InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Permanente haarkleuring verwijderen met Colour B4

Permanente haarkleuring verwijderen met Colour B4

Permanente haarkleuring verwijderen met Colour B4 Colour B4 is een manier om permanente haarkleuring te verwijderen. Het gaat om een product dat u thuis kunt gebruiken dat de permanente haarkleuring verwijdert op dezelfde manier dat u de haarkleuring hebt aangebracht. Infonu probeerde het product uit. Dit zijn onze ervaringen.

Hoe kan Colour B4 de permanente haarkleuring verwijderen?

Een haarkleuring verkrijgt zijn permanent karakter door de kleurmolecules te oxideren zodat ze opzwellen en de haarschacht niet meer kunnen verlaten. Colour B4 keert dit proces opnieuw om. Het maakt de kleurmolecules kleiner zodat ze opnieuw uit het haar kunnen gewassen worden.

Wat kan het product niet doen?

Colour B4 heeft geen enkel effect op ontkleuringen van het haar. Het zal de haarkleur na een blondering niet opnieuw donkerder maken. Nu moet u weten dat in de meeste haarkleuringen peroxide zit. Peroxide staat erom bekend het haar lichter te maken. Zelfs in donkere en zwarte haarverf zit peroxide. Na het gebruik van Colour B4 zal uw haar dus bijna altijd een tint lichter zijn. Hoe meer haarkleuringen u hebt ondergaan, hoe lichter de uiteindelijke kleur zal zijn.

Een groot aantal haarkleuringen zijn bovendien zo sterk dat ze de haarschacht aantasten en vlekken achterlaten. Hierdoor wordt de kleur extra moeilijk te verwijderen. Dit is voornamelijk het geval voor moderne kleuren zoals rood, groen, paars en blauw-zwart en voor haarkleuringen op basis van Henna. Hoe sneller u Colour B4 na de haarkleuring aanbrengt, hoe meer kans er bestaat dat het product de haarschacht nog niet heeft aangetast.

Manier waarop u Colour B4 moet gebruiken?

Colour B4 bestaat uit drie afzonderlijke flesjes: flesje A (activator), flesje B (remover) en flesje C (buffer). U moet de volledige inhoud van de ‘remover’ (flesje B) in het flesje van de ‘activator’ (flesje A) gieten. Vervolgens 30 seconden lang goed schudden om de twee producten met elkaar te vermengen. Breng daarna deze mengeling op het haar aan. Het gemakkelijkste is om een beetje product in uw hand uit te knijpen en het vervolgens met de vingertoppen op de haarlengtes aan te brengen. Eenmaal al het product is aangebracht, moet het 30 minuten intrekken. Zorg ervoor dat de kamer warm is en dat het niet tocht. Een koude omgeving zal de werking van Colour B4 immers vertragen zodat de kleurmolecules niet kleiner kunnen worden. Wikkel uw haar eventueel in plastiek om het tegen de koude te beschermen. Hoe warmer de omgeving, hoe beter de kleur zal worden verwijderd. Terwijl het product inwerkt, worden de kleurmolecules kleiner gemaakt. Na 30 minuten zullen de haarmolecules zo klein geworden zijn dat ze gemakkelijk uit het haar kunnen worden gewassen. De kleurmolecules zijn wel nog steeds in het haar aanwezig, dus goed spoelen is primordiaal. Tien minuten spoelen is een minimum. Nadat u het haar hebt uitgespoeld moet u de ‘buffer’ (flesje C) op de haarlengtes aanbrengen. Laat dit ongeveer 1 minuut intrekken en spoel het product vervolgens uit het haar (minimum 5 minuten). Breng de ‘buffer’ vervolgens een tweede keer aan en spoel uit zoals u met een gewone shampoo zou doen. De haarkleuring zou nu volledig verwijderd moeten zijn.

