Rood is dé kleur voor je haar deze herfst!

Rood is dé kleur voor je haar deze herfst! De herfst is in het land. Koud? Grillig? Grijs? Niets van! Dit seizoen zorg jij voor de warmte en zon in huis. Rood is dit najaar een topper als je je haar van een kleurtje wil voorzien.

Sta ik wel met rood haar?

Rood heeft enorm veel gradaties en kleurschakeringen. Het past bij iedereen. Je kapper kan je hierin bijstaan om de juiste kleur te kiezen.

  • Blond met lichte ogen: Ga voor een blond met een rode gloed. Kijk op de verpakkingen vooral naar "strawberry blond".
  • Lichtbruin met donkere ogen: Kies een bruin met een warme tint. Denk aan kastanjebruin of hazelnoot.
  • Middenbruin met bruine of groene ogen: Opteer voor een koperspoeling of koperkleurige lokken. Heb je liever een egale kleur, beperkt je dan tot kastanjebruin.
  • Donker met donkere ogen: Auberginerood of een intens donkerrood staan hier het mooist.
  • Rode types: Ga dan voluit voor een intense variant van je eigen haarkleur.

Hoe hou ik de kleur mooi?

Enkele weetjes om je op weg te helpen zodat je kleur lang blijft.

  • Haardroger en stijltang: Gebruik ze zo weinig mogelijk. Ze beschadigen je haar heel makkelijk.
  • Verzorging: Gebruik twee maal per week een aangepaste shampoo en conditioner. Vermijd antiroosshampoo. Het doet je rode haarkleur vervagen.
  • Masker: Pas dit eenmaal per week toe. Gebruik je conditioner na je masker. Het laat je haar nog meer glanzen.

Kleding voor roodharigen.

Een nieuwe haarkleur kan betekenen dat je je garderobe wat moet aanpassen.

Deze kledij staat je het beste:

  • Natuurlijke rode haarkleur: Keuze uit perzik, beige en goudkleur.
  • Kastanjebruin en roodbruin haar: Gebruik aardetinten.
  • Koperkleurig haar: Vraagt om helblauw, oranjerood of rood.
  • Aubergine: Kies voor camel, bruin, bordeaux en kersenrood.

Groene en witte kledij staan mooi bij alle roodharigen.

Dit draag je beter niet:

  • Zwart: Zorgt voor grauwe en bleke huid.
  • Grijs, purper en marineblauw: Staan niet mooi bij koperkleurig haar.
  • (Baby)roze: Deze kleur heeft een blauwe ondertoon. Het is een algemene afrader. Enkel fuchsia is mogelijk.

Deze make-up laat je stralen

De juiste make-up maakt of kraakt je hele voorkomen.

  • Groen: Is ook bij make-up de ideale oogschaduw.
  • Bruintinten, brons, terracotta en goudtinten: Staan heel mooi als verzogde basis en voor een naturel effect.
  • Roze, blauw en grijs: Probeer deze kleuren te vermijden. Ze maken je huid grauw en koud.
© 2011 - 2020 Papatin, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Mannen met rood hoofdhaar: rode harenRood hoofdhaar is een uiterst zeldzaam verschijnsel. In Europa zijn er een aantal landen waar rood hoofdhaar nog voorkom…
Haar kleuren mislukt? Zo kan je kleurshampoo verwijderenHeb je een semi-permanente kleurshampoo gebruikt, maar is de kleur te donker of te rood? Is je haar kleuren of verven mi…
Ken de verschillende huidtypesHuidtypes worden ingedeeld volgens de kleurgradatie (bleek - donker) en volgens het vetgehalte (van droog tot vet). Om j…
Haar rood verven met hennaWil jij graag eens een ander kleurtje in je haar, maar heb je geen zin die chemische haarverf in je haar te smeren? Dan…

Wat smeren we eigenlijk op de huid?Wat smeren we eigenlijk op de huid?Smeersels genoeg om te hydrateren, celvernieuwing toe te passen of chemisch te reinigen, maar de mooie termen hoe men di…
Vrouwen en kappersVrouwen en kappersHoe moeizaam is de relatie tussen vrouwen en kappers? Volgens de onderzoeken nogal moeizaam, zo blijkt regelmatig uit de…

Reageer op het artikel "Rood is dé kleur voor je haar deze herfst!"

Infoteur: Papatin
Gepubliceerd: Oktober 2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!