InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Thermo Fysische Methode

Thermo Fysische Methode

Thermo Fysische Methode De Thermo Fysische Methode (TFM) is een manier om af te vallen door te bewegen in een verwarmde ruimte. Bij de Thermo Fysische Methode gaat de persoon in een afgesloten cabine liggen. De temperatuur in de cabine worden op ongeveer 40°C gehouden. De persoon blijft niet stil liggen, maar voert de vastgestelde oefeningen uit.

De cabines

De cabines zijn doorzichtig en worden verwarmd met infraroodstraling. Op de bodem van de cabine zijn steunen of lussen aangebracht voor de handen en voeten, die het uitvoeren van de oefeningen mogelijk maken. Tijdens de intensieve oefeningen bevindt het hoofd zich niet in de cabine, maar steekt door een opening naar buiten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een halscape en gezorgd dat het hoofd koel blijft.

Oefeningen

Doordat de oefeningen liggend worden uitgevoerd worden gewrichten en rug veel minder belast. Hierdoor is deze methode ook zeer geschikt voor senioren of bijvoorbeeld mensen met reumatische aandoening. De oefeningen duren maximaal 30 minuten. Men begint met basisoefenschema's voor buik, billen en benen. Daarna kan een persoonlijk programma worden uit gewerkt, daarbij wordt rekening gehouden met gewicht, conditie, gezondheid en leeftijd.

Waarom wordt de cabine opgewarmd?

De verhoogde temperatuur in de cabine zorgt voor een hogere verbranding. Ook wordt spierpijn voorkomen en zal de gebruiker zich meer ontspannen voelen. De kans op blessures bij TFM is aanzienlijk minder dan bij andere sporten.

Wat kan je bereiken met TFM?

TFM is geschikt voor plaatselijk afslanken of afvallen in zijn geheel. Gebruikers profiteren bovendien van een betere stofwisseling en doorbloeding van de huid. Regelmatig gebruik maken van de TFM-methode geeft een verbeterde conditie, verlicht gewrichtsproblemen en verminderd in veel gevallen cellulitis.

Waar?

In Nederland en België wordt de TFM-methode inmiddels door diverse professionele bedrijven aangeboden. Deze bedrijven bieden ook deskundige begeleiding en ondersteuning. Daarnaast is het ook mogelijk een TFM-cabine aan te schaffen voor thuisgebruik.
© 2008 - 2020 Basjobsen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen of afslanken begint met persoonlijke motivatie: waarom wil je afvallen? Door concrete en realistische doelen te…

Reageer op het artikel "Thermo Fysische Methode"

Reacties

Meike, 09-08-2012 11:29 #6
Is er in Hengelo (O) een mogelijkheid om TFM te doen? (Langelermaatweg is niet gestart) en hoeveel kost het om eventueel zelf een cabine aan te schaffen of te huren?

W. Jansen, 13-03-2012 09:52 #5
Ik heb vermoedelijk een stolseltje in een kransslagader gehad. Ik was roker en fervent gebruiker van tfm. Ik heb last van hoge bloeddruk, ben gestopt met roken, slik medicijnen tegen hoge bloeddruk en bloedverdunners op advies cardioloog. Weet iemand of tfm iets doet met de bloedstolling. Ik wil graag weer afvallen met tfm, cardioloog kan hier momenteel niets over zeggen is niet met tfm bekend. Is er iemand met dezelfde klachten en of arts, tfm instantie die hier antwoord op heeft.

Angela, 01-01-2012 22:15 #4
Ik vroeg me af of er ook een mogelijkheid is om in Geldrop dit te doen?

Claudia, 27-12-2011 16:27 #3
Heb nou eindelijk een eigen cabine maar weet niet meer hoe bepaalde oefeningen moeten. Is er een bestand of iets dergelijks waar ik kan vinden hoe de oefeningen moeten? Heb wel lijsten met oefeningen maar weet niet meer hoe ik die juist moet uitvoeren.

J. Harn, 21-08-2011 15:28 #2
Ik zoek een instelling in Bussum, Naarden of Huizen waar men kan afslanken via de thermo fysisiche methode. Kunt mij aan adressen helpen? Reactie infoteur, 13-09-2011
Bedankt voor uw vraag. Een lijst met studio's is vinden op:
http://www.powerfit.nl/index.php?page=studios

Mies, 30-03-2009 18:04 #1
Ik heb TMF gedaan en het resultaat was geweldig. Helaas ben ik door omstandigheden weer wat uit model geraakt. Nu ben ik verhuisd en woon in de buurt van Zutphen. Graag zou ik het adres krijgen van een TMF-instituut in deze omgeving. Reactie infoteur, 02-04-2009
Hoi Mies,

Kijk eens op http://www.bodystyling.nu/ deze hebben een vestiging in Zutphen.

groetjes,

Bas

Infoteur: Basjobsen
Gepubliceerd: 22-12-2008
Subrubriek: Dieet
Reacties: 6
Medische informatie…
Schrijf mee!