InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Weight Loss Challenge Zoetermeer

Weight Loss Challenge Zoetermeer

Afvallen... iedere dag zie je wel een krantenartikel, een televisie reclame of iets anders voorbij komen wat je aanmoedigt om dan toch maar eens die stap te nemen. Het kan om een paar kilootjes gaan, om die ene broek van voor de zwangerschap te passen bijvoorbeeld, maar het kan ook om zoveel meer kilo's gaan. Slechts weinig mensen kunnen het alleen en er zijn slechts weinig manier zoals de zojuist geintroduceerde manier: beloond worden om af te vallen! Een groot deel van Nederland is bezig met afvallen. Dit is niet altijd een pretje, maar er is iets leuks voor bedacht. De Weight Loss Challenge biedt namelijk de mogelijkheid om binnen 12 weken kilo's te verliezen en daarmee een zakcentje bij te verdienen.

Het concept:

De Weight Loss Challenge is een twaalfwekelijkse workshop die wordt verzorgd door professionele welzijnscoaches. Deelnemers komen wekelijks samen om te worden gemeten en gewogen. Daarbij worden zij wekelijks geholpen aan gezonde informatie en tips om op een verantwoorde en gezonde manier de kilo's te verliezen.
Per deelnemer kost het 50,- om aan het programma deel te nemen. In de voorwaarden wordt benoemd dat er een bedenktijd geldt binnen 48 uur. Een deel van de inleg gaat in de prijzenpot. Dit vormt de pot voor winnaars op de 1e, 2e en 3e plaats, die procentueel het meest zijn afgevallen na die 12 weken. Het overige deel komt in handen van de coaches, ter compensatie van hun gemaakte kosten, als: wekelijkse cadeautjes (voor de grootste afvaller in die week), kruidendrank en gezonde snacks.

Penalty Pot:

Het unieke van dit concept is dat de deelnemers wel degelijk gemotiveerd worden om hun doel te volbrengen. Er wordt namelijk ook een zogenaamde "Penalty Pot" in gezet. Voor elke deelnemer geldt dat zij één bijeenkomst mogen missen. Missen zij meer bijeenkomsten, dan dient de bewuste persoon 5 euro in de pot te gooien. De "strenge" begeleiding houdt tevens goed in de gaten of de deelnemers goed afvallen. Bij iedere pond dat een deelnemer aankomt dient diegene maar liefst 1 euro in leveren. Uiteindelijk ontstaat er dus de "Penalty Pot", die als prijzenpot geldt voor de 3 deelnemers die qua centimeters procentueel het meest zijn kwijtgeraakt.

Informatieve onderwerpen:

Onder andere de volgende onderwerpen worden in de 12 weken naar voren gebracht:
  • Belang van eiwitten;
  • Inname calorieën;
  • Gezonde spijsvertering en stofwisseling;
  • Goede en slechte koolhydraten;
  • Het belang van water;
  • Het begrijpen van vet;
  • Uiteten gaan;
  • Het belang van beweging;
  • Een gezond hart hebben.

Mijn mening:

Zo'n twee weken geleden heb ik zelf een 'sessie' meegemaakt van een lopende Weight Loss Challenge. De groep onstond op dat moment uit ongeveer 12 zeer gemotiveerde en gezellige vrouwen die allen wat kilo's willen kwijtraken. Een aantal hadden binnen een week al een goed resultaat. Het was leuk om te zien hoe deze dames een warme groep vormden. Het kwam bij mij over als een groep 'lotgenoten' die allemaal het zelfde doel hadden. Ze kunnen er met elkaar over praten, ervaringen uitwisselen en daarbij was een duidelijke (aangename) strijd zichtbaar tussen de deelnemenden. Naar mijns inziens toch een hele gezellige en motiverende manier om dat te bereiken wat je wilt bereiken.
© 2009 - 2019 Laurab84, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Weight Loss Challenge Zoetermeer"

Infoteur: Laurab84
Gepubliceerd: 13-04-2009
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!