InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe thuis sproeten verwijderen

Hoe thuis sproeten verwijderen

Hoe thuis sproeten verwijderen Hoe thuis sproeten te verwijderen? Hoewel sproeten niet schadelijk zijn voor je gezondheid, wil de meerderheid van de personen die ermee te kampen hebben ze verwijderen omdat ze de schoonheid van het gezicht niet volledig tot hun recht laten komen. Gelukkig zijn er talrijke huisgemaakte middeltjes voorhanden om thuis sproeten te verwijderen.

Fruitmaskers

Het geregeld gebruik van fruitmaskers zullen dankzij de aanwezigheid van AHA sproeten helpen te verwijderen. Abrikozen en aardbeien zijn hiervoor bijzonder geschikt. Komkommers kan je ook gebruikern.

Zure melk

Was je gezicht met zure melk. Het aanwezige melkzuur zorgt voor een zachte peeling zonder de huid uit te drogen of te irriteren.

Zure room

Breng een dikke laag zure room aan op je gezicht en laat een tijdje intrekken. Net voordat de zure room begint hard en droog te worden, neem je het overschot weg met een tissue. Gebruik hiervoor geen water, want er moet nog een zeer dun laagje zure room op je gezicht overblijven. Werk af met een gewone crème.

Amandelen

Laat een handvol amandelen een nacht lang in water weken. Doe ze daarna in de blender en doe de amandelcrème daarna in een dikke laag op je gezicht of de plaats waar je sproeten hebt. Laat minimum één uur intrekken. Amandelpasta kan je ook kant en klaar in de natuurvoedingswinkel kopen.

Citroensap

Citroensap is één van de bekendste middeltjes om thuis sproeten te verwijderen. Het enige dat je hoeft te doen is je sproeten met citroensap in te wrijven en het even te laten rusten.

Uien

Snij een rode ui in twee en wrijf hiermee twee keer per dag over je gezicht. Doe dit totdat de sproeten beginnen te vervagen.

Mosterd

Doe een beetje mosterd in enkele soeplepels melk en breng dit aan op je gezicht. Laat een hele nacht lang intrekken en was de volgende ochtend je gezicht.

Bananen en munt

Maak een masker van bananen en verse munt. Doe de ingrediënten in de blender en breng het masker vervolgens aan op je sproeten. Was het af van zodra het masker begint te smelten.

Masker met honing, citroensap en zout

Thuis kan je het volgende masker maken: meng een soeplepel honing met een beetje vers citroensap en een snuifje zout. Breng dit aan op de plaats waar je last hebt met sproeten om ze te helpen verwijderen. Was af met lauw water.

Zon vermijden

Zon is de voornaamste oorzaak van sproeten, dus probeer de zon zoveel mogelijk te vermijden en doe altijd een beschermende crème (minimum factor 30) op. Sproeten voorkomen is nog altijd gemakkelijker dan sproeten verwijderen.

Vitamine C

Neem dagelijks extra vitamine C in. Het maakt je huid minder zongevoelig.

Andere methoden om sproeten te verwijderen

Als bovenstaande middeltjes niet voldoende zouden blijken, kan je ze nog altijd met de hierna volgende methoden laten verwijderen: Rose de mer herbal peel, microdermabrasie, lasertherapie en chemische peelings.
Gerelateerde artikelen
Sproeten, (wat zijn het precies)Sproeten, (wat zijn het precies)Veel mensen hebben sproeten en er zijn mensen die ze alleen hebben in de zomermaanden. We spreken hier van zomersproeten…
Sproeten: verwijderen, verminderen of sproeten weghalenSproeten: verwijderen, verminderen of sproeten weghalenSproeten verwijderen kan op diverse manieren. Veel mensen met sproeten willen ze verwijderen of verinderen, omdat ze zic…
Moedervlekken, wat zijn het?Elk mens heeft wel een aantal moedervlekken, gemiddeld heeft men er zelfs zo'n 25. Een moedervlek is in principe onschul…
Zonnebrand en zomersproeten; in de zon zonder te verbrandenZonnebrand en zomersproeten; in de zon zonder te verbrandenZonlicht bevordert de aanmaak van vitamine D en zorgt ervoor dat uw huid melanine produceert. Teveel zonlicht kan uw hui…
De zeven schoonhedenDe zeven schoonhedenDe zeven schoonheden zijn uiterlijke kenmerken van het gezicht. Wanneer iemand een of meerdere van deze kenmerken heeft,…

Reageer op het artikel "Hoe thuis sproeten verwijderen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 10-01-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!