InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Mooi gevormde wenkbrauwen

Beauty: Mooi gevormde wenkbrauwen

Beauty: Mooi gevormde wenkbrauwen Wenkbrauwen bepalen een flink deel van je gezicht en toch besteden we er relatief weinig aandacht aan. Soms zijn vrouwen prachtig opgemaakt en is er veel aandacht aan gespendeerd, maar is er niet eens een kammetje door grote ruwe wenkbrauwen gehaald. Tijd om daar iets aan te doen!

Vorm

De vorm van de wenkbrauwen is sterk bepalend voor de uitdrukking op je gezicht. De een heeft van nature nu eenmaal vollere wenkbrauwen dan de ander of er is in de jeugd iets te veel “geplukt” om nu nog volle wenkbrauwen te hebben. Nu zijn er allerlei methodes om toch weer die mooi gevormde wenkbrauwen te hebben, maar de vorm is en blijft bepalend.

Open blik

De open blik, die iedereen zo graag heeft en je een fris en uitgerust uiterlijk geeft, is te creëren met een kunstmatige ingreep als een plastische operatie. Maar het hoeft niet altijd zo drastisch te gebeuren, want de vrouw die nauwelijks nog haartjes heeft, tekent deze en dan kan je de vorm aanpassen naar wens.

Tekening

De tekening van de wenkbrauwen, vanuit een natuurlijke lijn op het gezicht, teken je als volgt. Bepaal het begin- en het eindpunt. Leg hiervoor een potlood in een rechte lijn langs de binnenkant van je neus naar de binnenkant van je oog. Op het punt waar het potlood je wenkbrauw raakt zet je een kleine markering, het beginpunt dus. De buitenkant bepaal je door een potlood van je neusvleugel langs de buitenkant van je oog te leggen. Op het punt waar het potlood de buitenkant van je wenkbrauw raakt zet je ook weer een kleine markering, het eindpunt dus. Het hoogste punt van de boog herken je door in een spiegel exact recht vooruit te kijken. Het gedeelte waar je iris zit is het hoogste punt.

Materiaal

Neem een niet te hard en niet te zacht oogpotlood, bij voorkeur voor blondines in een kleur die iets donkerder is dan je hoofdhaar. Voor de brunette kan een tint lichter prima, om te voorkomen dat je een harde blik krijgt. Breng nu met het potlood kleine scherpe streepjes aan alsof het haartjes zijn. Je kunt het potlood iets vervagen met wat speciale poeder voor de wenkbrauwen of een wattenstaafje, maar laat het wel gewoon op haartjes lijken.

Om die open blik te krijgen kan je de lijn iets “positiever” laten verlopen dan de natuurlijk lijn. Maar voorkom een niet bij het gezicht passende wenkbrauw lijn.

Bijkleuren

Wel voldoende haar maar ben je niet helemaal tevreden over de kleur of tref je al wat grijze haartjes aan? Ontdoe dan een mascararoller van de meeste mascara (in de juiste kleur uiteraard) en zet de haartjes hiermee aan. Omdat toch heel veel vrouwen zwarte mascara gebruiken, moet je alleen de wenkbrauwen zwart maken als dit ook past bij je gezicht. De donkere wenkbrauwen kunnen anders te zwaar op je gezicht overkomen.

Weghalen

Heb je wel een volle bos dan hoe je alleen maar de ideale lijn aan te houden en wat weg te halen. Veel vrouwen vinden het weghalen vervelend, maar geen of weinig wenkbrauw haar hebben is veel lastiger. Haal nooit aan de bovenkant van de wenkbrauw weg, maar alleen de onderkant en ga voorzichtig te werk. Eerst de losgroeiende haartjes en bekijk dan de vorm opnieuw. Heb je wenkbrauwen die lijken op die van Brooke Shields dan moet er natuurlijk wat meer weggehaald worden om de borstels in toom te houden.

Heb je voldoende weggehaald, maar nemen ze niet helemaal de gewenste vorm aan, dan is er nog kleurloze wenkbrauw fixer. Het ziet eruit als een blanco mascararoller en plakt als een haarspray de wenkbrauwen meer tegen de huid. Herome heeft bijvoorbeeld een goede, die de wenkbrauwen niet onnatuurlijk maakt. Maar gewone haarlak op een wenkbrauwborsteltje wil ook nog wel eens helpen.

Permanent

Permanente oplossingen zijn er natuurlijk ook. Dat wil zeggen dat je wenkbrauwen door een professional getatoeëerd krijgt. Dit is niet voor eeuwig, maar ben je wel voor enkele jaren onder de pannen. Echt haar laten implanteren kan tegenwoordig ook. Ze halen dan haar van je hoofd en plaatsen dat, net als met haartransplantaties voor kalende mannen, op de plaats van de wenkbrauwen. Beetje vreemd is misschien dat dit wel haar is wat door blijft groeien en dus - zoals hoofdhaar – geknipt moet worden.

Tot slot

Genoeg mogelijkheden om die vreemde lijntjes boven je ogen mooi te krijgen. Functioneel zijn de getekende versies niet echt meer, maar verfraaien het gezicht wel.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je ogen maquilleren in 6 stappenHoe ga je best te werk bij het maquilleren van je ogen... Begin je met de mascara en het potlood? Of zijn er betere mani…
Beauty: make up trend voor het voorjaarBeauty: make up trend voor het voorjaarOok in het najaar en de winter zijn de cosmeticahuizen al weer volop met de trends voor het voorjaar bezig. Alleen al he…
Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier!Make-up tips: Zo wordt jij nog mooier!Modellen in glossy magazines lijken perfect. Dat komt echter vooral door een goede make-up en een goed werkend photoshop…
Mooie make-up, aanbrengen en materialenMooie make-up, aanbrengen en materialenEen mooie make-up is niet moeilijk zolang u de juiste materialen gebruikt en hygiënisch werkt. In dit artikel vindt u on…
Welke make-up past bij je ogen?Welke make-up past bij je ogen?Als je de goede kleur en vorm oogschaduw gebruikt laat het je ogen veel beter uitkomen. En het maakt de kleur en vorm va…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Mooi gevormde wenkbrauwen"

Reactie

Maria, 02-10-2010 15:05 #1
Functioneel zijn ze wel. Transpiratie (tijdens het sporten) loopt niet in de ogen. Ik heb zelf mooi gevormde die met een weinig haargel of zelfs crème voor het gezicht en een borstel makkelijk in vorm zijn te brengen.

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 19-08-2010
Subrubriek: Beauty
Special: Lichaamshaar
Reacties: 1
Schrijf mee!