InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Zes Simpele Ideeën om Af Te Vallen

Zes Simpele Ideeën om Af Te Vallen

Zes Simpele Ideeën om Af Te Vallen Als je wat simpele ideeën wilt leren om af te vallen dan ben je hier op de juiste plek. Deze eenvoudige tips om af te vallen kunnen jouw lichaam veranderen en kunnen een goede start zijn om een gezonde levensstijl te creëren. Als je eenmaal ervaring hebt met gewicht verliezen dan zullen er veel positieve veranderingen in jouw leven plaatsvinden. Door af te vallen zul je weer zelfvertrouwen krijgen en kun je weer voluit leven.

Waarom Gewicht Verliezen?

Gewicht verliezen wordt voor steeds meer mensen het ultieme doel in hun leven. Hoe zie je jezelf maar ook hoe zien anderen jou zijn vragen waar veel mensen mee worstelen. Overgewicht is zoals iedereen weet erg ongezond maar er zijn ook veel mensen die door hun overgewicht in een zware depressie raken.

Oorzaken van Overgewicht

Algemeen is bekend dat teveel eten, verkeerde voeding en te weinig bewegen de grootste oorzaken zijn van overgewicht. Als we meer calorieën binnen krijgen dan we verbranden zullen we aankomen. Er worden tegenwoordig honderden duizenden manieren aangeprezen om af te vallen. Veel van deze manieren zijn heel ingewikkeld of bijna niet uit te voeren. Met deze tips om af te vallen kun je een gezonde levensstijl creëren door deze ideeën simpel toe te passen in jouw dagelijkse leven.

Met deze 6 simpele en gemakkelijk toe te passen tips om af te vallen zul je meer gewicht verliezen en ook sneller dan je voor mogelijk had gehouden. Het vergt alleen wel zelfdiscipline.

Zes Simpele Tips om Af Te Vallen

Doe boodschappen nadat je hebt gegeten

Wanneer je de supermarkt met een lege maag bezoekt zul je worden verleid om teveel voedsel te kopen en vaak zijn dit dan de verkeerde soorten zoals diverse snacks en andere tussendoortjes.

Ga niet met een hongergevoel van huis

Wanneer je het huis verlaat met een hongergevoel vraag je om moeilijkheden. Honger beïnvloedt de keuze van de voeding. Neem een stuk fruit mee of eet dit vlak voordat je weggaat. Doe dit ook als je uit eten gaat, je bent dan minder geneigd om de meest ongezonde maaltijd te nemen en misschien wil je dan het voor- of nagerecht wel overslaan.

Gebruik zo min mogelijk sauzen en dressings

Sauzen en dressings kunnen van een gezonde maaltijd een ongezonde maaltijd maken. Door sauzen en dressings te gebruiken gaan veel van jouw overige inspanningen op af te vallen teniet. Als je toch sauzen en dressings wilt gebruiken neem ze dan met een laag vetgehalte en met minder calorieën. Ook in restaurants kun je hierom vragen.

Drink zes tot acht glazen water per dag

Water is van vitaal belang gedurende het gewicht verliezen. Het is nog steeds een feit dat veel mensen te weinig water drinken als ze gewicht verliezen. Water helpt het lichaam schoon te houden door de afvalstoffen af te voeren uit het lichaam. Verder stimuleert water jouw stofwisseling waardoor je meer calorieën verbrandt.

Je hoeft niet alles op te eten wat je voorgeschoteld krijgt

Ondanks dat onze moeders het ons vroeger geleerd hebben om ons bordje helemaal leeg te eten is dit nu zeker niet meer het geval. Vooral als je buitenshuis eet krijg je soms meer dan je eigenlijk zou willen. Voel je dan niet verplicht om alles op te eten. Door gaan met eten totdat je echt niet meer kunt is een grote fout die nog veel mensen maken. Probeer dit af te leren.

Neem de tijd om te eten

Het is zeer slecht om jouw eten zeer snel naar binnen te werken. Neem er de tijd voor. Jouw hersenen hebben namelijk tijd nodig om te registreren dat jouw lichaam genoeg voedsel binnen heeft gekregen. Dit kan wel twintig minuten duren, dus relax. Neem de tijd en geniet van elke maaltijd.

Lees verder

© 2008 - 2019 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De vier sleutelwoorden voor permanent gewichtsverliesDe vier sleutelwoorden voor permanent gewichtsverliesPermanent gewichtsverlies wil zeggen: gewicht verliezen totdat je jouw streefgewicht hebt bereikt om daarna op dit stree…
Afvallen op middelbare leeftijd? Zeven tips om jou te helpenAfvallen op middelbare leeftijd? Zeven tips om jou te helpenAfvallen op middelbare leeftijd is zeker mogelijk. De menopauze wordt vaak als excuus gebruikt om niet te kunnen afvalle…
Informatie over overgewichtTegenwoordig is overgewicht een veelvoorkomend probleem. Veel mensen hebben er last van. Wat kun je er tegen doen?
Afvallen met het Dr. Phil dieetmijn kijk opAfvallen met het Dr. Phil dieetHet dieet van dr. Phil is niet alleen een verandering van het eetpatroon, maar ook van je levensstijl. Er wordt ook geke…

Reageer op het artikel "Zes Simpele Ideeën om Af Te Vallen"

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Subrubriek: Dieet
Special: Gezond afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!