InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Yoga maakt je slank

Yoga maakt je slank

Yoga maakt je slank Yoga maakt je slank, lenig en sterk, het is goed voor je bloedsomloop, verbeterd je concentratie vermogen, is goed voor je organen, klieren en spieren, ontspant je lichaam en geest en zorgt er voor dat afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

Waarom Yoga

Met Yoga leer je bewust omgaan met je lichaam. Dit zal je zelfverzekerder in het leven laten staan en op die manier kun je ook je problemen beter aan. Yoga kun je altijd en overal doen en je hebt er geen dure spullen voor nodig.

Hatha Yoga

Hatha Yoga is de meest voorkomende vorm van Yoga. Het is de basisyoga die bestaat uit verschillende lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken, die er voor zorgen dat de energie in je lichaam goed blijft stromen.

Rust

Voordat je bepaald welke yogaoefeningen je gaat doen, bedenk je eerst waarom je ze wilt doen. Wil je vol energie je dag beginnen, wil je ontstressen, of wil je graag je stofwisseling verbeteren? Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat je je in een rustige omgeving bevind, maar niemand je tijdens de oefeningen kan storen. Zorg dat het lekker warm is en zet je telefoon uit. Draag comfortabele kleding, zet een rustig muziekje op en zorg voor een dikke handdoek of een matje waar je rustig op kan liggen.

Ademhaling

Je ademhaling moet lang en rustig vanuit je buik komen, om daarna pas je longen te vullen met lucht. Door lang uit te ademen, krijg je een ontspannen gevoel en verdwijnt alle oude lucht uit je longen. Merk je dat je kort en hoog in je borstgebied ademt, dan ben je waarschijnlijk gestrest. Door zo te ademen krijg je te weinig zuurstof en word je juist nog futlozer en moeier. Een goede ademhaling is erg belangrijk bij yoga en zorgt uiteindelijk voor een diepe ontspanning. Yoga kent diverse ademhalingen die allemaal een andere doelstelling hebben. Voor een volledige ademhaling zit je in de lotushouding en leg je je hand op je buik. Als je door je neus ademt, voel je hoe je buik omhoog komt, hoe daarna je flanken uitzetten en vervolgens als laatste je borst omhoog komt. Adem vervolgens heel rustig en langzaam in omgekeerde volgorde weer uit.

Voordat je begint met Yoga

  • Op blote voeten heb je een betere grip.
  • Doe geen yogaoefeningen als je net gegeten hebt.
  • Yoga werkt het best als je het regelmatig, maar niet te lang achter elkaar doet. Plan een vast tijdstip op de dag, zodat het bij je dagelijkse ritme gaat horen.
  • Doe de oefeningen altijd langzaam en met volledige aandacht.
  • Blijf letten op je ademhaling.
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Yoga maakt je slank"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 23-04-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!