Ervaringen met het verwijderen van een permanente haarkleuring

Infonu testte Colour B4 uit om een semi-permanente haarkleuring met een rood koperen tint te verwijderen. Deze haarkleuring was al een jaar lang aanwezig en werd in die tijd verschillende malen hernieuwd. Na het product volgens de gebruiksaanwijzing te hebben aangebracht, werd een onnatuurlijke geel tot oranje kleur verkregen. Niet alleen was de verkregen kleur erg lelijk en onnatuurlijk, ook de glans en gezondheid was helemaal uit het haar verdwenen. Een nieuwe haarkleuring was na het gebruik van Colour B4 dus noodzakelijk. Verwacht u dus niet aan een mirakelproduct dat u natuurlijke haarkleur op wonderbaarlijke wijze terugtovert. De hoeveelheid kleur die met Colour B4 wordt verwijderd is echter zodanig groot, dat u om het even welke andere nieuwe haarkleuring kunt aanbrengen.
Gerelateerde artikelen
Op een veilige manier je haar ontkleurenBen je je donkere haar beu? Wil je ook eens iets anders? Wil je ook dezelfde goudblonde lokken als Beyoncé? Dan is ontkl…
Permanente make-upOgen, wenkbrauwen en de mond zijn het visite kaartje van elke vrouw. Door middel van permanente make-up kan je er voor z…
Oplossingen voor een te donker uitgevallen haarkleuringHaarverf van de drogist heeft de vervelende eigenschap vaak een stuk donkerder uit te vallen dan de kleur op het doosje…
Haar kleuren mislukt? Zo kan je kleurshampoo verwijderenHeb je een semi-permanente kleurshampoo gebruikt, maar is de kleur te donker of te rood? Is je haar kleuren of verven mi…
Kleur in je haar: van subtiel blond tot smaragdgroenKleur in je haar: van subtiel blond tot smaragdgroenWat wil je in je haar? Driedimensionale effecten met high- en lowlights? Sprookjesmooi pastelroze of lila? Of zelfs een…

Reageer op het artikel "Permanente haarkleuring verwijderen met Colour B4"

Reacties

Louisa, 11-04-2017 22:25 #6
Ik heb het gebruikt en het werkte heel goed… Mijn eigen licht rood haar is weer perfect… maar de stank is niet te harden. En nog steeds na 4x wassen.

Louisa, 22-11-2016 20:11 #5
Ik heb vandaag de colour b4 gebruikt en ik ben zeer tevreden! Donkere verf is weg en mijn eigen kleur is terug. Wondermiddel

Jelisaaaa, 27-08-2015 13:39 #4
Ik heb op dit moment donker rood bruin haar op sommige plekken tegen het zwarte aan maar zou graag weer naar mijn natuurlijke kleur (donkerblond met highlights) of dicht in de buurt willen komen zodat ik mijn haar gezond kan laten groeien. Ik verf mijn haar nu ongeveer al 1 jaar rood in verschillende tinten en ook met semipermanente verf en permanente verf. Is het dan wel geschikt dit product te gebruiken?

Aafje, 03-04-2013 19:56 #3
Ik wil dit product heel graag proberen, alleen mijn vraag is waar kan ik het kopen? maakt niet uit hoe duur.

groetjess

Claudia, 14-03-2013 19:10 #2
Hallo,
Ik wil de ''Colour b4'' gebruiken voor me haar. Maar waar kan ik dat kopen? En hoe duur is het eigenlijk? En omdat ik chocoladebruin haarkleur heb ben ik bang dat ik dan rood of oranje krijg, kan dat? Want daar ben ik echt bang voor!

Hopen dat iemand me kan helpen!

Dmd, 02-01-2013 09:43 #1
Ik heb dit product ook gebruikt na meerdere malen mijn haar gekleurd te hebben over jaren. Bruin tinten en wat rode (oja en permanent). Ik vond mijn haar er veel gezonder uitzien na de behandeling! Het haar is zachter en soepeler. Ja de kleur was iets anders dan je eigen haar kleur maar dat kwam omdat ik een paar blond plukjes erin gehad heb en die kleuren kunnen niet meer je eigen haar kleur worden. (Ook van jaren geleden)
Daarna kon je 1 kleur eroverheen doen die je wilde en dat is het nu ook geworden. Dit terwijl de kleuren niet meer pakte en ik bleef verven. Boven alles dus een super product! De laag op laag verdwijnt waardoor je zachter haar krijgt.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 16-08-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 6
Schrijf mee!