InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier!

Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier!

Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier! Modellen in glossy magazines lijken perfect. Dat komt echter vooral door een goede make-up en een goed werkend photoshop programma op de computer. Zelf nog mooier worden dan je al bent is niet zo moeilijk, want de beste tips om je op te maken zijn eigenlijk heel erg simpel. Jij kunt er zelf ook uitzien als een model: Met deze eenvoudige maar echt goede make-up tips ben je binnen tien minuten klaar voor die spannende avond buiten de deur! Lees hier hoe je jezelf goed en simpel kunt opmaken!

Wat zijn de beste make-up tips?

In dit artikel gaan we eerst in op wat je echt nodig hebt om aan de slag te gaan. Je hebt echt een aantal basics aan materialen nodig om verder te kunnen. Daarna worden tips gegeven over hoe jij je gemakkelijk, snel en mooi kunt opmaken.

Wat heb je nodig om te kunnen beginnen?

  • Fond de teint/ foundation (één tint lichter dan je huid of dezelfde tint)
  • Make-up sponsje, tissues, een blusher kwast en wattenstaafjes
  • Camouflage/ concealer (in dezelfde tint als de fond de teint) en poeder
  • Blusher
  • Oogpotlood (minimaal twee: één witte en één gekleurde)
  • Mascara
  • Lippotlood (niet te donker; liefst één tint donkerder dan de gloss of lipstick)
  • Lipstick of lipgloss
  • Wenkbrauwpotlood (zo dicht mogelijk bij de kleur van je wenkbrauwen)
  • Eyeliner

Het aanbrengen van de make-up in stappen

Fond de teint, concealer en poeder

Breng de fond de teint ofwel foundation eerst in stipjes op het gezicht aan. Smeer het dan in lange halen uit over het gehele gezicht met het make-up sponsje. Zorg ervoor dat je ook goed uitsmeert over de kaaklijn en neus en dat je ook de oorlelletjes meeneemt, zodat je straks niet de grens van de make-up kunt zien en eruit ziet als een indiaan.

Breng nu op donkere kringen onder de ogen en op rode vlekjes, couperose of pukkeltjes een klein beetje concealer aan (met de vinger). Werk dit vervolgens per plekje goed uit.

Poeder nu het gehele gezicht luchtig af.

Lippotlood en lipstick/ lipgloss

Breng het lippotlood als volgt op: Vanaf het midden van de rand van de bovenlip naar beide buitenkanten toe. Volg goed de vorm van de arcadeboog en teken nooit buiten de liplijn. Hetzelfde geldt voor de onderlip maar hier is het aanbrengen iets gemakkelijker.

Breng nu de lipstick op dezelfde manier op: Begin bovenaan in het midden en werk voorzichtig naar de mondhoeken toe. Kleur de onderlip in binnen de lijn van de lipliner. Hap nu het teveel aan lipstick af met een tissue.

Wanneer je gebruikt maakt van lipgloss, kies je voor een natuurlijk effect. Lipgloss is eenvoudig op te brengen: Breng het ruim op en knijp daarna je lippen op elkaar; eventueel kun je het een beetje rond vegen met de vingers. Zit altijd goed.

Oogpotlood, wenkbrauwpotlood en mascara

Kleur met het witte oogpotlood het binnenste zichtbare randje aan de onderkant van je oog in. Dit geeft je een frisse blik en je ogen zien er nooit rood uit.

Trek nu langs de bovenkant van het oog (vanuit het midden) een lijntje met de eyeliner naar de buitenste ooghoek toe. Kijk hoe dit staat. Werk wanneer nodig nog iets naar de neus toe.

Trek nu vanuit het midden onder je oog een lijntje met het gekleurde oogpotlood (vanuit het midden) naar de buitenste ooghoek toe. Zelfde proces: Kijk hoe dit staat en werk wanneer je dat mooier zou staan het lijntje iets uit naar de neus toe. Het is mooier om de lijntjes niet helemaal door te trekken, dit maakt je ogen groter en meer open.

Gebruik nu de mascara, beginnende bij de bovenste wimpers. Houd de ogen half geloken en verf in halen de onderste kant van de wimpers van binnen naar buiten toe. Laat goed drogen en probeer niet te snel te knipperen. Gebruik wattenstaafjes (beetje natmaken) om mascara die op de verkeerde plek belandt voorzichtig weg te halen.

Gebruik nu het wenkbrauwpotlood om voorzichtig te doen alsof je wat haartjes tekent in de wenkbrauw zelf. Werk van binnen naar buiten en gebruik maar weinig. Het enige wat je wilt is de wenkbrauwen iets accentueren. Je wilt er geen donkere, dikke streep van maken.

Last but not least: Blusher

Lach naar de spiegel en doop de kwast luchtig in de blusher. Breng nu in één snelle luchtige beweging de blusher aan van je koon (wat nu uitsteekt op je wang door het lachen) mee met de richting van je jukbeen schuin naar boven naar de zijkant van je gezicht toe. Herhaal hetzelfde voor de andere wang.

Kijk nu in de spiegel: Ben jij dat? Wat ben je ontzettend mooi zeg.... Veel plezier vanavond!
Gerelateerde artikelen
Mix je beautyspullenMix je beautyspullenDe naam zegt het al: lipstick is voor je lippen en oogschaduw voor je ogen. Maar laten we dat juist even vergeten. Veel…
Make-up tips voor een mooie lookMake-up tips voor een mooie lookSlecht aangebrachte of onnatuurlijk ogende make-up maakt je gezicht niet mooier en dat is toch wel de bedoeling van make…
10 tips voor shocking lips10 tips voor shocking lipsVoor welke make-up je ook gaat. Je lippen en ogen zijn een van de belangrijkste elementen in je gezicht! Daarom hier de…
Cosmetica: hoe lang is make-up, creme en parfum houdbaar?Cosmetica: hoe lang is make-up, creme en parfum houdbaar?Ook je mascara, parfum en dagcrème hebben een houdbaarheidsdatum, maar dat staat niet altijd op de verpakking. Cosmetica…
Ouder lijken door middel van make-upOuder lijken door middel van make-upIn tijdschriften, op websites, in televisieprogramma’s.. Overal wordt gesproken over tips en trucs hoe je er met behulp…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier!"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 03-02-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!