kan de wimpers doen loslaten. Om de eigen wimpers een net even diepe kleur te geven is het aan te raden de eigen wimpers te laten verven. Voor het verven en het plaatsen van de wimpers ben je afhankelijk van de hoeveelheid ca. € 100,00 kwijt.

Zelf verlengen

Er zijn ook setjes te koop om zelf de wimpers te verlengen, maar om dit goed te doen moet je wel erg handig zijn. Een bijgeleverde CD-rom met uitleg maakt niet dat je het zelf ook "even" opbrengt. Een complete set kost zo'n € 80 en aanvullingen in de vorm van lijm en wimpers kosten tussen de € 7,00 tot € 15,00.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Wimpers verlengen"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 07-09-2013
Subrubriek: Beauty
Special: Lichaamshaar
Schrijf mee!