InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wimpers verlengen / Wimpers dikker maken

Wimpers verlengen / Wimpers dikker maken

Wimpers verlengen / Wimpers dikker maken Volle wimpers kunnen de ogen onmiddellijk mooier en glamoureuzer maken. Hoewel sommige vrouwen van nature gezegend zijn met volle en lange wimpers, moeten anderen speciale producten gebruiken en hun levensstijl aanpassen om hun wimpers te verlengen en dikker te maken. Hieronder volgen enkele tips.

Vitamine E

Breek een capsule met vitamine E olie open en smeer hiermee dagelijks je wimpers in. Doe dit minimaal één maand lang.

Olijfolie

Ook olijfolie is heel goed om je wimpers te verlengen en te verdikken. Het gemakkelijkste is om de olijfolie in plaats van een reinigingsproduct of ontschminker te gebruiken. Afwassen met lauw water.

Amandelolie

Wimpers verlengen en dikker maken kan door ze dagelijks met amandelolie in te wrijven. Het beste is om dit voor het slapengaan op te brengen en ze een nacht lang te laten intrekken.

Vaseline

Vaseline stimuleert de wimpergroei en verbetert de textuur van de wimpers. Breng de vaseline rechtstreeks op de wimpers aan (eventueel met behulp van een borsteltje) en laat een hele nacht lang inwerken. In plaats van vaseline kan je ook glycerine gebruiken.

Calendulabloemen en maïsbloemen

Maak een lotion op basis van calendulabloemen en maïsbloemen. Masseer dagelijks hiermee de wimpers.

Wimpers knippen

Iedereen weet dat het haar op je hoofdhuid sneller groeit als je het laat knippen. Bij wimpers is dat net hetzelfde. Door de uiteinden eraf te knippen, zal je je wimpers al snel verlengen en dikker maken.

Gezonde voeding

Een gezonde voeding is belangrijk en moet voldoende vitamines, mineralen, proteïnen en koolhydraten bevatten. Smoothies zijn bijzonder geschikt om de wimpergroei te stimuleren; er bestaan zelfs speciale smoothies om de wimpergroei en haargroei te verbeteren.

Vitamine B en vitamine D

Neem extra vitamine B en vitamine D in. Deze vitamines maken de wimpers dikker en zorgen ervoor dat ze beter bestand zijn tegen externe factoren zoals mascara en krultangen.

Mascara

Vermijd zoveel mogelijk het gebruik van mascara en laat zeker geen make-up in de wimpers als je gaat slapen. Mascara verhindert immers de groei van de wimpers.
Gerelateerde artikelen
Beauty: Wimpers verlengenBeauty: Wimpers verlengenWe kunnen van alles aan onszelf laten veranderen, dus het was een kwestie van tijd dat ook de wimpers aan de beurt waren…
Wimpers, functioneel en mooiWimpers, functioneel en mooiWimpers kunnen de ogen ‘open’ doen lijken en je kunt door de manier van opmaken dat meegeven wat je uit wilt stralen. Mo…
Make-up tips: mascaraWaar moet je allemaal op letten bij het aanbrengen van mascara? Hoe vermijd je klontertjes en hoe bewaar je je mascara h…
Lange, volle wimpers zonder nepwimpers te dragenNiet iedereen is gezegend met verleidelijke, lange wimpers. Je hebt ze of je hebt ze niet. Toch zijn er manieren om je w…
De wimpers vervenDe wimpers vervenHet laten verven van de wimpers kan voor sommige mensen echt een uitkomst zijn. U kunt het zelf doen of laten doen door…
Bronnen en referenties
  • Geneeskrachtige kruiden voor dummies. Christopher Hobbs.
  • De taal der kruiden. Mellie Uyldert.
  • Het handboek voor een natuurlijke gezondheid. Mark Evans.
  • Geneeskrachtige planten en kruiden. Ute Kunkele & Till Lohmeyer.
  • Ayurveda en kruiden. Vasant Lad & David Frawley.

Reageer op het artikel "Wimpers verlengen / Wimpers dikker maken"

Reacties

Sina, 17-05-2015 10:44 #2
Ben het eens met @Anne.
Ik heb zelf een heeeeeeel klein stukje van mijn wimpers geknipt.
Het viel heel erg op dat ze waren geknipt en iedereen vond het jammer.
Daarna heb ik ze iedere avond 'ingesmeerd' met pure castor olie et voíla; ze zijn nu nog langer dan eerst! Niks met het knippen te maken.
Ligt dus aan de olie (toen ik een paar dagen stopte, groeiden ze niet meer).

Anne, 24-05-2013 15:17 #1
" Iedereen weet dat het haar op je hoofdhuid sneller groeit als je het laat knippen. "

? Iedereen weet toch dat dat gewoon heel erg niet waar is? Je haar groeit vanaf je hoofdhuid, niet vanuit de punten. Wimpers groeien ook vanuit de huid, als je ze afknipt vallen ze net als elke andere wimper uit en komt er na een paar weken een nieuwe (zoiets.)

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 13-01-2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!