InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tanden bleken/tanden bleachen met Magic White

Tanden bleken/tanden bleachen met Magic White

Tanden bleken/tanden bleachen met Magic White Dankzij Magic White kan je tegenwoordig je tanden bleken (tanden bleachen) in minder dan een half uur tijd en dit zonder het gebruik van peroxide of zuren. De resultaten blijven tussen drie en zes maanden aanhouden. De behandeling is volledig pijnloos en kan zo vaak herhaald worden als je wilt. Hieronder volgen onze ervaringen en resultaten met Magic White.

Wat is Magic White?

Magic White is een behandeling die je bij de schoonheidsspecialist kunt ondergaan om tanden te bleken en te bleachen. Ze is vanuit Amerika overgewaaid en wint ondertussen ook in Europa aan populariteit omdat ze zo snel werkt (21 minuten) en niet schadelijk is voor de tanden. Doordat er geen peroxide inzit, kunnen de behandelingen zo vaak iemand wil herhaald worden. Eén tot twee behandelingen per jaar zouden normaal echter voldoende moeten zijn.

De behandeling kan door iedereen gebruikt worden, behalve door mensen met een vals gebit (kronen zijn wel ok). Na een Magic White behandeling zijn de tanden twee tot negen tinten lichter. De volgende soorten verkleuringen kan je met Magic White verwijderen:

  • Interne verkleuringen van de tanden (zachte fluorose of gekleurde tetracycline)
  • Genetische verkleuringen van de tanden
  • Andere verkleuringen van de tanden

Ervaringen met Magic White

Alvorens de Magic White behandeling te starten moet je je tanden schoonwrijven met een reinigend doekje. Ondertussen doet de specialist een tandblekende component in een mondstuk. Dit mondstuk moet je vervolgens 21 minuten lang in je mond houden terwijl je voor een lamp gaat zitten. Dankzij het contact met het licht kan de tandblekende component rechtstreeks op de tanden inwerken om ze te reinigen en te ontdoen van alle vormen van ontkleuringen.

De Magic White behandeling is volledig pijnloos, maar het is best wel lastig om 21 minuten lang met een mondstuk en een grote hoeveelheid product in je mond te blijven zitten. Na enkele seconden al moet je constant slikken en begin je uit je mond te kwijlen. Voor de meeste mensen zal dit kleine ongemak niet opwegen tegen de voordelen van de Magic White behandeling; voor anderen echter blijkt de behandeling zo vervelend dat ze een nieuwe behandeling in de toekomst niet willen overwegen.

Na de Magic White behandeling mogen je tanden minimum vier uur lang niet met kleurstof, rode wijn, nicotine of koffie in contact komen. De tanden zijn tot 48 uur na de behandeling duidelijk een stuk gevoeliger; na twee dagen is dit gevoel echter helemaal verdwenen.

Resultaten van Magic White

Van zodra je het mondstuk na de Magic White behandeling uit je mond neemt, zie je al resultaat. De behandeling is dus bijzonder snel en efficiënt. Enkele van de resultaten die werden verkregen waren van tint 20 naar tint 14, van tint 16 naar tint 8 en van tint 16 naar tint 6. De tanden zijn dus duidelijk een stuk witter, maar nooit zo wit dat het er onnatuurlijk uitziet. Dit resultaat blijft drie tot zes maanden behouden. Indien je toch niet tevreden zou zijn met het resultaat, kan je de behandeling zonder enig probleem herhalen. Houd er echter wel rekening mee dat een Magic White behandeling 99 euro kost en dus niet iedereen ze verschillende keren per jaar kan toepassen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.magicwhite.be

Reageer op het artikel "Tanden bleken/tanden bleachen met Magic White"

Reactie

Kelly, 09-08-2012 12:20 #1
Ik heb net 2 Magic White behandelingen na elkaar laten uitvoeren omdat ik na de eerste beurt nog niet genoeg resultaat zag. Je tanden worden inderdaad wat witter, maar verwacht geen mirakels. Meestal worden je tanden maar 2 tinten lichter. Ik heb van nature al erg witte tanden maar kreeg toch niet het gewenste resultaat. Magic White is eigenlijk GEEN BLEACHING, maar een grondige reiniging van je tanden, dat zei de schoonheidsspecialiste toch. Om echt een parelwitte glimlach te krijgen moet je altijd een bleaching laten uitvoeren (waarbij dus ook peroxide gebruikt wordt). Deze behandeling is goed om je gebit wat op te frissen, niet als je een echt superwitte tanden wil.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 12-01-2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!