InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe voorkom je een 'bad hair day'

Hoe voorkom je een 'bad hair day'

Hoe voorkom je een 'bad hair day' Heb je krullend haar, dan wil je graag stijl haar. Heb je stijl haar dan wil je graag een krullenbol. Vaak zijn we dus niet tevreden met ons haar. Helaas zijn er maar weinig mensen met perfect haar. Maar je kunt iets doen om je haar zo perfect mogelijk te maken. Met deze tips krijg je weer controle over je kapsel.

Signaal

Uit onderzoek is gebleken dat je kapsel voor andere mensen een belangrijk signaal af geeft. Mensen met netjes, gezond en glanzend haar worden vaak gezien als intelligent, sociaal en vol zelfvertrouwen. Terwijl mensen die hun haar niet zo goed verzorgen worden gezien als onsympathiek en onverantwoordelijk. Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar hier uit blijkt wel hoe belangrijk het is je haar goed te verzorgen.

Wassen

Voor de meeste haarsoorten is het het beste om je haar twee keer per week te wassen. Anders wordt het snel slap en futloos.
Het beste is het om je haar op de volgende manier te wassen:
  • Maak je haar nat met lauw water
  • Verdeel een kleine hoeveelheid shampoo gelijkmatig over je haar en masseer zachtjes in
  • Spoel de shampoo er weer volledig uit. Dit duurt vaak langer dan het wassen zelf
  • Droog je haar af en breng een conditioner aan. Laat deze een paar minuten intrekken
  • Spoel de conditioner er weer goed uit
  • Wikkel je haar in een handdoek en laat het op deze manier goed handdoek-droog worden. Niet wrijven om je haar te drogen! Dit beschadigd je haar

Pluizig, krullend haar

Gebruik een haarserum speciaal voor pluizig haar. Hiermee krijgt je haar zijn structuur terug en ziet het er zachter en glansender uit. Door na het wassen met koud water te spoelen, sluiten de haarschubben zich en gaan je haren meer glanzen.

Gevoelige hoofdhuid en vet haar

Door een verhoogde talgproductie, wordt je haar sneller vet. Het beste kun je je haar wassen met een milde shampoo met menthol er in. Menthol kalmeert de hoofdhuid en daardoor ook de talgklieren. Gebruik conditionor alleen in de haarpunten.

Droog en breekbaar haar

Was droog en breekbaar haar niet elke dag. Gebruik een shampoo waar zijde-olie in zit. Dit legt een berschermlaagje over je haar. Een leave-in-conditionor maakt je haar extra zacht. Kijk ook eens naar je eetpatroon en zorg dat je veel proteïnen binnen krijgt, want deze maken je haar elastischer en sterker. Veel proteïnen zitten in: vlees, vis en noten.

Futloos en dof haar

Gebruik shampoo of verzorgingsproducten met keratine en sojaproteïnen. Deze geven het haar een natuulijke boost. Spoel je haar net als bij pluizig, krullend haar, na het wassen met koud water. Doordat de haarschubben sluiten gaat je haar meer glanzen.

Zwanger

Als je zwanger bent kan je haar onder invloed van de hormonen heel erg veranderen. De meeste vrouwen krijgen dikker en voller haar, maar sommigen kunnen ook last krijgen van haaruitval of futloosheid. Het beste is om je haar dan met een speciale 'mama' shampoo te wassen.

Borstel

Tot slot is het belangrijk om een goede en schone borstel te gebruiken. Daar wordt je haar echt mooier van. Het beste is een borstel van echte haren, zoals varkensharen. Deze zijn zacht en beschadigen je haar daardoor niet.
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Je haar in topconditie door conditionerAls je haar in topconditie is, zit het altijd zoals jij wilt en is het mooi vol, glanzend en zacht. In dit artikel lees…
De werking van shampooDe werking van shampooIn de supermarkt en bij de drogist word je doodgegooid met de vele merken shampoo's. De één belooft nog meer dan de ande…
Flip in Hair, 100% veilige hairextensionsOntdek de Flip-in hairextensions. Krijg prachtig lang en vol haar met deze mooie extensions. Je brengt ze binnen 1 minuu…
Last van droog en pluizig haar? 5 gouden tips!Last van droog en pluizig haar? 5 gouden tips!Er zijn verschillende oorzaken te noemen voor droog en (of) pluizig haar. Eén ding is zeker; niemand zit er op te wachte…
Rahua shampoo en conditioner voor meer haarvolumeRahua shampoo en conditioner voor meer haarvolumeRahua is inmiddels een geliefd haircare merk bij vele beautyliefhebbers en celebrities. Deze 100% natural haircare, gecr…

Reageer op het artikel "Hoe voorkom je een 'bad hair day'"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 20-04-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!