InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Een haarstyler kopen

Een haarstyler kopen

Een haarstyler kopen Om je haar echt in model te brengen of speciaal te stylen, kun je gebruik maken van een haarstyler. Er zijn naast de gewone föhn ofwel haardroger diverse soorten en uitvoeringen haarstylers verkrijgbaar. Het is handig om als voorbereiding op het kopen van de voor jou meest geschikte haarstyler eerst meer informatie te hebben.

Soorten haarstylers

Een föhn ofwel haardroger is overigens ook een soort haarstyler, maar met name bedoeld om je haar te drogen en eventueel je kapsel wat te fixeren. Wil je dus je haar op een speciale manier stylen of een bepaald kapsel creëren, dan moet je een ander model hairstyler gebruiken. Er zijn behalve de föhn nog meer soorten haarstylers, zoals:
  • De stijltang ofwel straightener waarmee je je haar steil, glad en glanzend kunt maken en tevens kunt ontkroezen. De straightener is daartoe voorzien van een verwarmingselement en is uitgerust met gladde keramische platen met een teflonlaag. Je doet een pluk haar tussen de platen en door er met de straightener overheen te glijden wordt je haar dus zacht en steil. Ook zijn er straighteners met titanium platen, die overigens veel duurder zijn. Soms kun je de gladde platen vervangen door golvende platen zodat je met hetzelfde apparaat een golfjeskapsel kunt creëren.
  • Een krultang kun je gebruiken om je haar te laten krullen of golven.
  • Een multifunctionele haarstyler, ook wel multistyler genoemd, combineert meerdere stylingmethoden in een enkel apparaat. Zo zijn er multistylers waarmee je kunt drogen, straightenen en krullen. Vaak zijn deze multistylers voorzien van een warmte-, lucht en stoomfunctie.

Aandachtspunten bij het kopen van een haarstyler

Wanneer je een haarstyler wilt kopen, dan moet je een keuze maken uit het grote aanbod. De volgende aandachtspunten kunnen je helpen je keuze beter te maken:
  • De meeste haarstylers moeten eerst opwarmen. Let er op hoe lang deze opwarmtijd is, want dat varieert per apparaat en misschien vind jij het belangrijk dat deze opwarmtijd heel kort is. Er zijn ook haarstylers die een speciale functie voor snel opwarmen hebben.
  • Haarstylers zijn met en zonder snoer verkrijgbaar. Een oplaadbare haarstyler zonder snoer geeft je meer flexibiliteit in het gebruik en je hoeft je haar niet te stylen in de buurt van een stopcontact. Kies je voor een model met snoer, let er dan op dat dit lang genoeg is. Daarnaast beschikken de betere en duurdere haarstylers meestal over een tuimelsnoer ofwel meedraaiend snoer, zodat het snoer zich niet helemaal opkrult.
  • Niet alle haarstylers zijn voorzien van de mogelijkheid om de temperatuur in te stellen. Het is echter wel handig wanneer je kunt kiezen uit enkele temperaturen, want dan kun je de temperatuur afstemmen op je haartype, nat of droog haar en op de mate van gewenste fixatie van je kapsel.
  • Het is handig wanneer een haarstyler over een verklikkerlampje beschikt dat aangeeft of hij aan of uit is, want zo kun je hem nooit per ongeluk aan laten staan.
  • Een zogenaamde multistyler is ideaal voor mensen die vaak een ander kapsel stylen, maar wanneer je zeker weet dat je je haar nooit zal straightenen of juist nooit zult krullen, dan is het handiger en goedkoper om gewoon die styler te kopen die de functie heeft die jij zult gebruiken.
  • Bij een krultang is het handig wanneer de borstel over intrekbare borstelpennen beschikt. Zodra de borstel vast komt te zitten, kun je deze snel en gemakkelijk lostrekken zonder schade aan je haar toe te brengen.

Extra mogelijkheden van een haarstyler

Buiten de hier al genoemde standaard eigenschappen waarover een haarstyler kan beschikken zijn er ook haarstylers met meerdere mogelijkheden. Bekijk voor je zelf of deze voor jou belangrijk zijn en bedenk je dat aan extra opties normaliter ook een prijskaartje hangt.
  • Koudelucht stand om beschadiging van het haar te voorkomen.
  • Voltageschakelaar voor op reis.
  • Automatische afslag wanneer je de haarstyler een aantal minuten niet meer gebruikt hebt.
  • Mogelijkheid om de temperatuur in te stellen.
  • Functie om extra snel op te warmen.
  • Een snoer dat meedraait zodat het niet verward raakt.
  • Functie om statisch haar te voorkomen, ook wel ionische functie genoemd.

Accessoires voor bij een haarstyler

Bij een haarstyler kunnen diverse accessoires worden gebruikt en soms wordt een aantal accessoires direct bij de haarstyler geleverd. Realiseer je wel dat je hier ook voor betaalt en dat een haarstyler met accessoires duurder is dan een zogenaamde kale variant. Vraag je af of je bepaalde accessoires nodig hebt. Mogelijke accessoires zijn:
  • Een reisetui.
  • Kammen of borstels.
  • Extra opzetstukken.
  • Extra opzetborstels.
  • Extra blaasmonden.
  • Een boekje of dvd met instructies en voorbeelden.
  • Krulspelden.
  • Stylingproducten om je haar mee te beschermen tijdens het stylen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Je haar stylen, hoe doe je dat?Je haar stylen, hoe doe je dat?Haar stylen, ook wel geschreven als 'stijlen', zien we momenteel heel erg veel. Steil haar, extra stijl gemaakt met een…
Mooi haar met de stijltang en de krultangMooi haar met de stijltang en de krultangJe hebt halflang tot lang haar en wil variatie brengen in je kapsel, de stijltang en de krultang geven je mogelijkheden…
Een föhn ofwel haardroger kopenEen föhn ofwel haardroger kopenMet een föhn, ook wel haardroger genoemd, kun je je haar na het wassen snel drogen. Ook is de föhn geschikt om je kapsel…
De Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler is een soort stijltang waar uw haar uitermate mee glad gestyled kan worden. Haar glad stylen is erg in. De I…
Krullend haar opstekenEr zijn vrouwen die het leuk vinden om een mooie outfit uit te zoeken voor een feestje. Ook wordt er door deze vrouwen n…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Een haarstyler kopen"

Infoteur: Annika_schrijft
Laatste update: 11-05-2017
Subrubriek: Beauty
Special: Persoonlijke verzorging
Schrijf mee!