InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips voor een mooie huid

Tips voor een mooie huid

Tips voor een mooie huid Wie wil het nou niet: een mooie, stralende huid. Jammer genoeg zijn er maar weinig mensen die een probleemloos huidje hebben. Zo hebben veel mensen last van een droge, vette, pukkelige of grauwe huid. Hier is te lezen hoe je jouw huid er zo mooi mogelijk uit kunt laten zien.

Zorg dat je genoeg drinkt

Het is heel belangrijk dat je genoeg drinkt, je lichaam bestaat namelijk voor een groot deel uit water. Je hebt niet alleen vocht nodig om goed te functioneren, ook zorgt het voor een gehydrateerde huid die er mooi en stralend uitziet. Daarom wordt aangeraden om minimaal 1,5 liter vocht per dag te drinken. Dit hoeft natuurlijk niet alleen maar water te zijn, maar toch is water wel het beste voor je huid en je lichaam.

Reinig je huid

Of je nou make-up gebruikt of niet, het is belangrijk dat je elke dag je gezicht reinigt. Dit kun je het beste twee keer per dag, 's ochtends en 's avonds, doen met een reinigingsproduct dat bij jouw huidtype past. Ook kun je eventueel na het reinigen nog een dag- of nachtcrème gebruiken.

Let op je voeding

Er zijn een aantal dingen die je kunt eten om je huid er mooier uit te laten zien. Zo zorgt avocado dat eventuele wondjes sneller genezen en helpt het de structuur van je huid te handhaven, gaan bosbessen de veroudering van de huid tegen en helpen zonnebloempitten tegen een droge huid. Ook is het slim om regelmatig citrusvruchten te eten. Krasjes en sneetjes in de huid worden hierdoor gerepareerd, je huid wordt gladder en het is erg goed voor de verouderde huid. Verder zijn er ook dingen die je beter niet kunt eten. Hoewel de meningen erover verdeeld zijn, kan bij sommige mensen vet eten en chocola zorgen voor pukkeltjes.

Douche slim

Wanneer je te lang en te heet douchet, kan je huid uitdrogen. Om dit te voorkomen is het dus slim om niet langer te douchen dan nodig is en te zorgen voor een niet al te hete temperatuur. Verder kun je ook af en toe een wisseldouche nemen. Je neemt dan een douche met afwisselend warm en koud water. Dit is goed voor de doorbloeding van je huid en laat je huid er dus gezond uitzien.

Pas op met de zon

Als je graag een bruin kleurtje wilt krijgen, doe dit dan veilig. Gebruik altijd een goede zonnebrandcrème en blijf niet te lang in de zon. Zorg dat je op zonnige dagen uit de zon blijft tussen twaalf en drie uur 's middags. De zon is dan veel te fel en dit zou je huid kunnen beschadigen. Als je toch rond deze tijd buiten moet zijn, smeer je dan goed in met zonnebrandcrème en draag een petje of een hoed.

Sport regelmatig

Door te bewegen raakt je huid goed doorbloed en het zorgt dus dat je huid er gezond uitziet. Doordat je zweet worden ook afvalstoffen afgevoerd. Het is slim om zo weinig mogelijk make-up te dragen wanneer je gaat sporten, zo zouden je poriën verstopt kunnen raken.

Ga af en toe naar de sauna

Het is erg goed voor je huid om af en toe een bezoekje aan de sauna te brengen. Door de warmte zullen je poriën en bloedvaten wijder worden. Hierdoor kan overtollig talg en vuil makkelijk afgevoerd worden en raakt je huid goed doorbloed. Tijdens het afkoelen vernauwen de poriën en bloedvaten zich weer. Door een bezoek aan de sauna raakt je huid dus goed gereinigd. Ook worden je oude hoorncellen week en kun je ze gemakkelijk kwijtraken als je een douche neemt.

Stop met roken

Roken is niet goed voor je gezondheid en ook niet voor je huid. De nicotine in tabak zorgt ervoor dat je een droge, rimpelige huid. Ook zorgt het ervoor dat er minder bloed naar je huid kan stromen waardoor je huid er grauw uit komt te zien.
© 2011 - 2019 Nugt1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.dieetblog.com/8-eet-tips-voor-een-mooie-huid/
  • http://www.rondjesauna.nl/sauna/huid
  • http://www.beautynieuws.nl/nieuws/251/Tips-en-tricks-voor-een-stralende-huid

Reageer op het artikel "Tips voor een mooie huid"

Infoteur: Nugt1
Gepubliceerd: 16-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!