InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Forever young

Beauty: Forever young

Beauty: Forever young Forever young, zegt het liedje en het klinkt voor menigeen dan ook erg aantrekkelijk. Met de botox en plastisch chirurgie komt het steeds dichterbij, althans als het om de buitenkant gaat. Maar er zijn tegenwoordig meer mogelijkheden die een langere periode van schoonheid aan de buitenkant kunnen bewerkstelligen.

Slikken

Het lijkt met de artsen die niet direct voor het snijden gaan, aan te komen op het slikken van pillen. Enkele vitaminen waarvan we al lang weten dat deze goed zijn voor onze huid.
  • Vitamine A
  • Vitamine B-complex
  • B-caroteen
  • Vitamine C
  • Vitamine E
  • Ijzer
  • Zink
  • En vergeet de omega vetzuren niet

Maar naast de tabletten die bij de drogisterij te koop zijn, wordt er steeds meer gekeken naar de combinatie in de anti-aging-formules. Met name vrouwen in de overgang (de basis wordt gevormd door het feit dat er hormonen ontbreken) kunnen een drogere huid krijgen en wat dunner haar. Als je de vitaminen combineert die hierop in werken kan je inderdaad een duidelijke verbetering krijgen. Niet vreemd dus, dat er al verschillende cosmetica merken op zijn ingesprongen.

In de Verenigde Staten is het al vanaf begin jaren 90 bezig en inmiddels een enorme markt, maar of dat in Nederland gaat gebeuren valt nog te bezien.

Gezonde leefstijl

Als je een gezonde leefstijl* hebt en je neemt de juiste voeding tot je, kom je ook een heel eind. Wel is het zo dat een dergelijk tablet net dat beetje extra voor je kan doen. Het is bij lange na niet zo rigoureus als het spuiten en de operaties.

Na een stevig ziekteproces of lang aanhoudende allergieën kan ook de jonge huid in kwaliteit zijn afgenomen. Naast een gezonde leefstijl kan dan ook een extra tablet net even dat beetje meer betekenen.

Niet alles is aangetoond werkbaar, maar zeker in het overgangsproces van de vrouw zijn er wel resultaten bekend waar de structuur van de huid en het haar beduidend beter is geworden na het slikken van deze tabletten. Je moet ze dan wel enkele maanden slikken, voor het eerst resultaat te zien is en sommige tabletten moet je je leven blijven slikken. Maar dat doe je met vitaminetabletten uit de drogisterij ook vaak.

* De gezonde leefstijl kenmerkt zich door gezonde voeding, niet te veel koolhydraten en matig met vet. Vet zoveel mogelijk de goede vetten tot je nemen en met het eten luisteren naar je lichaam (honger is eten en vol is vol). Verder is voldoende bewegen van belang. De minimale norm staat op dagelijks een half uur matig intensief, maar doe enkele keren per week ook iets meer. Te denken valt aan een stukje hardlopen, fietsen, zwemmen of wandelen. Zo maak je ook je hoofd nog leeg, want een gezonde leefstijl is ook de balans tussen werk en privé. Je hoofd even leeg maken en ontdoen van de hectiek van de dag, behoort tot het totaalplaatje.

Kosten

De cosmeticamerken doen natuurlijk nogal wat research, dat geld moet ook enig moment weer terugkomen en dat maakt de tabletten veelal erg duur (variërend van 35,- tot 125,- voor een maand). Maar als je de betere niet synthetische vitaminetabletten koopt (bijvoorbeeld bij het reformhuis) dan kosten deze ook veel geld. Zijn het bij lange na niet de kosten van cosmetische verbeteringen in de kliniek en dit werkt ook nog eens van binnen uit.

Tot slot

Of het in Nederland dat gaat doen wat het bijvoorbeeld in de VS doet is nog maar de vraag, maar er zit wel een basis in die je niet schaden en via de binnenkant wel dat aan de buitenkant kunnen bieden, wat zonder veel moeite prettig werkt. Het zijn geen wonderpillen, maar combineren met een gezonde leefstijl en het kan je wel helpen in het proces tegen ouder worden. Met dat laatste is overigens niets mis, de een kiest er dus bewust wel voor en de ander bewust niet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Cosmetische chirurgieTegenwoordig zijn er zo veel manieren om er jonger uit te komen zien. Maar welke manieren zijn er allemaal?
Anti aging tips die werken, hoe blijf je mooi?Anti aging tips die werken, hoe blijf je mooi?Wie wil er nou niet zo lang mogelijk mooi blijven? Stress is een van de grootste boosdoener die ons er volkomen uitgeblu…
Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Huidveroudering is niet te voorkomen, wel te vertragen. Begin daarom vroeg met smeren en let op waar je je huid aan bloo…
Wat is een Derma Roller en wat doet het?Misschien heeft u er wel eens van gehoord. De Derma roller is een klein instrument met 540 ultra dunne naaldjes van vers…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Forever young"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 18-09-2010
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!