InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Het perfecte lichaam

Het perfecte lichaam

Modellen

Brochures, reclamepanelen, TV-spotjes, posters ... ze staan vol van de modellen. Maar vergis je niet! Wat je ziet is niet realistisch! De vrouwen die een contract bij een modellenbureau hebben lopen, verdienen hun brood met hun lichaam. Bedrijven doen vaak een beroep op modellen om samen met hun product te poseren. Hierdoor hopen bedrijven hogere verkoopcijfers te halen. De modellen worden zo goed mogelijk opgemaakt voor de foto’s getrokken worden. Middelen als lichteffecten, Photohop... maken het mogelijk mogelijke oneffenheden weg te werken zodat men het perfect resultaat bekomt. Maar modellenwerk is niet zo makkelijk als men denkt. De modellen staan onder een grote druk. Ze moeten letten op hun lichaam letten, want dat is hun bron van inkomen. Ongezonde voeding is absoluut verboden! Sommige meisjes gaan veel verder. Ze stoppen letterlijk met eten om gewicht te verliezen. Dat is niet gezond.

Bodybuilders

Sommigen noemen het een kunst, anderen vinden het eng, maar wat betekent bodybuilding en wat zijn de risico’s? ‘Een sport waarbij men de spieren door krachtoefeningen ontwikkelt om het lichaam te verfraaien.’ Zo luidt de definitie van bodybuilding. De praktijk leert ons echter iets anders. Er is een hoop negativiteit verbonden rond het bodybuilding en lang niet iedereen vindt het aantrekkelijk. Een bodybuilder heeft veel kracht,maar geen snelheid en zeer korte spieren. Als een bodybuilder een gevecht aangaat met iemand is hij niet zeker van een overwinning! Hij mist de conditie, snelheid, lenigheid ... Zo’n lichaam is totaal niet praktisch. Het woord “opgeblazen” kan bij vele bodybuilders van toepassing zijn. Door de enorme spieren die ze door middel van krachttraining gekweekt hebben gedurende jaren zijn ze niet in staat om sommige bewegingen uit te voeren.

Een gehandicapt lichaam

Wat moet iemand met een gehandicapt lichaam denken? We zijn allemaal goed in klagen, maar we praten nooit over de dingen die wij bezitten en anderen niet. Wat jij niet goed vindt aan jezelf, is de grootste wens voor iemand anders. Een persoon met een gehandicapt lichaam, veroordeeld tot een rolstoel voor de rest van hun leven, heeft ‘alles’ over voor een gewoon lichaam.
Mensen met een gehandicapt lichaam worden overal bekeken. Hoeveel keer heb je jezelf al niet betrapt terwijl je naar een gehandicapt persoon stond te kijken.

Piercings en tatoeages

Over het zetten van piercings en tatoeages lopen de meningen zeer uiteen. Veel mensen zijn voor het zetten van piercings en tatoeages omdat het hen een persoonlijkheid geven. Je creëert als het ware een eigen identiteit. Je toont dat je baas bent over je eigen lichaam door het te versieren met allerlei voorwerpen en “tekeningen”. Er zijn natuurlijk ook veel mensen tegen piercings en tatoeages. Het doorboren van je huid ziet men aan als walgelijk en afschuwelijk. Maar het werd vroeger al massaal door onze voorouders gedaan. Zij versierden hun lichaam met piercings en zelfs al tatoeages. Het zetten van tatoeages schrikt vele mensen af. Meer dan het zetten van een piercing. Een tatoeage is meestal permanent. Eens de tekening op jouw rug, arm, been, borst ... staat, kan die niet moeilijk verwijderd worden. Er bestaan dure en zeer pijnlijke behandelingen om tatoeages weg te krijgen.

Het perfecte lichaam. Hebben we het wel nodig?
© 2011 - 2019 Dictator, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://anw.inl.nl/article/bodybuilding

Reageer op het artikel "Het perfecte lichaam"

Infoteur: Dictator
Gepubliceerd: 15-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!