InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: dameskapsels van kort tot lang

Beauty: dameskapsels van kort tot lang

Beauty: dameskapsels van kort tot lang Zijn kapsels vaak onderhevig aan mode en als het korte haar net geweest is en we mee willen doen, is lang haar niet even iets om te doen. Goed voor de verkoop misschien, want er zal zeker een groep aan de extensions gaan. Maar de haartrends zijn inmiddels meer op allerlei lengtes bepaald en de kleuren zijn ook divers.

Lang of kort

Dit heeft enerzijds te maken met wat je huidige lengte is, wat gewenst is en wat bij het gezicht past. Maar de meisjesachtige pony komt in zowel lange als korte kapsels veelvuldig terug.

Kort

De korte coupes zijn strakke pageachtige kapsels met de haren dicht tegen het gezicht gewerkt. De tegenhanger is het in lagen geknipte korte kapsel (max. tot halverwege de hals) wat juist heel speels eventueel met krullen ingezet naar buiten geföhnd.

Lang

De lange haren zijn onderaan in lagen geknipt en de ideale lengte is net even voorbij de bh band. Ook kunnen de zijkanten enigszins in lagen geknipt zijn en dat maakt het rechte haar wat speelser. Heeft het haar slag of zelfs krullen dan is het modelleren geblazen. Zacht en natuurlijk vallende krullen is de trend. Handig, want het kan dus ook heel eenvoudig opgestoken worden tijdens een dagje strand.

Van blond tot diepbruin

Voerde blond in verschillende tinten in de maanden van de zon vaak de boventoon, inmiddels lopen de trendkleuren van blond tot diepbruin. De nuancering zit in de verschillende blond- of bruintinten in een kapsel verwerkt.

Blondtinten

De blondtinten bevatten parelmoer en 3 tot 4 kleuren blond in een coupe is niets vreemds meer. De eigen kleur haar krijgt onder invloed van de zon ook verschillende kleuren en dat wil men op deze manier nabootsen. Daar past parelmoer niet helemaal bij, maar als het subtiel wordt aangebracht, is het meer de glans die het doet dan wat parelmoer normaal voor effect heeft. Combineer het met enkele lowlights in iets minder lichtblonde tinten en je gaat de natuurlijke blonde coupe een heel eind achterna.

Bruintinten

De bruintinten zijn diep en warm van kleur, maar ook bruin haar krijgt qua kleur nuancering onder invloed van de zon en dus worden er ook highlights in het bruine haar gezet. Enerzijds kan dit tot een iets lichtere kleur bruin leiden, maar het kan ook naar mahoniekleur leiden. Dit is heel persoonlijk. Naast de highlights kan ook de hele bovenlaag een lichtere nuancering krijgen.

Algemeen

Natuurlijk staat of valt een kapsel en de kleur bij de vorm van het gezicht en kleur van de huid. Een mooi kapsel kan een gezicht accentueren, maar ook even hard onderuit halen. Bij een radicale verandering is een goed advies erg belangrijk.
Bedenk dat een andere kleur ook kan betekenen dat de make-up aangepast moet worden. Niet iedereen zit daar vervolgens op te wachten. Er zijn steeds meer haarsalons die kleuradvies geven en als de salon dit doet, maak er dan gebruik van. Dit helpt bij de kleur voor het haar, maak kan ook helpen bij de kleurkeuze voor kleding.

Tenslotte is de verzorging in de zomermaanden extra als het gaat om de zon. De hele dag in de zon zonder beschermer is een ramp voor het haar. Bescherm het altijd met een speciaal product tegen de zon. Deze middelen leggen een beschermlaag over het haar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Clip-in HaarextensionsClip-in extensions zijn haarextensions die je vast maakt door middel van kleine clipjes die op matten haar bevestigd zij…
Hairextensions: Soorten, voordelen en prijs van extensionsIs je haar veel te kort en wil het maar niet groeien? Wil je haar maar niet goed zitten, omdat er te weinig volume in zi…
Zilvershampoo, hoe werkt het?Zilvershampoo, hoe werkt het?Zilvershampoo wordt gebruikt voor blond geverfd haar wat geel of oranje is uitgevallen, of voor grijs haar. Het komt nog…
Haarverlenging: waxextensionsVeel vrouwen dromen van mooi en lang haar. Er zijn verschillende methodes om dit te bereiken. De meest populaire is waxe…
Flip in Hair, 100% veilige hairextensionsOntdek de Flip-in hairextensions. Krijg prachtig lang en vol haar met deze mooie extensions. Je brengt ze binnen 1 minuu…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: dameskapsels van kort tot lang"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 24-04-2009
Subrubriek: Beauty
Special: Lichaamshaar
Schrijf mee!