InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Nieuwe cosmetische technieken

Beauty: Nieuwe cosmetische technieken

Beauty: Nieuwe cosmetische technieken Het is booming business, de cosmetische en plastische chirurgie. Men wil jonger blijven en hoewel dit met de geest prima kan, ga je aan het lichaam enig moment toch zien dat dit niet meer zo jong is. De mens zit zo in elkaar dat deze altijd nieuwe wegen zal vinden om dit te omzeilen.

Veranderingen in de markt

Toch zie je steeds meer mensen die niet direct naar de facelifts grijpen, maar andere vormen zoeken die minder ingrijpend zijn en toch tot het wenselijk resultaat komen.

Deze minder ingrijpende middelen, zijn niet permanent, maar bijvoorbeeld eens per half jaar naar een kliniek om het “bij te laten werken” vind men net zoiets als eens per half jaar naar de tandarts.

Mogelijkheden

Uitgaande van het gegeven dat de huid enig moment een stuk elasticiteit en volume verliest, wil dat over het algemeen zeggen dat lijnen in het gezicht strakker worden en de huid als het ware gaat “hangen”.

Botox

Botox wordt al een tijdje gebruikt en we zijn allemaal bekend met de bekende mensen die de lippen tot enorme proporties op hebben laten blazen of de jeugdig ogende jukbeenderen “op laten duwen” tot immense proporties. Maar als je botox goed toe laat passen, dan kan het prima functioneren om de verminderde elasticiteit en het volume op te vangen.

Fillers

De filler is prima om rimpels bij de ogen of lippen glad te maken, maar ook een holle ruimte naar aanleiding van bijvoorbeeld een litteken of andere afwijking in het gezicht weg te werken.
Er zijn verschillende soorten fillers zoals:
  • hydrate
  • ultra smile
  • voluma
  • sculptra
Deze hebben allemaal een specifiek doel in het gezicht, zoals deze namen zeggen.
Alle fillers bevatten lidocaine, wat de pijn van het inspuiten beduidend laat teruglopen.

De sculptra werkt wat anders dan de andere, het is polymelkzuur, wat de aanmaak van het eigen collageen stimuleert. Dit werkt tot zo’n 2 jaar.

Babybotox

Relatief nieuw is de babybotox, niet wezenlijk anders dan gewone botox, maar om de eigen expressie te behouden, wordt er beduidend minder in gespoten. Het natuurlijke van het gezicht, het beweeglijke in het gezicht als je praat, lacht of verwonderd bent, blijft zo behouden.

Biostimulatie

Ook wel Vampire fillers of Dracula Therapie genoemd. Het klinkt niet echt uitnodigend, maar wat er gedaan wordt is dat het eigen bloed wordt gebruikt om de huid te verjongen. Een arts neemt wat bloed af en centrifugeert dit op een speciaal apparaat. Het serum met bloedplaatjes wat er uit voorkomt is erg rijk aan groeifactoren. Het serum wordt vervolgens weer teruggeplaatst in het gezicht. Dit gebeurt in de vorm van kleine injecties in het gezicht. Wat er vervolgens gebeurt, is dat het serum een positieve werkingheeft op de aanmaak van elastine en collageen heeft. De huid verjongt zichzelf op deze wijze.

MTS roller

Het betreft een apparaat net micronaalden die over de huid worden gerold. De naalden perforeren als het ware de huid. De huid wordt nu aangezet tot heling en stimuleert daarmee weer de aanmaak van collageen en elastine.

Sculpting lasers

Laser- en radiofrequentie op de huid verwarmen de dieperliggende huidlagen. Hierdoor worden de cellen gestimuleerd om zodoende het verstevigde collageen aan te maken.
Hoewel het anders lijkt, kan de behandeling wel pijnlijk zijn.

Tot slot

En zo komen er steeds weer nieuwe manieren bij om de huid zijn jeugdigheid te laten behouden zonder meteen naar de facelift te grijpen. Hoewel er door sommige mensen nogal in extreme mate over wordt gesproken, is het aan een ieder om hier zelf keuzes in te maken. Of het nu gaat om het wegwerken van een litteken of dat de lijntjes rondom de lippen je niet meer aanstaan. Iedereen heeft zo een eigen beeld van hoe hij/zij eruit zou willen/moeten zien. Deze minder drastische middelen kunnen daar een positieve bijdrage in hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Joods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieJoods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieWanneer we spreken over plastische chirurgie bedoelen we dat weefseldefecten hersteld worden voor zowel de vorm als de f…
Duurste cosmetische operatiesDuurste cosmetische operatiesPlastische chirurgie en cosmetische operaties zijn een medische specialisatie om uit esthetisch of functioneel oogpunt u…
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Plastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie. Maar al te snel denk je aan facelift en borstvergroting. Maar plastische chirurgie is veel meer da…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…

Reageer op het artikel "Beauty: Nieuwe cosmetische technieken"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 09-10-2010
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!