InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rokjesdag ... en mooie blote benen

Rokjesdag ... en mooie blote benen

Rokjesdag ... en mooie blote benen Rokjesdag is de dag dat meisjes voor het eerst weer met de blote benen én het rokje aan naar buiten mogen. Daar worden blijkbaar nogal veel mannen vrolijk van, want toen wijlen Martin Bril er ruchtbaarheid aan gaf, baarde het genoeg opzien. Spreekt voor zich dat ook de vrouw graag de panty’s achterwege laat en de blote benen door de zon laat verwarmen … en op een gezonde manier een beetje laat verkleuren.

Om te beginnen…

Als je met blote benen en een rokje aan naar buiten wil, en het lenteweer moet het dan wel toelaten, is het goed even de benen te controleren op ongewenste haar groei, putjes of pukkels en de kleur van de benen.

Kleur

De kleur van de benen zal over het algemeen niet erg bruin zijn, tenzij je natuurlijk in de koude maanden gebruik hebt gemaakt van de zonnebank of elders op deze aarde de zon al gezien hebt. Maar hoe kan je verantwoordt de zon in en toch niet al te wit tevoorschijn komen? Heel simpel, neem een bruin zonder zon met een zonnefactor erin. Er zijn inmiddels meerdere merken die een bruiner hebben die ook nog beschermt. Op deze manier kan je zonder al te witte melkflessen met een kort rokje de deur uit en zijn de benen toch beschermd. Let er bij iedere beschermer wel op dat deze maar een beperkte levensduur heeft als het gaat om het beschermen tegen de zon. Een flesje zonnebrand in de tas, voor het geval je benen de hele dag in de zon zijn, is geen overbodige luxe. Neem zeker in de lentezon een sterk beschermende factor (minimaal factor 20).

Putjes en pukkels

Als je echt putjes in de dijen hebt, dan krijg je die niet zomaar weg. Maar maak een begin met de juiste crème en rol de huid (er zijn speciale rollers die de huid min of meer masseren). Bijvoorbeeld Biotherm heeft een goede in de lijn zitten. Geheel afdoende is het niet, maar het helpt wel. Wil je echt van de putjes af, raadpleeg dan een kliniek. Dit kan echter wel een dure aangelegenheid worden en moet je blijven onderhouden. Maar je maakt de benen al een stuk mooier als je met een stevige scrub aan de slag gaat, bovendien is het goed voor de doorbloeding van de huid. Neem een scrub met olie erin verwerkt, die zorgt er voor dat de huid mooi zacht en soepel blijft en voelt wel zo prettig aan. De scrub neemt de dode huidcellen weg en andere oneffenheden. Als je de huid daarna insmeert met een goede crème (met zonnefilter), dan wordt de substantie ten eerste veel beter opgenomen en daarnaast gaat je huid zijdezacht glimmen.

Als je van plan bent de haren op de benen weg te halen is het goed één of twee dagen na het ontharen te scrubben. Dit is beter voor de haargroei.

Bron: Greyerbaby, PixabayBron: Greyerbaby, Pixabay
Ontharen
Ontharen kan op vele manieren en kies voor de manier die je het prettigst vindt. Let er wel op dat als je met blote benen gaat lopen, je niet net voor een ontharingsritueel staat – en er dus haren van enkele minimeters te zien zijn – of je het net achter de rug hebt en je benen nog rood van de behandeling zijn. Permanent ontharen met IPL behandelingen kan ook, maar begin dan tijdig met de behandeling. Je zit snel op 6 tot 8 behandelingen om het afdoende te hebben en er moeten iedere keer 6 weken tussen zitten.

Natuurlijk is het scheerapparaat altijd gereed voor gebruik en laat geen gekke kleurtjes of haartjes achter. Alleen moet je dit wel enkele keren per week doen om mooie toonbare benen te houden. Smeer ook na het scheren de benen goed in met een crème met zonnefilter.

Bewegen

Natuurlijk worden je benen ook mooier als je er genoeg mee beweegt. Een hardloopster, voetbalster of tennisster zal je altijd aan de kuiten kunnen herkennen. Een been met genoeg vet, maar wat er verder gespierd uitzien is nu eenmaal fraaier om naar te kijken. En een perfecte oefening voor de beenspieren is natuurlijk het fietsen. Daarvoor hoef je niet per se wielrenster te zijn, een dagelijkse fietsroute naar werk (van enkele kilometers) en terug kan ook al wonderen doen.

Je kunt zelf ook met kleine massages en oefeningen aan de slag om de benen optimaal voor de lente en zomer te krijgen.
  • Ga op de rug liggen en trek de benen en heupen op en maak fietsbewegingen in de lucht
  • Zet de benen en voeten goed dicht tegen elkaar en breng met gestrekte benen de handen naar de voeten.
  • Trek de benen beurtelings hoog op richting de romp en wissel af
  • Zet de benen achter elkaar en zak door het voorste been – wel de balans houden – en wissel van been

Doe dit soort oefeningen iedere dag zo’n 5 tot 10 minuten en het resultaat zal zichtbaar zijn.
Maar masseren kan ook. Neem wat bodylotion en maar cirkelende bewegingen van onder naar boven over het been. Maar niet te hard drukken op het been.

Tot slot

Bewegen is goed voor het lichaam en houdt het lichaam ook goed geconserveerd. Eet goed en bescherm goed en je hebt niet zo heel veel werk meer … dan een leuk rokje uit te zoeken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Mooie gladde benenMooie gladde benenDe zon begint weer te schijnen, dus de rokjes en jurkjes kunnen weer aan. Dan is het ook weer tijd om onze benen van top…
Met mooie gladde benen de zomer inMet mooie gladde benen de zomer inIn de winter kan het de meeste vrouwen niet heel veel schelen hoe hun benen eruit zien. Hun behaarde, droge, witte benen…
Natuurlijk mooi met SuikerSuiker is een ideaal ingrediënt om een gevoelige en droge huid mee te scrubben: suiker is zachter dan zout maar heeft ev…
Ontharen, (g)een kunstOntharen, (g)een kunstOntharen is iets waarmee een vrouw wekelijks, of misschien wel dagelijks bezig is. Op het eerste gezicht lijken scheren,…
Tips om langer je bruin kleurtje te behoudenTips om langer je bruin kleurtje te behoudenZonnen in ons kikkerlandje is niet altijd mogelijk. De zon schijnt niet zo heel vaak en schijnt ze dan eens, dan moet je…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Rokjesdag ... en mooie blote benen"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 09-04-2018
Subrubriek: Beauty
Special: Handen en voeten
Schrijf mee!