InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Waarom haten mensen tatoeages?

Waarom haten mensen tatoeages?

Waarom haten mensen tatoeages? Sommige mensen vinden tatoeages fantastisch, terwijl anderen er echt van gruwelen. Ze willen geen partner met een tattoo en in sommige gevallen weigeren ze zelfs geholpen te worden door iemand die tatoeages heeft. Waarom is dit eigenlijk? Waarom vinden ze tatoeages zo lelijk of hebben ze er zelfs een hekel aan?

Tatoeages

De ene persoon heeft erg veel tatoeages, terwijl een ander er niet aan moet denken om een tattoo te laten zetten. Vaak genoeg kun je reacties tegenkomen van mensen die tattoo’s vreselijk vinden. Zo moeten ze er bijvoorbeeld niet aan denken dat een partner een tattoo heeft. Sommige mensen gaan zelfs zo erg dat ze zich niet laten helpen door iemand met tattoo’s. Waarom is dit eigenlijk? Waarom ervaren mensen zulke haatgevoelens naar tatoeages? Waar komt dat vandaan?

Vooroordelen over tattoo’s

Bij veel mensen bestaat het beeld nog steeds dat tatoeages horen bij zeelui, mensen in de gevangenis en rocksterren. Hierdoor ontstaan er vrij snel vooroordelen over mensen met tattoo’s. De link met asociaal en crimineel wordt hierdoor al snel gelegd. Wie tatoeages heeft, is vast heel erg asociaal, denken ze dan.

Ondoordacht

Het komt heel vaak voor dat mensen een tattoo laten zetten en daar achteraf spijt van hebben. Dit kan een reden zijn waarom mensen tatoeages helemaal niks vinden. Ze creëren hierdoor een beeld bij iedereen met tattoo’s. Laat je een tatoeage zetten, dan heb je daar vast niet goed over nagedacht en dat maakt je ondoordacht.

Tattoo’s zijn onprofessioneel

Wie kan er nou iemand serieus nemen die onder de tatoeages zit? Mensen met belangrijke functies zie je niet vaak met zichtbare tattoo’s. Het is goed mogelijk dat mensen tattoo’s haten, omdat ze bang zijn dat je met tatoeages je leven weggooit en dat je niet professioneel of serieus bent. Misschien denken ze ook dat je je werk niet goed kunt uitvoeren wanneer je besluit een tatoeage te nemen.

Tatoeages zijn niet mooi

Het kan natuurlijk ook dat mensen het nou eenmaal mooier vinden om een huid te zien zonder inkt. Ze vinden tatoeages niet mooi. Soms vinden ze een kleine onopvallende tattoo nog niet eens zo’n probleem. Wordt het eenmaal groter of opvallender, dan vinden ze het niet mooi meer. Het kan ook dat ze bang zijn voor de tatoeages op latere leeftijd. Zijn tattoo’s nog wel mooi als je huid gerimpeld is?

Religie of generatie

Het kan ook met een religie te maken hebben waarom mensen iets tegen tattoo’s hebben. Hetzelfde geldt voor bepaalde generatiekloven. Tegenwoordig zie je al veel meer tattoo’s dan vroeger en dit kan dus zorgen voor aversie tegen tattoo’s. Het is onbekend en daardoor houden mensen er minder van.

Geen echte haat

Er zijn uiteraard ook een heleboel mensen die niks tegen tatoeages hebben, maar die bepaalde ontwerpen wel heel lelijk vinden. Zo is het bijvoorbeeld goed mogelijk dat ze niet van grote of kleurrijke tattoo’s houden. Of dat ze het gewoon echt niet mooi vinden als iemand de zoveelste ster laat zetten. Dit betekent dus niet direct dat iemand tattoo’s haat, maar dat hij of zij lang niet alles mooi vindt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waarom haten mensen tatoeages?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 29-06-2015
Subrubriek: Lifestyle
Special: Tattoo
Schrijf mee!