InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Vijftien goede manieren om af te vallen

Vijftien goede manieren om af te vallen

Vijftien goede manieren om af te vallen Wil je graag snel gewicht verliezen? Het wordt een stuk gemakkelijker om afscheid te nemen van 5 kilo overtollig lichaamsgewicht, met deze gemakkelijke dieet tips. Houdt goed rekening met wat je eet zorg voor een goede balans tussen smaak, vers en gezond voedsel, inclusief tussendoortjes, doe je tegoed aan groenten en houdt je smaak op peil met fruit. Er is geen enkele reden om je opofferingen te getroosten! Volg deze eenvoudige regels om je eerste 5 kilo’s kwijt te raken, of gebruik ze om je huidige dieetplan te ondersteunen indien je het gevoel hebt dat je op een dood punt bent aangeland. Dit is een uitgebalanceerd en flexibel plan dat je kunt gebruiken zo lang als dat je wilt.

Manieren om af te vallen

Noteer alles wat je eet en drinkt

Je hoeft geen rekening te houden met de calorieën. Noteer gewoon wat je hebt gehad en ongeveer het gewicht van de consumpties. Je zult dan vanzelf ervaren, dat je je meer bewust wordt van datgene wat je tot je neemt, waardoor het makkelijker wordt om een planning te maken voor gezonde maaltijden en tussendoortjes.

Halveer de inname van alle pure of toegevoegde vetten

Dit betekend de helft van de gebruikelijke hoeveelheid boter op brood of toast, de helft van de gebruikelijke hoeveelheid mayonaise of saus op de salade en de helft van de hoeveelheid braadboter bij het bereiden van de gerechten.

Limiteer producten met suiker

Limiteer het aantal producten met suiker erin tot drie maal per week. Dit is dus inclusief chocolade, ijs, toetjes, cake, gebak, koekjes en dergelijke.

Gebruik van een lager vetgehalte als bron

Introduceer voor jezelf het gebruik van een lager vetgehalte als bron voor de meeste maaltijden: kip, vis, bonen, kaas of magere yoghurt. Neem af en toe eieren, noten en rood vlees, maar niet iedere dag.

Eén maaltijd zonder vlees of kaas

Organiseer minstens één keer per week een lunch of maaltijd zonder vlees of kaas. Gebruik dan granen, groenten en bonen zodat je voldoende vezels tot je neemt en gelijktijdig de vetopname reduceert.

Reduceer de hoeveelheid vet in je melkproducten

Indien je gewend bent om volle melk te drinken, schakel dan over op halfvolle melk, of ga van halfvolle melk over op magere melk. Kies voor kaas en yoghurt met een lager vetgehalte. Als je yoghurt koopt, let er dan op dat er geen suikers in zitten.

Twee stuks fruit

Neem dagelijks minimaal twee stuks fruit tot je. Dit kan als dessert of als tussendoortje. Neem fruit waar het het seizoen voor is.

Drink water

Drink water in plaats van frisdrank, sapjes, melkdrankjes of alcohol. Voorkom dieetdrankjes, de zoete smaak stimuleert je alleen maar om op zoek te gaan naar suikerhoudende producten. Heet water met een schijfje citroen of limoen kan ‘s morgens erg verkwikkend zijn.

Twee maal per dag groente

Gebruik minimaal twee maal per dag groente bij de lunch of het diner. Indien je trek hebt neem dan gewoon meer.

Eet langzaam

Je lichaam heeft tijd nodig om te registreren of je voldoende hebt gehad, en het is dus makkelijk om te veel te eten als je door de maaltijden heen raced.

Geroosterde wortel is een uitstekende snack

Je zult ervaren dat het veel meer vult dan gewone wortel. Hoe vreemd dit ook lijkt.

Gebruik zo veel mogelijk volle granen

De vezels zullen je een gevulder gevoel geven en het is ook nog eens goed voor de stoelgang.

Kies voor eten dat je kunt kauwen

Nogmaals hierdoor neemt de opname van de vezel hoeveelheid toe, en het kauwen geeft je een meer tevreden gevoel. Eet bijvoorbeeld fruit in plaats van fruitsapjes. Als je soep maakt zorg dan dat er hele stukken in zitten.

Probeer je maaltijden en tussendoortjes zoveel mogelijk te plannen

Doe dat ook voor wat betreft je inkopen, maak een lijstje van wat je denkt nodig te hebben en houdt je er aan. Indien je zomaar iets pakt al je trek hebt, dan maak je een goede kans dat je voedsel neemt met (te) veel calorieën.

Schakel altijd de televisie uit als je eet

Dit geldt zowel voor tussendoortjes als voor je maaltijden. Studies hebben aangetoond dat we grotere porties nemen als we voor de televisie zitten, dat komt waarschijnlijk omdat we ons er minder bewust van zijn wat we eten.
Gerelateerde artikelen
Het Mentale Dieetplan, wat is dat voor een plan?Het Mentale Dieetplan, wat is dat voor een plan?Het Mentale Dieetplan is een methode om snel gewicht te verliezen. Het dieet werd deels vertaald vanuit het Engelstalige…
Gezond op dieet: De grootste valkuilen om af te vallenGezond op dieet: De grootste valkuilen om af te vallenOvergewicht is een zeer ernstig probleem. In 2009 leed maar liefst 47% van de volwassenen aan overgewicht. Het merendeel…
Afvallen zonder streng dieetAfvallen zonder streng dieetAfvallen is niet makkelijk. Vaak wordt een dieet gebruikt om van het overgewicht af te komen. Lijnen moet ook vol te hou…

Reageer op het artikel "Vijftien goede manieren om af te vallen"

Reacties

Julia Zwart, 04-11-2013 20:48 #2
Het lijkt me een leuke manier om aftevallen. IK ben erg eben erg enthousiast over de gefrituurde wortels. Het lijkt me lekker.

Xmel, 25-05-2010 21:30 #1
Niet te veel eten, als je al stopt om elke dag koek, snoep of/en chips te eten. Wordt je zeker slanker en val je xtra af!

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 26-03-2008
Subrubriek: Dieet
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!